מינוקסידיל לזקן: המדריך המלא על מינוקסידיל לזקן

מינוקסידיל לזקן – הצהרה חשובה: כותבי המדריך על מינוקסידיל לזקן אינם רופאים, ואינם בעלי רישיון רפואי, נטורופתי או כל דבר אחר. המדריך מבוסס על ניסיון אישי בלבד ומידע שניתן למצוא באינטרנט. אין בשום פנים ואופן לקחת את הכתוב במדריך בתור עצה רפואית. יש להיוועץ ברופא לפני כל יישום של המדריך. יישום הכתוב במדריך הוא על אחריות הקורא בלבד, והאתר לא לוקח אחריות על כל נזק ישיר ו\או עקיף שעלול להיגרם לקורא.

מה קורה אחי המזוקנים?

במדריך הזה אני הולך ללמד אתכם צעד אחר צעד, מא' ועד ת' את כל מה שיש לדעת על מינוקסידיל לזקן ואיך להעזר בו בשביל גידול זקן מלא לחלוטין, לסגור מפרצים בזקן למי שיש, וגם לגרום לגבר עם 2 שיערות על הסנטר ושפם בר מצווה בגיל 30, להגדיל באופן ניכר (ולפעמים עד כדי זקן של איש מערות) את שיער הפנים שלו.

אציין מראש שכל מה שכתוב במדריך הזה נוסה על ידי, על ידי עשרות אלפי אנשים מרחבי העולם, ועל לא מעט ישראלים, שכולם רצו וקיבלו זקן מדהים שכל ויקינג היה מקנא בו.

אז תשנסו מותניים, תהדקו חגורות, תיקחו את כל ה-Beard Growth Pills שיש לכם בארון ותזרקו אותם לפח – אתם לא תצטרכו אותם יותר (והם גם לא יעילים בשביל גידול זקן). אני הולך ללמד אתכם אך ורק את מה שעובד ומוכח. ומה שעובד ומוכח נקרא מינוקסידיל.

תוכן עניינים לצפיה בתוכן העניינים

מה זה מינוקסידיל לזקן?

מינוקסידיל, או בשמותיו המסחריים הנפוצים ביותר: "רוגיין" ו: "קירקלנד", הוא תרופה ללחץ דם גבוהה שבעבר היו צורכים אותה באמצעות כדורים לבליעה. אחרי שראו שלתרופה יש תופעת לוואי חזקה: צמיחה של שיער במקומות שונים בגוף, המירו את הכדורים לנוזל ולקצף, שאותו ניתן למרוח על הקרקפת כדי לעצור התקרחות.

בזכות היכולת המדהימה של המינוקסידיל להצמיח שיער, גברים רבים משתמשים במינוקסידיל כדי לגדל זקן, להצמיח שיער פנים איפה שלא צומח שיער בכלל, ולהגדיל את כמות השערות איפה שכבר יש גדילה. לרוב משתמשים במינוקסידיל לזקן במינון של 5%.

זה לא מומלץ להשתמש במינונים גבוהים יותר, אם כי יש חבר'ה שעושים את זה. הסיכון במינון של מעל 5% הוא תופעות לוואי מוגברות, ועצם העובדה שהרבה מהתכשירים עם המינונים הגבוהים, מכילים בתוכם גם חוסמי DHT – מה שלגמרי משבש את המטרה שלשמה אנחנו משתמשים במינוקסידיל לזקן מלכתחילה.

בארה"ב יש פיקוח של משרד הבריאות על התרופה (ה-FDA), ומוכרים אותה בריכוז של 2% או 5%.

למה מינוקסידיל לזקן עובד?

מינוקסידיל מעודד צמיחה של שיער בכך שהוא גורם לזקיקי השיער הנמצאים בשלב הטלוגן, להיכנס לשלב האנאגן – חלק מגלגל הצמיחה והחיים של השערה. בנוסף, מינוקסידיל לזקן פותח את תעלות האשלגן, מה שמאפשר לחומרים מזינים להגיע ולהיספג בזקיקי השיער. שני הדברים ביחד הם מה שגורמים לשיער לצמוח ולפרוח – לא רק על הקרקפת, אלא גם על אזור הזקן שעל הפנים.

בקיצור: מינוקסידיל הוא תכשיר להצמחה מחדש של השיער ולטיפול בנשירה. שימו לב שיש הבדל עצום בין הצמחה מחדש, לבין צמיחה של שיער חדש – הצמחה מחדש נוגעת בשיער שכבר היה ומצמיחים אותו שוב, וצמיחה חדשה נוגע בשיער שלא היה שצומח מ-0.

הנה לוח זמנים שמתאר את ההסטוריה של המינוקסידיל בחברת Rogaine:

ההיסטוריה של מינוקסידיל בחברת רוגיין

מאיזה גיל אפשר להשתמש במינוקסידיל לזקן?

אין גיל ספציפי ומוגדר, אבל אני ממליץ להשתמש בו מגיל 18 בתור משחה לגידול זקן. אם אתה עדיין צעיר, אז כדאי לך קודם לבדוק איזה זקן אתה יכול להצמיח בלי עזרה של מינוקסידיל לזקן. בטוח יצא לכם להכיר מישהו בן 17 עם זקן מלא – מדובר על גברים יוצאים מן הכלל, מאחר ואין הרבה בני 17 שיכולים לגדל זקן מלא. גברים מסיימים את גיל ההתבגרות בערך בגיל 16-20, ויש כאלה שאפילו לוקח להם עד גיל 22.

וגם אז, הרבה גברים לא יכולים לממש את מלוא הפוטנציאל של הזקן שלהם או לגדל זקן מלא, מאחר והרבה פעמים הגנים של הזקן שלנו "מתפרצים" רק באמצע שנות העשרים, ולפעמים גם בשנות השלושים של חיינו.

בקיצור: אם אתה מעל גיל 18, תרגיש חופשי להחליט אם להשתמש במינוקסידיל לזקן או לא, אחרי שתסיים ללמוד את המדריך הזה.

האם מותר להשתמש במינוקסידיל על הפנים בשביל גידול זקן?

לא. ה-FDA (משרד הבריאות האמריקאי), אישר את השימוש של המינוקסידיל רק על הקרקפת. זאת למעשה הסיבה, שבעלון של "הוראות השימוש" שמגיע באריזה של המינוקסידיל, יהיה כתוב שמותר להשתמש בתכשיר רק על הראש.

ואם לדייק, אז רק בקודקוד של הקרקפת. אז טכנית, חברות שמוכרות מינוקסידיל (כמו חברת רוגיין למשל), לא יכולות מבחינה חוקית לפרסם את התכשיר כיעיל לעוד אזורים בגוף מלבד הקרקפת, והסיבה לכך היא שפשוט האזור היחיד בגוף שאותו חקרו המחקרים הוא הקרקפת.

במידה ומשתמשים במינוקסידיל לזקן על הפנים עצמם באזור הזקן בתור משחה לגידול זקן (סנטר, לחיים, שפה, צוואר), מדובר באזורים של הפנים בהם יש זרימת דם וספיגה גדולה יותר מאשר בקרקפת, והסיכוי שהמינוקסידיל יכנס למחזור הדם עולה. מה שיכול לגרום להשפעה להיות כללית ולא מקומית, ויכול להגדיל את הסיכוי לתופעות הלוואי כמו צמיחה מוגברת של שיער במקומות שהם לא רק הפנים.

