כמה זמן לוקח לגדל זקן: מה המדע אומר על זה?

כמה זמן לוקח לגדל זקן? במאמר הזה אנחנו הולכים להבין פעם אחת ולתמיד איך מתרחשת צמיחת שיער הפנים, ממה היא מושפעת ובאיזה קצב הפנים שלכם יכוסו בזיפים עבים. אני לא הולך להסתמך על השערות וחוות דעת וסתם לזרוק מילים באוויר, אלא לבחון מה יש למדע להגיד בנושא.

אם אתם ממהרים, אז הנה אמ;לק של הפוסט:

  • שיער הפנים הגברי צומח ב-1.3 ס"מ בחודש בממוצע.
  • לוקח בערך 2-4 חודשים על מנת לגדל זקן מלא ומכובד.
  • קצב הצמיחה של הזקן שלכם תלוי בגיל, בגזע, בגנים ובאנדרוגנים שלכם.

בואו נצלול פנימה ונבחן את העובדות מקרוב.

מדעי הזקן: איך עובדת צמיחת שיער הפנים?

מדען של זקנים

אתרים רבים המוקדשים לגידול וטיפוח הזקן קובעים באופן חד משמעי שגידול זקן הוא עניין של תורשה בלבד: אם התברכתם בגנים טובים – אז התמזל מזלכם ויש לכם את כל מה שדרוש לזקן שופע, ואם לא – אז אכלתם אותה. הם מתארים את צמיחת הפנים כתופעה אקראית שמתרחשת מעצמה ולגמרי לא תלויה בנו. נכון שהגנים שלכם משחקים תפקיד חשוב באופן צמיחת הזקן שלכם, אבל חשוב להבין שהיא מתאפשרת בזכות ההורמונים הגבריים שאחראיים על הזיפים שמכסים את פניכם.

כדי שההורמונים הגבריים יעשו את עבודתם ויזרזו את צמיחת שיער הפנים הם צריכים להיכנס לרצף ה-DNA. על מנת שזה יקרה, קולטן חשוב שנקרא: ”אנדרוגן רצפטור” נכנס לתמונה. מדובר בשומר הסף של צמיחת הזקן.

המטרה שלי היא לא להעביר שיעור ביולוגיה מזורז ולעייף אתכם במונחים רפואיים שנשמעים כמו סינית לאדם הממוצע, והמטרה של המאמר הזה היא בכלל לראות מה יש למדע להגיד על כמה זמן לוקח לגדל זקן.

מה שאתם צריכים לזכור בשורה התחתונה, הוא שקצב צמיחת הזקן שלכם תלוי בהורמונים הגבריים שמופרשים בגוף שלכם: הטסטוסטרון וה-DHT. אלה החברים הטובים והנאמנים ביותר של זקן מרשים ובריא, לכן חשוב לשמור על רמה תקינה שלהם ולשפר את תפקודם בגוף.

הטענה שצמיחת הזקן היא אך ורק עניין גנטי שאין לנו כל יכולת שליטה והשפעה עליו אינה מדויקת בכלל.

גם אם אתם סובלים מצמיחה איטית וחלשה של הזקן, זה לא סוף העולם. במקום שתכניסו לכם לראש שהגנים שלכם דפוקים ושנגזר עליכם להסתובב עם פנים חלקות לנצח, תנסו לשפר את המצב ולספק את התנאים הטובים ביותר לצמיחת שיער פנים חזק ובריא. חשוב שתפנימו שקיימות המון שיטות טבעיות להעלות את רמות ההורמונים הגבריים, לשפר את פעילות הרצפטור האנדרוגני, ולהאיץ את צמיחת שיער הפנים שלכם.

תכשירים עוצמתיים ויעילים כמו מינוקסידיל לזקן יכולים לשפר באופן משמעותי את קצב צמיחת הזקן שלכם. תנסו גם טכניקות מועילות כמו דיקור העור בעזרת מכשיר הדרמה רולר שיכול להשפיע באופן חיובי על צמיחת הזקן.

מה קובע כמה זמן לוקח לגדל זקן?

גבר מזוקן עם שעון מעורר

בממוצע, הזקן שלכם אמור לגדול ב-1.27 סנטימטר בחודש. זה משתנה מאדם לאדם, אז לא מדובר במספר גורף. בעוד שהזקן של חלק מהגברים יצמח רק בכמה מילימטרים בחודש, גברים ברי מזל יהנו מצמיחה מטורפת של 2.5-5 ס"מ.