בקיצור: לא, בגלל שאף פעם לא נעשו מחקרים על אזור הפנים, אלא רק על אזור הקרקפת ואין אישור לכך ע"י משרד הבריאות האמריקאי. עם זאת, כן עשו ניסויים על אזור הפנים בתאילנד. על הניסויים אפשר לקרוא (באנגלית) כאן וכאן.

מדוע לא משווקים את המינוקסידיל בתור תכשיר להצמחת זקן?

נכון להיום, למרות שהמחקרים הרציניים שנעשו על מינוקסידיל נוגעים בעיקר בקרקפת, התכשיר הוכיח שהוא יכול להצמיח שיער ולעצור התקרחות גם באזורים אחרים של הראש.

העניין הוא, שניסויים קליניים עולים המון כסף ולוקחים שנים על גבי שנים, ונכון לעכשיו משרד הבריאות האמריקאי (FDA) אישר את השיווק של התכשיר רק לקרקפת. לכן מבחינת תקנות, אסור לשווק אותו בתור תכשיר לשום אזור אחר שהוא לא הקרקפת, אבל אנחנו יכולים להשתמש בו איך שנרצה.

כמובן שחשוב לנקוט בכל אמצעי הזהירות כשמשתמשים במינוקסידיל לזקן, בין אם זה על הקרקפת או על הזקן. חשוב גם לזכור ולקחת בחשבון שהרבה רופאים לא ימליצו על השימוש של מינוקסידיל לזקן מאחר והם מחויבים לציית לתקנות של משרד הבריאות, שכמו שכבר אמרנו קבע שהתכשיר הוא לקרקפת בלבד. עם זאת, הרבה רופאי עור ודרמטולוגים המליצו לא פעם על מינוקסידיל בתור תכשיר להצמחת זקן.

מחקר שנערך במחלקה הדרמטולוגית בבית הספר לאנטי-אייג'ינג בתאילנד, קבע שהמינוקסידיל הוא תכשיר אפקטיבי ובטוח להצמחת זקן: https://www.docdroid.net/PoZ5Iha/jde13312.pdf

איך המינוקסידיל מצמיח שיער כששמים אותו על הפנים?

קראו את הפסקה הקודמת.

בנוסף, כאשר המינוקסידיל לזקן נכנס למערכת שלנו, הוא יכול לגרום לצמיחה חלשה של שיערות במקומות שונים בגוף:

  • מצח
  • אוזניים
  • גבות
  • לחיים עליונות
  • ידיים, רגליים, כפות רגליים
  • חזה, בטן
  • גב

חשוב לציין שמדובר בשערות עדינות שנמצאות בשלב ההתפתחות הראשונית בלבד ויש להן סיכוי מאוד גבוהה לנשור ברגע שמפסיקים להשתמש במינוקסידיל לזקן. למעשה, הרבה מהגברים שמשתמשים במינוקסידיל לזקן מדווחים שהשערות האלה נשרו מעצמן אחרי כמה חודשים גם בזמן השימוש של המינוקסידיל בלי הפסקות.

בקיצור: לא תמיד אפשר להימנע מצמיחה של שיער במקומות נוספים בגוף, אבל לרוב מדובר בשיער עדין (Vellus) ולא טרמינלי (Terminal Hair). אגב, זה קורה גם כשמשתמשים בתכשיר על הקרקפת, לא רק על הפנים.

האם יש למינוקסידיל תופעות לוואי?

תמונה של גבר עם תופעות לוואי של מינוקסידיל

כמובן. אחרי הכל מדובר בתרופה. עם זאת, רוב תופעות הלוואי הן מאוד שכיחות.

בפעמים הראשונות של השימוש, יכול להיות שהעור ירגיש קצת מגורה או יגרד, ואולי תהיה קצת אדמומיות. זה משהו מאוד נפוץ ושכיח שלרוב נעלם אחרי כמה ימים או שבועות, כשהגוף מתרגל למינוקסידיל.

את רשימת תופעות הלוואי האפשריות אפשר לקרוא כאן.

שימו לב שבחלק גדול מהרשימה מדובר בתופעות לוואי: "אורליות" כלומר, בצריכה דרך הפה – תתעלמו מהן. אנחנו לא הולכים לצרוך את המינוקסידיל דרך הפה.

האם מינוקסידיל לזקן פוגע בליבידו ובחשק המיני? לא.

בקיצור: כן, למינוקסידיל יכולות להיות תופעות לוואי, אבל גם לנרופן, אקמול, אופטלגין וכמעט כל תרופה אחרת שקונים בבית המרקחת.

אופן השימוש

מה היא תדירות השימוש במינוקסידיל לזקן?

תדירות השימוש המומלצת למטרת גידול זקן היא: פעמיים ביום. פעם אחת בבוקר ופעם אחת בערב, עם מרווח מומלץ של בערך 12 שעות בין שימוש לשימוש.

מאחר וגוף האדם יכול להשמיש רק כמות מסוימת של מינוקסידיל לזקן בטווח זמן של 24 שעות, אין צורך להשתמש בתכשיר יותר מפעמיים ביום בהפרש של 12 שעות. יחד עם זאת, למרות שפעמיים ביום זה מה שמומלץ, זה לא אומר שזאת חובה.

ישנם גברים בעלי רגישות גבוהה יותר למינוקסידיל, ולהם מספיק להשתמש בתכשיר רק פעם אחת ביום. גברים אחרים יכולים להשתמש רק פעם אחת ביום בגלל לו"ז עמוס. ברוב המקרים אפשר לצפות תוצאות טובות של גידול זקן משימוש של פעמיים ביום, אבל שוב, לפעמים יש גברים שמספיק להם רק פעם אחת.

בקיצור: פעמיים ביום, עם מרווח זמן של 8-12 שעות בין שימוש לשימוש. שימוש לעתים תקופות יותר מכך לא יהיה יעיל, ואף עלול לגרום לתופעות לוואי.

מה הוא המינון שבו צריך להשתמש בשביל גידול זקן? איך משתמשים בזה בכלל?

1 מ"ל = שימוש אחד, זאת ההמלצה.

נוזל: מינוקסידיל נוזלי לרוב מגיע עם טפטפת למדידה שבאמצעותה אפשר בקלות למדוד 1 מ"ל של נוזל. מינוקסידיל נוזלי המגיע בתור ספריי, ברוב המקרים 1 מ"ל = 6 השפרצות. יש לקרוא את ההנחיות שמגיעות עם התכשיר כדי להבין את המינון המדויק שיש בכל כמות.

קצף: ברוב גרסאות הקצף של המינוקסידיל, 1 מ"ל = חצי פקק.

אם כבר יש לכם זקן באורך מסוים, יכול להיות שתצטרכו יותר מ 1 מ"ל בגלל שחלק מהתכשיר נדבק לשיער ולא מגיע לעור עצמו. מה שאומר שיש סיכוי שהתכשיר יגמר לכם יותר מהר מהצפוי ותצטרכו לרכוש עוד.

לפני ששמים את המינוקסידיל על הפנים, יש לשטוף את הפנים עם מים כדי לוודא שהנקבוביות נקיות, לחכות שהכל יתייבש לגמרי ואז למרוח את התכשיר באמצעות האצבעות או הטפטפת.

בקיצור: 1מ"ל לכל שימוש אם המטרה היא גידול זקן, אם כי במקרים מסוימים (נדירים יותר) מספיק גם פחות.

איך מורחים מינוקסידיל נוזלי על הפנים?

הנה כמה סרטונים שיראו לכם איך עושים את זה:

איך מורחים מינוקסידיל קצף על הפנים?

אין מה משהו מסובך, בגדול פשוט ממלאים חצי פקק, ואז מורחים את מה שיש בו על האזורים שבהם אנחנו רוצים שיגדל שיער. אבל הנה כמה טיפים מחבר'ה שונים על איך להשתמש בקצף:

בחור מספר 1 ממליץ: תוציאו את הקצף מהמכל ישירות על הפנים בזמן שאתם מחזיקים את המיכל בצורה מאונכת בשביל לא לבזבז את הגזים שגורמים לקצף לצאת. אם לא תחזיקו אותו מאונך, אז במקום קצף יכול לצאת לכם רק נוזל. אחרי זה תנו לקצף להתמוסס קצת, ואז תעסו אותו לתוך הפנים.

בחור מספר 2 ממליץ: תנערו את המיכל כ-30 שניות, כדי שכשתרססו את התכולה שלו לתוך הפקק, יצא לכם קצף מעורבב, ממש כמו קצף גילוח. ואז באמצעות האצבעות, תמרחו ותעסו אותו אל תוך אזור הזקן. הקצף מתייבש מאוד מהר ולרוב לא גורם ליובש או גירוד.

בחור מספר 3 ממליץ: תשטפו את הפנים עם מים חמים (או תעשו מקלחת) >> תשטפו את הידיים במים קרים >> רססו את הקצף מהמיכל אל תוך הפקק עד החצי (אם תרססו ישר על הפנים, סיכוי גבוהה שתשתמשו ביותר מדי קצף) >> עם אצבע אחת תוציאו את הקצף מהפקק ותמרחו אותו על הפנים באזור הזקן עד שהוא מתייבש >> אמור להתייבש אחרי בערך דקה. תנו לזמן לעשות את שלו – מינוקסידיל לזקן הוא מדהים בשביל גידול זקן מושלם!

בחור מספר 4 ממליץ: אפשר לאכסן את מיכל הקצף בטמפרטורת החדר. אין צורך לשים אותו במקרר או במקפיא מאחר וזה יכול לפגוע בהרכב הכימי של המינוקסידיל. נערו את המיכל ורססו את הקצף אל תוך הפקק עד שהוא יתמלא עד החצי. לאחר מכן שימו כפפת גומי על היד – אני עושה את זה כדי שכמה שיותר חומר ייספג אצלי בפנים ולא בידיים. ואז עם 2 אצבעות תמרחו את התכשיר באזור הזקן, ותעסו קצת כדי שייספג טוב יותר. אחרי זה תשטפו ידיים ותמשיכו ביום שלכם, החומר יתייבש לבד תוך פחות מ-10 דקות. אגב, אם אתם מורחים את המינוקסידיל באזור הזקן ואז מריחים ריח של אלכוהול – הכל בסדר, זה צריך להיות ככה.

לכמה זמן צריך להשאיר את המינוקסידיל על הפנים?

בין אם אתם משתמשים במינוקסידיל נוזלי או בקצף, יש להשאיר את התכשיר על הפנים לפחות 4 שעות בשביל תוצאות גידול זקן מירביות. מחקרים הראו שכ-50% מהתכשיר נספג אחרי שעה, וכ-75% נספג אחרי 4 שעות.

חשוב לציין שהמחקר נעשה על עור הקרקפת, שהוא פחות "סופגני" מעור הפנים. עם זאת, זה המידע הכי מדויק שיש לנו כרגע, אז נתייחס אליו בתור נקודת המוצא שלנו.

המחקר: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2395092

בקיצור: 4 שעות הוא המינימום המומלץ בשביל גידול זקן מקסימלי. ואם יש לכם את האפשרות, אז עדיף להשאיר את המינוקסידיל על הפנים למשך זמן של 8-12 שעות (פשוט לא לשטוף אותו בין שימוש לשימוש). אבל אם אתם מסיבות כאלה ואחרות פשוט חייבים לשטוף את הפנים, אז תוודאו שאתם עושים את זה רק אחרי 4 שעות מרגע המריחה.

כמה זמן צריך להשתמש במינוקסידיל בשביל גידול זקן? כמה זמן המסע הזה לוקח?

גבר עם תיק בזמן מסע

אנחנו הולכים להשתמש במינוקסידיל בתור משחה לגידול זקן עד שהשערות החדשות שגדלו לנו "יתבגרו" ויהפכו לשיער טרמינלי. אם נפסיק להשתמש במינוקסידיל לפני שהשיער העדין (Vellus Hair) יהפוך לשיער עבה ובוגר, אז השיער שלא התבגר עלול לנשור.

מצד שני, שיער טרמינלי ובוגר (Terminal Hair) הוא קבוע ולא ינשור אף פעם. גם אם נפסיק להשתמש במינוקסידיל, שיערות הזקן (הטרמינליות) החדשות שלנו ימשיכו לצמוח כמו בכל זקן אחר. לכן, אנחנו צריכים להיערך לשימוש במינוקסידיל לתקופת זמן של בין חצי שנה לשנתיים – לפחות.

3 חודשים של שימוש במינוקסידיל לזקן זה לא מספיק זמן בשביל רוב הגברים, אם כי יש גברים עם גנים מאוד טובים שמספיק להם גם חודשיים. אם מישהו הצליח תוך 2-3 חודשים לגדל זקן מלא עם שערות טרמינליות – מדובר במישהו יוצא מן הכלל עם המון מזל, ברכות!

לחלק מהגברים לוקח קצת יותר משנה כדי שכל השיער העדין יהפוך לשיער טרמינלי. כל גבר הוא שונה, ואין לנו דרך לנחש או לשער כמה זמן הגוף שלך צריך כדי לייצר שיער טרמינלי. גברים שמשתמשים פחות מ-6 חודשים, הרבה פעמים אומרים שהם איבדו את כל מה שהם הצליחו לצבור.

בקיצור: כמה שצריך. או יותר נכון כמה שצריך עד שהשיער יהפוך לטרמינלי. לרוב מדובר על תקופת זמן של בין שנה לשנתיים. אם הצלחתם תוך חצי שנה – מזל טוב, יש לכם גנים מדהימים של זקן! אבל ל90% מהגברים כדאי לצאת מנקודת הנחה שלא יהיה להם מזל כזה, וצריך להיאזר בסבלנות.

תוך כמה זמן אפשר כבר להתחיל לראות תוצאות?

על פי חברת רוגיין, מחקרים קליניים הראו שחלק מהגברים יתחילו לראות תוצאות כבר אחרי שבוע מספר 8 (שוב, המחקרים נעשו בקרקפת בלבד) עד מקסימום של 16 שבועות. חשוב לזכור שהתוצאות משתנות מאדם לאדם, לכן חשוב להיות סבלניים.

אם ממש חייבים לעשות הערכה גסה, אז אם אתם מתחילים לראות כל סוג של תוצאה ב-8 השבועות הראשונים (שיערות קטנות, כמעט שקופות ועדינות), אז כנראה שאתם משתייכים לצד של מי שהחומר משפיע עליו טוב. במידה ועברו כבר 16 שבועות ואין שום סוג של תוצאות בכלל (אפילו לא שיערות קטנות, שקופות ועדינות), יכול להיות שאתם משתייכים לצד השני של הסקאלה – מי שמקבל תוצאות לאט, אבל עדיין יש לכם סיכוי אם תמשיכו להתמיד עם גידול זקן בעזרת מינוקסידיל לזקן.

למען הסר ספק: 16 שבועות הן 3 חודשים + 3 שבועות.