לפניכם הגורמים העיקריים שקובעים כמה זמן לוקח לגדל זקן:

  • הגזע שלכם – ריכוז ורגישות קולטני ההורמונים הגבריים תלויים במוצא שלכם. מחקרים הוכיחו שגברים ממוצא אירופאי או אפריקאי נוטים לגדל זקן מהר יותר מאסייתים או אינדיאנים.
  • הגיל שלכם – למרות שההורמונים הגבריים מיוצרים בגוף מגיל ההתבגרות, הריכוז של ההורמון החשוב ביותר לזקן -DHT, מגיע לשיאו בשנות ה-20 שלכם. לכן, רוב הגברים יהנו מצמיחה מוגברת של שיער הפנים בשנות ה-20 וה-30 שלהם.
  • הגנים שלכם – לתורשה יש חלק גדול בקצב צמיחת הזקן שלכם. יש כמה מאפיינים גנטיים שאי אפשר להשפיע עליהם. בעוד שאתם יכולים להגביר את הפרשת ההורמונים הגבריים בגוף ולהמריץ את פעילות הקולטנים האנדרוגניים, יש גברים ברי מזל עם גנים טובים במיוחד שלא צריכים לעשות כלום על מנת ליהנות מצמיחת זקן מהירה וצפופה במיוחד.

נו, אז כמה זמן לוקח לגדל זקן?

גבר שיודע כמה זמן לוקח לגדל זקן

הגענו לשאלת מיליון הדולר שמעסיקה כל גבר שהחליט ללכת על זקן רציני – כמה זמן לוקח לגדל זקן? הנתונים מראים שקצב הצמיחה של הזקן עומד על 1.3 ס"מ בממוצע, והאורך הממוצע של זקן מלא הוא 2.5 עד 5 ס"מ.

אם נעשה את החשבון הפשוט נוכל לראות שלוקח בערך 2-4 חודשים להגיע לדבר האמיתי, תלוי כמובן באורך שאתם מחשיבים כזקן רציני.

בואו נגיד שבחנתם מגוון של סגנונות זקן שונים והחלטתם ללכת על פרויקט חדש לשנה הקרובה: לגדל זקן במשך 12 חודשים בלי לגזום ולגלח אותו. אז בואו נראה לאיזה אורך הוא צפוי להגיע.

טבלה הממחישה את התקדמות אורך הזקן שלכם על בסיס חודשי:

חודשינוארפברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסטספטמבראוקטוברנובמברדצמבר
אורך הזקן1.27 ס"מ2.54 ס"מ3.81 ס"מ5.08 ס"מ6.35 ס"מ7.62 ס"מ8.89 ס"מ10.16 ס"מ11.43 ס"מ12.7 ס"מ13.97 ס"מ15.24 ס"מ

שאלה: אם אני אתן לזקן שלי לצמוח בחופשיות, לאיזה אורך מירבי הוא יכול להגיע?

תשובה: האורך המקסימלי שאליו יכול להגיע הזקן שלכם תלוי במספר זקיקי השיער שאתם מסוגלים להצמיח בפרק זמן של 2-6 שנים. מדוע? כי שלב הגדילה הפעילה של זקיקי השיער (שנקרא אנגן) נמשך בין שנתיים לשש שנים. לאחר מכן, השערה מפסיקה לצמוח ונכנסת למצב של מנוחה ונשירה. לבסוף,שיער הפנים מתחלף לגמרי וצומח מחדש.

באופן תיאורטי, אם זקיקי השיער יישארו במצב גדילה פעילה במשך 6 שנים מלאות, אז הזקן שלכם יכול להגיע לאורך ממוצע של 91.44 ס"מ. כמובן שהמספר הזה לא חקוק בסלע, והמציאות עולה על כל דימיון: הזקן הארוך ביותר בהיסטוריה הגיע לאורך בלתי נתפס של 5.66 מטר! אנחנו יכולים רק להצדיע לאדם שגידל את הרעמה המפלצתית הזאת.

כמה זמן לוקח לגדל זקן: סיכום ומסקנות

מה גורם לזקן לצמוח?

ההורמון הגברי טסטוסטרון, הנגזרת שלו DHT, ורגישות הקולטן האנדרוגני ב-DNA. אלה המרכיבים האחראיים ליכולת של הגבר לגדל זקן. לא הכול מסתכם בגנים טובים, גם אם אתם בטוחים שאתם מקרה אבוד ושהתורשה שלכם לא מאפשרת צמיחה נורמלית של שיער הפנים, תמיד יש שיטות לעקוף את זה ולשפר את המצב.

כמה זמן לוקח לגדל זקן?

אי אפשר לזרוק מספר מדויק שיעבוד עבור כולם. קצב צמיחת שיער הפנים תלוי בגיל, בגזע, באורח החיים ובגנים שלכם. עם זאת, הממוצע עומד על 1.27 ס"מ בחודש.

עד כאן להיום. תזכרו: תצמיחו – תצליחו!

אלכס פלדמן
אלכס פלדמן

יזם, מזוקן, יועץ עסקי והעורך הראשי של המגזין לגבר המזוקן. שותף במספר חברות בארץ ובחו"ל ומייעץ בתחום העסקים, השיווק והמכירות.

דברו איתנו!

השאירו תגובה