כמו שכבר אמרנו מקודם, אין פה זמן מוגדר וקבוע בשביל גידול זקן עם מינוקסידיל שאחריו כבר אפשר יהיה לראות תוצאות ראשוניות בצורת שיערות עדינות, לבנות וכמעט שקופות (Vellus Hair), או כמה זמן ייקח לשערות האלה להפוך לשערות בוגרות וטרמינליות (Terminal Hair). שוב, רוב המחקרים נעשו על עור הקרקפת ולא על עור הפנים באזור הזקן, אז נכון לרגע זה, מדובר באינדיקציה הכי טובה שיש לנו.

חלק גדול ממי שמשתמש במינוקסידיל בשביל גידול זקן, אומרים שאת השינויים הכי גדולים אפשר לראות אחרי 2-3 חודשים ויותר. סבלנות היא הסוד להצלחה אם המטרה שלכם היא גידול זקן באופן מוצלח. שימוש מתמשך בתכשיר על אזור הזקן, יביא איתו עוד ועוד צמיחה של שיער. אפילו כשהשערות הקטנות והעדינות יתחילו לצאת, לא כולן יצאו ישר. לפעמים רק 70% יצאו אחרי כמה חודשים, וייקח עוד זמן עד שכל השאר יצאו גם.

חלק גדול ממי שמשתמש במינוקסידיל לזקן, אומרים שהרבה מאוד פעמים יש תקופות של כמה שבועות עד חודש וחצי של עצירה בצמיחת השיער החדש, שאחריהן מגיעה תקופה של "פיצוץ" שבה שיער חדש מתחיל לגדול ולהתפתח בקצב מטורף. לרוב לוקח 90 – 120 ימים כדי לאמוד באיזו מידה התכשיר משפיע על כל אדם.

בקיצור: תנו לתהליך 3-4 חודשים לפני שמסיקים מסקנות.

הפנים שלי מגרדות \ מיובשות, מה עושים?

מינוקסידיל לזקן מכיל בתוכו כהל וגם פרופיין גילקול, שהם שני מרכיבים שיכולים לייבש את הפנים. לכן קודם כל תוודאו שאתם משאירים את התכשיר על הפנים למשך 4 שעות לפחות, ואחרי זה אתם יכולים לשטוף אותו ולשים קרם לחות.

הסיבה שנרצה לשים קרם לחות אחרי ששוטפים את המינוקסידיל, היא כדי להימנע כמה שיותר מיובש על הפנים.

חשוב מאוד: מינוקסידיל לזקן בצורתו הנוזלית יגרום ליובש בוודאות של 100%! לכן מי שלא מסוגל להתמודד עם היובש והקשקשים, מומלץ מאוד להשתמש במינוקסידיל קצף, מאחר והוא לא גורם ליובש בכלל אצל הרוב המוחלט של הגברים, ולכן הם לא צריכים להשתמש בקרם לחום אחרי השימוש בו.

בקיצור: אם אתם משתמשים במינוקסידיל נוזלי בתור משחה לגידול זקן, שטפו את הפנים אחרי 4 שעות ושימו קרם לחות למניעת יובש. אם אתם משתמשים במינוקסידיל קצף – סביר להניח שלא יהיה לכם שום יובש או גירוי. באופן אישי, אני משתמש רק בקצף.

האם מותר להיחשף לשמש כשיש לי מינוקסידיל לזקן על הפנים?

בחור צעיר עם מינוקסידיל על הזקן עומד בשמש

באופן כללי, זה לא מומלץ. למרות שמדובר במקים מאוד נדירים ולאו דווקא מתועדים, יכולה להיות רגישות נדירה של העור עם חשיפה ארוכה לשמש כאשר יש עליו מינוקסידיל לזקן.

אם אתם עדיין חייבים להיות חשופים לשמש לכמה שעות רצופות, זה מאוד מומלץ למנוע חשיפה של הפנים עצמם לשמש.

ואם אתם עדיין ממש אבל ממש חייבים, אז תמרחו מעט קרם הגנה על הפנים אחרי שהמינוקסידיל התייבש. שוב, זה לא מומלץ, אבל עדיף את זה על כלום. אם אתם עובדים בחוץ בשמש כל היום, נסו לשים מינוקסידיל לזקן רק פעם אחת ביום, בערב או לפני השינה. תרגישו חופשי להשאיר את המינוקסידיל על הפנים למשך כל הלילה! (זה מה שאני עושה).

מתחילות לגדול לי שיערות עדינות, דקות, בצבע לבן כמעט שקוף – מה זה?

מדובר ב: "שיערות עדינות" או באנגלית: Vellus Hair. שיערות עדינות או שיערות ולוס, הן שיערות קצרות, דקות ורכות שצומחות על פני רוב המקומות בגוף ולרוב מגיעות לאורך של עד 2 מילימטר. לעומתן, שיערות בוגרות שהתפתחו לגמרי נקראות: "שיער טרמינלי" או באנגלית Terminal Hair. שיער טרמינלי הוא ארוך, חזק, עבה וכהה יותר. למידע נוסף על שלבי התפתחות השערה, למאמר על זקיקי שיער.

מתי שיער ולוס הופך לשיער טרמינלי קבוע?

כשזה מגיע אל גידול זקן – שיערות ולוס אינן "הופכות" לשיער טרמינלי. מה שקורה הוא ששערות הולוס העדינות נושרות, ובמקומן צומחות שיערות טרמינליות. אגב, הצבע הוא רק גורם אחד שמבדיל בין שיער ולוס לשיער טרמינלי. אי אפשר לאמוד את כמות הזמן שלוקח לשיערה עדינה לנשור ובמקומה לשיערה טרמינלית לצמוח. אין ממוצע, אין זמן קבוע, וזה משתנה מאדם לאדם ומשיערה לשיערה. יכול לקחת לשיערה אחת חודש, ולאחרת שנה וחצי, גם אם הן צמודות אחת לשנייה. זה ייקח כמה שזה ייקח. אורך חיים בריא של כושר ותזונה בריאה יכול לעזור לזרז את התהליך.

השיער שלי נושר! מה עושים?

הכל בסדר. זה חלק מהתהליך של גידול זקן. השערות החדשות דוחפות החוצה את הישנות. אפילו אם זה קורה על הקרקפת, זה יעבור. זה חלק מהתהליך, זה קורה לכולם, וזה חייב לקרות. למידע נוסף, כנסו למאמר על זקיקי שיער שבו אנחנו מסבירים גם על הנשירה הטבעית של השיער.

באיזה מותג של מינוקסידיל לזקן כדאי להשתמש?

הרבה גברים משתמשים בחברת Kirkland בשביל גידול זקן מאחר והיא הכי זולה, אבל כל מותג שמכיל 5% מינוקסידיל הוא בסדר. יותר מ-5% יכול להיות לא בריא, ופחות מזה לא יהיה אפקטיבי לגברים. יש כאלה שאומרים ש מינוקסידיל 10% יכול להיות יעיל למי שהגוף שלו לא מגיב טוב למינוקסידיל (15-20% מהגברים), ואם הולכים על ה-10% אז חשוב לוודא שאין בו חוסמי DHT.

מה עדיף בשביל גידול זקן – מינוקסידיל נוזל או מינוקסידיל קצף?

הנוזל הוא זול יותר ולוקח לו בערך שעה להתייבש אחרי השימוש. הקצף בדר"כ יהיה עד פי 2 יותר יקר (תלוי איפה קונים), אבל מתייבש אחרי 10 דקות או פחות). שניהם מעולים לגידול זקן במידה שווה. עם זאת, מינוקסידיל קצף לא ייבש ויגרה את העור כמו הנוזל. אני אישית משתמש בקצף.

יש כאלה שאומרים שנוזל עובד עליהם יותר טוב, יש כאלה שאומרים שזה בדיוק אותו הדבר כמו הקצף, נסו ותחליטו בעצמכם. אני הייתי ממליץ להתחיל מהקצף, ולדעתי בכל מה שקשור לתוצאות של גידול זקן – שניהם אותו הדבר בדיוק.

איך מפסיקים להשתמש במינוקסידיל?

אחרי תקופה מסויימת של גידול זקן בעזרת מינוקסידיל לזקן – השיער הופך לטרמינלי, מה שיכול לקחת בין חצי שנה לשנתיים, מומלץ להפסיק להשתמש במינוקסידיל בהדרגה: מפעמיים ביום לעבר לפעם אחת ביום, אחרי כמה ימים לפעם אחת ביומיים, אחרי זה פעם בשלושה ימים, פעם בשבוע, ואז להפסיק לגמרי – בהדרגה. אין פה באמת מספרי ברזל קבועים, פשוט להפסיק בהדרגה בקבצה שמרגיש נכון. עם זאת, יש גברים שטוענים שאין בזה צורך, ואפשר פשוט להפסיק להשתמש וזהו. לשיקולכם.

האם השערות החדשות שצמחו על הזקן יישארו לתמיד?

ממה שיצא לנו לראות, אצל הרוב המוחלט של הגברים, הזקן שצומח נשאר לתמיד. מה שלפעמים נושר, הן שיערות הולוס שלא הספיקו להתפתח לשלב הטרמינלי בזמן השימוש במינוקסידיל. תמשיכו להשתמש במינוקסידיל עד שכל השערות הופכות לטרמינליות וקבועות והן יישארו לתמיד. הימנעו מהפסקת השימוש במינוקסידיל מוקדם מדי, כדי שלא יצא מצב שבו תצטרכו להתחיל גידול זקן מחדש.

בקיצור: כן. שיערות הזקן הבוגרות יישארו לתמיד גם אחרי הפסקת השימוש במינוקסידיל.

האם מותר להשתמש במינוקסידיל ביחד עם תרופות אחרות שאני לוקח?

כן ולא. יש תרופות שאין שום בעיה לקחת בו זמנית עם השימוש במינוקסידיל בשביל גידול זקן, ויש כאלה שעדיף להימנע מהן.

מצורף קישור שבו יש רשימה של סוגים שונים של תרופות ואיך הן מגיבות לשימוש במינוקסידיל:

https://www.drugs.com/drug-interactions/minoxidil.html

כמובן שמתוקף האחריות שלנו אנחנו תמיד נמליץ להיוועץ ברופא לפני שמערבבים תכשירים ותרופות.

איפה קונים מינוקסידיל לזקן?

מינוקסידיל נוזלי של חברת Kirkland

מינוקסידיל נוזלי של חברת Kirkland, הוא השילוב הכי טוב בין מוצר איכותי למחיר זול במיוחד. מכל המותגים שיצא לי לנסות, המותג הזה תמיד ניצח את כולם. התמורה למחיר כאן היא פשוט מטורפת.
מומלץ להזמין מלאי של 6 חודשים לחצו לקניה באמזון!

מינוקסידיל קצף של חברת kirkland

במידה ואתם רוצים להשתמש בקצף, אז זה הקצף שנותן את השילוב הכי טוב בין תמורה למחיר. הוא קצת יותר יקר מהנוזל, אבל לא בהרבה, והמותג הזה עדיין יותר זול מכמעט כל המתחרים.
מומלץ להזמין מלאי של 6 חודשים לחצו לקניה באמזון!
Disclaimer text….

עצות כלליות לשיפור האפקטיביות של מינוקסידיל למטרת גידול זקן

גבר צעיר עם זקן גינגי שגדל עם מינוקסידיל

האם צריך להתגלח או לקצץ את הזקן בזמן השימוש?

לפי הידוע לנו, אין השפעה שלילית לקיצוץ או גילוח הזקן בזמן השימוש, ולמעשה זה הופך את העניין לקל יותר מאחר וכשיש זקן ארוך, זה טיפה יותר קשה למרוח את המינוקסידיל על אזור הזקן ולהגיע לעור שמתחת לשערות. באופן אישי אני לא התגלחתי בכל תקופת השימוש עם סכין גילוח, אלא רק עם מכונה לעיצוב זקן לאורך של 1 עד 3 מ"מ. אבל זה אני – אתכם תחליטו מה שיותר עדיף לכם.

תזכרו שגם גברים שמקריחים מסתפרים לפעמים והשיער שלהם ממשיך לצמוח (איפה שהוא עדיין קיים).

גילוח יכול לעזור לעור בכך שהוא עושה לו מעין פילינג שמוריד תאי עור מתים. מה שכן, גילוח לפעמים יכול לגרות את העור, או לגרום לשערות חודרניות, מה שבמקרים מסוימים יכול לגרום לזיהום אם לא מטלפים בזה.

יש דרכים נוספות לעשות פילינג לעור ולהפטר מתאי עור מת, כמו למשל מברשת לזקן, שבשימוש בה אין סיכון לגרימה של שיערות חודרניות, ולא מצריכה אותנו לגלח את הזקן.

אם אנחנו מעדיפים פשוט לקצץ ולא להתגלח לגמרי, אז יש פה היבט פסיכולוגי שמצד אחד יש לנו זקן קצר, ומצד שני זה עוזר בספיגה של המינוקסידיל מאחר ויותר תכשיר נספג בעור במקום להימרח על השערות עצמן מה שמאוד עוזר עם גידול זקן אפקטיבי באמצעות התכשיר. בנוסף, מאחר ולשיער עדין (Vellus hair) לוקח יותר זמן לצמוח מלשער רגיל, זה יכול להיראות כאילו הגילוח פגע בהתקדמות שלנו. לכן אישית אף פעם לא התגלחתי נקי לגמרי לאורך כל התהליך, אלא רק כמו שאמרתי עם מכונה על 1 או על 3 מ"מ בעת הצורך.

בקיצור: לקצץ או להתגלח זה נטו עניין של העדפה אישית. אף אחד מהם לא יפגע או יעזור בתהליך, אבל אם לא נתגלח עם סכין בכלל, זה יכול לעזור עם הפן הפסיכולוגי של התהליך.

איזה תוספי תזונה כדאי לי לקחת?

תוספי תזונה לגידול זקן

הרבה חבר'ה שמורחים מינוקסידיל לזקן, לא משתמשים בתוספי תזונה בכלל, ואומרים שאין מה לשבור על זה את הראש, ועדיף להתמקד בעיקר בשימוש במינוקסידיל עצמו. עם זאת, יכולים להיות יתרונות לשימוש בתוספי תזונה, ואם אתם רוצים להיעזר בהם אז זה בסדר גמור, רק תוודאו שאתם משתמשים בתוספי התזונה הנכונים, וגם אל תפתחו ציפיות גדולות שזה יגרום למהפך. בסופו של דבר תוספי תזונה הם סה"כ כלי עזר.

בלי קשר לתוספי תזונה, כדי למקסם כל סוג של גידול זקן, חשוב מאוד לשמור על אורח חיים בריא, אוכל טוב ומזין, כושר גופני ושינה טובה.

למי שחושב שיש לו מחסור בוויטמינים ומינרלים, יכול להשתמש במולטי ויטמין.

תוספי תזונה נוספים בשביל גידול זקן שאפשר לקחת הם:

  • מולטי-ויטמין
  • ביוטין
  • חומצה פולית
  • אומגה 3
  • קולגן

בקיצור: לא חייבים להשתמש בתוספי תזונה בשביל גידול זקן, אבל זה גם לא יזיק. מה שיותר חשוב הוא אורח חיים בריא עם כמות שעות שינה מספקת.

קרם לחות

אחד מתופעות הלוואי השכיחות ביותר של המינוקסידיל, בעיקר של המינוקסידיל הנוזלי, הוא עור יבש וקשקשי. אם זה קורה לך, אז תוודא שאתה משתמש בקרם לחות 4 שעות אחרי שאתה מורח מינוקסידיל לזקן (קודם לשטוף ולייבש), כמו שהסברנו מקודם.

הרבה חבר'ה שמשתמשים בגרסה הנוזלית של המינוקסידיל שוטפים את החומר אחרי 4 שעות ומורחים קרם לחות כדי ליצור סביבת גידול שיער אופטימלית. שוב, אם אתם משתמשים במינוקסידיל קצף, סביר להניח שלא תהיה שום תופעת לוואי של עור יבש או קשקשים.

כל כמה זמן צריך לשים קרם לחות?

במידת הצורך. קרם לחות לא עוזר עם הצמיחה של השיער, אז אל תצפו שקרם הלחות או שמן לזקן יגרמו לשיער שלכם לצמוח. אבל לשמור על עור פנים בריא זה תמיד רעיון טוב, לכן אם עור הפנים שלכם יבש וקשקשי, תדאגו לטפח אותו כמו שצריך.

כמה זמן צריך להשאיר את קרם הלחות על הפנים?

כמה שתרצו. אין פה נכון או לא נכון, ואין דבר כזה "יותר מדי קרם לחות". פשוט תשאירו אותו על הפנים אם אין שום צורך לשטוף אותו. במידה ותחליטו להשתמש בדרמה רולר, זה יהיה רעיון מעולה לשים קרם לחום ישר אחרי השימוש בו.

חוסמי ומעכבי DHT

כשתעשו חיפוש באינטרנט ותרצו לקנות קרם לחות, שמן לזקן, באלם לזקן או מרכך מכל סוג שהוא, אתם תוכלו לראות שרוב המוצרים בשוק מרוב חברות הטיפוח של הזקנים, מכילים בתוכם חוסמי DHT.

DHT הוא הורמון האנדרוגן שאחראי על הגדילה וההתפתחות של שיער הפנים, במילים אחרות, הוא סופר חשוב בשביל גידול זקן. אז בזמן שהמוצרים האלה שיש בהם מעכבי או חוסמי DHT כנראה לא הולכים להשפיע על צמיחה של שיער ולוס ולא יעצרו לגמרי את צמיחת שיער הפנים שלנו, קיים סיכוי שהם יכולים להאט את התהליך.

שמעתי ש-DHT גורם להתקרחות

בזמן שזה נכון ש-DHT הוא אחד מהגורמים העיקריים להתקרחות, זה נכון אך ורק לגברים שיש להם גנטיקה של התקרחות. גברים הסובלים מהתקרחות, יהיו רגישים אפילו לכמויות רגילות של DHT. וזה למה רוב התכשירים למניעת התקרחות מכילים בתוכם חוסמי DHT.

עם זאת הגברים האלה לא מקריחים בגלל שיש להם כמות DHT גבוהה יותר מגברים שאין להם נטייה להתקרחות. האמת היא, שברוב המקרים גברים שאין להם נטייה להתקרחות, הם אלו שאצלם ה-DHT גבוה יותר. התקרחות היא תופעה שיכולה לקרות גם עם רמות רגילות של DHT מאחר ואם הקרקפת של רגישה לאנדרוגנים (עניין של גנטיקה), בסופו של דבר הגבר יקריח כמעט בוודאות. מי שמנסה לחסום או לעקב את ההתקרחות בכך שהוא חוסם או מעקב את ה-DHT באמצעות תרופות מרשם, אומנם יכול להצליח לשמר את השיער, אבל זה יכול לבוא על חשבון הבריאות והתפקוד המיני (אאוץ'!)

להגדיל את רמות ה-DHT שלנו לא יגרום לנו להקריח, אלא אם כן כבר יש לנו נטייה גנטית להתקרחות. במקרה הזה, אנחנו גם ככה בסופו של דבר נאבד את השיער שעל הראש.

מינוקסידיל ודיהידרוטסטוסטרון (DHT)

להבדיל ממה שחלק מהאנשים חושבים, מינוקסידיל לזקן כשלעצמו הוא לא חוסם DHT. המינוקסידיל לא מעקב את האנזים 5-אלפא, ולכן למרות מה שהרבה נוטים לחשוב, זאת לא הדרך שבה הוא מצמיח שיער. שימו לב שלא מעט מוצרי מינוקסידיל לזקן מכילים כמות גבוהה יותר של חוסמי DHT ממינוקסידיל עצמו, במיוחד במינוקסידיל של מעל 5%. זה מיועד בעיקר בשביל מי שמשתמש במינוקסידיל כדי לעודד צמיחה על הקרקפת ולא על הזקן (הדרך שבה העור של הקרקפת והעור של אזור הזקן מצמיחים שיער היא שונה מאוד, וגם סוג השיער שצומח בשניהם הוא לא אותו סוג שיער).

הנה מאמר שמסביר למה עדיף להתרחק מרוב מוצרי טיפוח הזקן שיש בשוק: זהירות: תשמרו מרחק מרוב שמני הטיפוח לזקן!

דרמה רולינג

תמונה של דרמה רולר לזקן

אזהרה: אם החלטת להשתמש בדרמה רולר בשביל גידול זקן, תיקח בחשבון שזה יכול להגדיל את תופעות הלוואי של המינוקסידיל במידה ולא תשתמש בו נכון.

מה זה דרמה רולר ומה הוא עושה?

דרמה דולר הוא מכשיר ה"מחדש" את העור בכך שהוא יוצר הרבה חורים מיקרוסקופיים בעור, מה שגורם לגוף להפעיל את מנגנון הטיפול בפצעים שלו, וכתוצאה מכך גורם ליצירה של רקמות חדשות.

איך דרמה רולר יכול לעזור עם הצמיחה של הזקן שלי?

דרמה רולר גורם לסינתזה של הקולגן, שזה תהליך שהמינוקסידיל מעכב אותו. קולגן הוא חלבון חיוני מאוד לבריאות העור שלנו.

דרמה רולינג גם מגרה את זקיקי השערות, וגורם לזרימת דם מוגברת יחד עם עוד חומרים מזינים לתוך זקיקי השערות.

פה תוכלו לקבל עוד מידע על דרמה רולינג לזקן: https://www.beards.co.il/גידול-זקן/מזותרפיה-עם-דרמה-רולר

פה תוכלו לקרוא על מחקר קליני שמראה כי שימוש של מינוקסידיל לזקן ביחד עם דרמה רולר, הוכיח תוצאות טובות יותר ממינוקסידיל בלי כלום: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3746236/

כל כמה זמן אפשר להשתמש בדרמה רולר?

  • בדרמה רולר עם מחטים באורך של 0.2 עד 0.25 מ"מ אפשר להשתמש כל יומיים על אותו אזור.**
  • בדרמה רולר עם מחטים באורך של 0.5 מ"מ אפשר להשתמש פעם עד פעמיים בשבוע על אותו אזור.
  • בדרמה רולר עם מחטים באורך של 1.0 מ"מ אפשר להשתמש פעם בשבועיים – ארבעה שבועות על אותו אזור.

** שימו לב שבשביל לעודד סינתזה של קולגן, יש להשתמש באורך של מינימום 0.5 מ"מ, ככה שכל מה שפחות מזה לא יהיה יעיל למטרה שלנו.

האם אני חייב להתגלח או לקצץ את הזקן לפני שאני משתמש בדרמה רולר?

זה בהחלט מומלץ להתגלח או לקצץ את הזקן לאורך קצר, בגלל שהמחטים של הדרמה רולר צריכות לחדור את העור כדי שהדרמה רולר יעבוד. אם יש לך זקן ארוך ואתה תעביר עליו את הדרמה רולר, אתה רק תפגע בשיער ותסתכן בלתלוש שיערות. בגדול עדיף לקצץ מאשר לגלח לגמרי, בגלל שגילוח לפני השימוש הדרמה רולר יכול לגרות את העור הרבה יותר מאשר קיצוץ, ועדיף לא לעשות דרמה רולינג עם עור מגורה.

איך אני מנקה ומחטא את הדרמה רולר שלי?

אחרי השימוש, יש לשטוף את הדרמה רולר במים חמים כדי להוריד את כל העור המת ושאר הלכלוך שיש עליו, לאחר מכן לייבש אותו לגמרי ולהכניס לתוך כוס מלאה באלכוהול 70% למשך 10 דקות. לאחר מכן להחזיר לתוך הקופסא. מומלץ לשטוף את הקופסא באמצעות האלכוהול שנמצא בתוך הכוס שאיתה השתמשנו לחיטוי.

האם אנחנו משתמשים בדרמה רולר כדי להגביר את הספיגה של המינוקסידיל?

בזמן שזה נכון שהשימוש בדרמה רולר יגביר את הספיגה של המינוקסידיל, זאת ממש לא הסיבה שבגללה אנחנו משתמשים בדרמה רולר, ולמעשה זאת גם ממש דרך לא טובה להשתמש בו. הרבה גברים שמשתמשים במינוקסידיל ובדרמה רולר למען גידול זקן, חושבים שהשימוש בדרמה רולר נועד כדי לפתוח נקבוביות בער הפנים כדי שהעור יספוג יותר מינוקסידיל לזקן. זה ממש אבל ממש לא נכון והסיבה שאנשים חושבים את זה, היא חוסר ידע או כל מיני מטומטמים חסרי ידע וניסיון שכותבים פוסטים באינטרנט ואז בגללם יכול להיגרם נזק עצום לאנשים אחרים, מאחר והשימוש במינוקסידיל על עור שהרגע עבר דרמה רולינג, שם אותנו בסיכון ממשי לתופעות לוואי מוגברות ולגמרי מבטל את כל הפואנטה של הדרמה רולר!

הסיבה היחידה שבשבילה אנחנו משתמשים בדרמה רולר על עור הפנים, היא כדי להגביר את הסנתוז של הקולגן – שום סיבה אחרת!

חשוב מאוד: אחרי שמשתמשים בדרמה רולר, יש להמתין לפחות 24 שעות לפני שמשתמשים שוב במינוקסידיל על אותו האזור.

זה ייתן לעור שלנו מספיק זמן כדי לקבל את האפקט של הדרמה רולר, וגם יסגור חלק מהנקבוביות שנוצרו בעקבות הטיפול. כמה שסנתוז הקולגן יהיה טוב יותר בזכות הדרמה רולר, ככה יותר שיער אנחנו נוכל לגדל בזכות השימוש במינוקסידיל. שוב: לשים מינוקסידיל לזקן ישר אחרי הדרמה רולר פשוט יכניס אותו לתוך החורים הקטנים שהדרמה רולר יוצר, ויבטל לגמרי את הסנתוז של הקולגן.

עכשיו כשחזרתי על עצמי 5 פעמים ואני מקווה שכולם הבינו את זה, יש משהו שדווקא כן טוב למרוח על הפנים אחרי השימוש בדרמה רולר: קרם לחות. חשוב שקרם הלחות יהיה ללא חוסמי DHT, ואפשר להשתמש גם בשמן לזקן (שוב, בלי חוסמי DHT). אפשר למרוח את קרם הלחות או השמן ישר לאחר הטיפול באמצעות הדרמה רולר, או לתת לעור לנוח חצי שעה ואז לשים – מה שנוח לכם.

האם יש לו"ז כלשהו לשימוש בדרמה רולר?

אם אתם הולכים להשתמש בדרמה רולר של 1.0 מ"מ, אז פעם אחת לשבועיים – חודש בזמן שמתאים לכם.

עם זאת, ברגע שמדובר בדרמה רולר של 0.5 מ"מ, השימוש יהיה מספר פעמים בשבוע. לכן עשיתי לכם לו"ז בסיסי לשימוש:

יום ראשון: לשים מינוקסידיל לזקן בבוקר, אחרי 8 שעות לשים מינוקסידיל לזקן שוב, אחרי 4 שעות לשטוף, דרמה רולר

יום שני: לא לשים בבוקר כלום, לשים מינוקסידיל לזקן בערב (בערך באותה השעה שבה אתמול עשיתם דרמה רולר)

יום שלישי: לשים מינוקסידיל לזקן בבוקר, לשים מינוקסידיל לזקן בערב

יום רביעי: לשים מינוקסידיל לזקן בבוקר, אחרי 8 שעות לשים מינוקסידיל לזקן שוב, אחרי 4 שעות לשטוף, דרמה רולר

יום חמישי: לא לשים בבוקר כלום, לשים מינוקסידיל לזקן בערב (בערך באותה השעה שבה אתמול עשיתם דרמה רולר)

יום שישי: לשים מינוקסידיל לזקן בבוקר, לשים מינוקסידיל לזקן בערב

יום שבת: לשים מינוקסידיל לזקן בבוקר, לשים מינוקסידיל לזקן בערב

הנה סרטון קצר שמראה איך בדיוק להשתמש בדרמה רולר:

(L-Carnitine L-Tartrate LCLT)

גבר עם זקן וחליפה

מה זה "אל-קרניטין אל טרטראט" או באנגלית L-Carnitine L-Tartrate, או בקיצור: LCLT?

קרניטין היא חומצת אמינו שנמצאת בגוף האדם. גוף האדם משתמש בקרניטין בשביל בין היתר, לפרק חומצות שומן. השימוש בקרניטין בתור תוסף תזונה עדיין נתון להרבה מאוד דיונים ודעות חצויות, אבל יש הטוענים שהשימוש בו מועיל לשריפת שומן בזמן אימונים בחדר כושר.

בגוף האדם ישנם 2 סוגים שונים של אל-קרניטין:  L-Carnitine L-Tartrate (LCLT), והשני: Acetyl-L-Carnitine.

חשוב מאוד לבחור בL-Carnitine L-Tartrate או בקיצור: LCLT, מאחר וזאת הסוג היחיד שהוכח כיעיל לעוזר בצמיחת שיער במחקרים שנדבר עליהם בהמשך. שימו לב ש: L-Carnitine L-Tartrate וגם L-Carnitine Tartrate – בשני אין L, הם בדיוק באותו הדבר.

איך LCLT יכול לעזור עם גידול זקן?

יש 2 מחקרים שנעשו בשנת 2007 שבדקו את השפעות ה-LCLT על צמיחה של שיער, ושניהם הגיעו למסקנה שאכן LCLT יכול להשפיע באופן חיובי על צמיחת שיער על הקרקפת:

  1. http://www.jdsjournal.com/article/S0923-1811(07)00248-4/abstract
  2. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1600-0625.2007.00611.x

למרות שהמחקר נעשה על הקרקפת בלבד, יש המון עדויות של חבר'ה שניסו LCLT על הזקן, וקיבלו תוצאות חיוביות – LCLT לא רק עזר להצמיח שיערות זקן חדשות, אלא גם זירז את מהירות ההפיכה של השערות העדינות לשערות בוגרות.

אתה יכול להמליץ לי על חברה או מותג טוב של LCLT?

קודם כל חשוב מאוד לבחור במוצר שמכיל 100% של LCLT טהור, ולרוב זה מה שיהיה ב-LCLT בצורת אבקה. ברוב המקרים אם הLCLT לא יגיע בצורת אבקה אלא בצורת כדורים או כמוסות, יהיו בו עוד תוספות כמו Silicon Dioxide או מלחי מגנזיום שהמטרה שלהם היא לגרום ל-LCLT לא להידבק לחומרים אחרים. מאחר וזה בדיוק ההיפך ממה שאנחנו צריכים, עדיף להימנע אם אפשר מLCLT שהוא לא 100% טהור בלי תוספים. אין זה אומר שאי אפשר יהיה להשיג את אותן התוצאות עם LCLT שיש בו את כל התוספים האלה, אבל זה פשוט עניין של וודאות.

חומרים נוספים שקיימים בתוספי תזונה של LCLT

יש 3 חומרים נוספים שיש ברוב המוצרים של ה-LCLT המגיעים בצורת כדורים וכמוסות (לא אבקה):

  1. Magnesium Stearate
  2. Silicon Dioxide
  3. Titanium Dioxide

האחרון – טיטניום דיוקסייד, ברמת העיקרון לא בעייתי ואפשר להתעלם ממנו. בגדול, משתמשים בו בתוך חומר שגורם לכמוסות להיראות יותר "לבנות" (סוג של תוסף צבע), ומשתמשים בו רק על הכמוסה עצמה, ולא על האבקה שיש בתוכה. ולמרות שטיטניות דיוקסייד הוא דיי לא בריא, אנחנו לא הולכים לשים את הכמוסה עצמה בתוך הבקבוק של המינוקסידיל, אלא רק את האבקה עצמה שבתוכה.

שני החומרים האחרים – מגנזיום סטרייט וסיליקון דיוקסייד, נוספים לכמוסות כדי למנוע מהחומר שבתוכן להתערבב עם משטחים או חומרים כמו מים. בנוסף, הם מונעים לחות מהאבקה שבתוך הכמוסות, וגם עוזרים נגד התגבשות של גושים באבקה. לכן, יש סיכוי שהתוספים האלה כשהם נמצאים בתוך הכמוסות של ה-LCLT, ימנעו מה-LCLT להתערבב כמו שצריך עם מינוקסידיל לזקן או עם קרם הלחות. לכן, כמו שאמרתי מקודם – עדיף למצוא LCLT בצורת אבקה טהורה 100% אין בה אף אחד משלושת החומרים האלה.

שוב, יכול להיות שזה עדיין יעבוד טוב גם עם שלושת החומרים האלה, אבל למה לקחת סיכון? מה גם שבמקרים מסוימים, החומרים האלה גורמים ל-LCLT להתערבב בצורה מאוד מוזרה עם הקרם לחות והופכים אותו לכמעט נוזלי מאשר "קרמי".

בקיצור: Titanium Dioxide זה בסדר, אבל עדיף להימנע מ-Silicone Dioxide ומ-Magnesium Stearate.

איך משתמשים ב-LCLT בשביל לגדל זקן?

נכון לרגע זה, קיימים שני דרכים שבהן אפשר לעשות זאת. אחת היא לערבב את ה-LCLT עם מינוקסידיל לזקן נוזלי (אי אפשר עם קצף כי אין דרך לפתוח את המיכל), והשנייה היא לערבב עם קרם לחות של Nivea Soft. בשני המקרים, יש לקחת אבקה טהורה של LCLT, ולהכניס כמות של כ-2 גרם אבקה, על כל 100 גרם של מינוקסידיל לזקן או קרם לחות (2%). קחו בחשבון של-LCLT יש ריח דיי חזק.

אחרי שמערבבים את ה-LCLT עם המינוקסידיל הנוזלי או עם קרם הלחות שלנו, פשוט ממשיכים להשתמש בהם כרגיל: מינוקסידיל לזקן פעמיים ביום, וקרם לחות של Nivea Soft בעת הצורך. יש מי שממליץ שעדיף להשתמש בקרם לחות של NIVEA SOFT מעורבב עם LCLT לפחות פעם ביום, אם אתם לא משתמשים במינוקסידיל מעורבב עם LCLT.

איך מערבבים LCLT עם מינוקסידיל נוזלי?

כדי לערבב את ה-LCLT עם המינוקסידיל הנוזלי, פשוט קחו את הכמות הדרושה של LCLT, שפכו לתוך הבקבוק של המינוקסידיל ונערו היטב. זהו – זה מוכן!

איך מערבבים LCLT עם קרם לחות של Nivea Soft?

ערבוב של LCLT עם Nivea Soft הוא טיפה יותר מסובך מערבוב של LCLT עם מינוקסידיל לזקן נוזלי, אבל עדיין דיי פשוט – אנחנו כולה מערבבים 2 חומרים פה, לא בונים חללית למאדים. אגב, יש יתרונות בערבוב של LCLT דווקא עם קרם הלחות: אחרי שאנחנו משתמשים בדרמה רולר, אנחנו יכולים לשים את קרם הלחות על האזור שעליו ביצענו את הטיפול, והספיגה של ה-LCLT תהיה טובה יותר ביחד עם הקרם עצמו.

בכל אופן, כשמערבבים את ה-LCLT עם ה-Nivea Soft, אנחנו נקבל תמיסה שהיא הרבה יותר דלילה על גבול הנוזלית. כדי להימנע מזה, עדיף לערבב את התמיסה עם מיקסר חשמלי מהיר וחזק, מאשר ערבוב רגיל עם כפית. המיקסר גם "ינפח" את הקרם, לפעמים לרמה שכבר לא נוכל להחזיר את כל הכמות חזרה לקופסא, אבל זה לא משנה. דווקא זה עדיף להשתמש בו ככה מאשר בגרסה הנוזלית – נטו מתוך נוחות.

וואו, זה לקח המון זמן לכתוב את כל זה! אנחנו זמינים לשאלות בתגובות שלמטה, בפייסבוק ובאינסטגרם! גידול נעים!

מוטי הגבר
מוטי הגבר

בסדר, בסדר! אז כולם כבר הבינו מזמן שמוטי הגבר הוא שם בדוי (של מישהו גבר רצח!) מבטיחים שבקרוב נחשוף את השם האמיתי של מוטי. בנתיים נאלץ להסתפק בתמונה של בחור ג'ינג'י ומזוקן.

תגובה 1
  1. מוטי הגבר, תודה רבה לך על המדריך הזה. יש פה את כל המידע שאפשר רק לחשוב עליו ועוד, בתור מישהו שמתחיל את המסע גידול זקן שלו אני חייב לך תודות רבות שפישטת את הכל בצורה שעשית. כל הכבוד!

השאירו תגובה