סגנונות זקן: 10 סוגי זקן לגברים עם סטייל

יש המון סגנונות זקן בעולם: כל זקן הוא יחיד ומיוחד במינו, ואתם אף פעם לא תמצאו שני סוגי זקנים זהים לחלוטין.

אם שיער הפנים שלכם יצא משליטה ואתם מחפשים עיצוב מגניב ואופנתי לזקן שלכם, אז הגעתם למקום הנכון: סוגי הזקן והשפם שמתאימים לכם תלויים בטעם האישי, במבנה ותווי הפנים, ובאופי וקצב צמיחת השיער שלכם. היום אנחנו הולכים לעבור על 10 סגנונות זקן שונים שהם גם האופנתיים והטרנדיים ביותר כיום: תוכלו לקבל מהם המון השראה, לנסות כמה סוגי זקנים, ולבחור את הסגנון המחמיא ביותר עבורכם.

הערה: אם אתם נמצאים במצב המבאס שבו לא גודל לכם זקן בכלל, או לא גודל מספיק טוב כדי לעצב אותו, אז הכנו לכם את המדריך הכי מקיף שנכתב אי פעם על גידול זקן עם מינוקסידיל – משחה לגידול זקן.

מעכשיו המסע שלכם לזקן חלומי שתמיד תתגאו בו יהיה כמה שיותר מהיר, חלק ונטול בעיות: תקבלו כמה הנחיות חשובות וטיפים מועילים כיצד להשיג את הזקן המושלם ולסדר אותו בצורה נכונה. לא משנה  סוג הזקן: מלא וארוך, זקנקן קצר או זקן זיפים נונשלנטי, אנו נכסה מגוון רחב של סגנונות זקן עדכניים – בטוח תוכלו למצוא משהו שמדבר אליכם. אז בואו לא נבזבז זמן על הקדמות ארוכות, ונצא לדרך: הגיע הזמן לפתוח את רשימת 10 סגנונות הזקנים והשפמים הטובים ביותר!

10 סגנונות זקן: סוגי הזקנים הכי טובים לשנת 2024

אם אתם מתלבטים על סגנון הזקן הנכון והמתאים ביותר עבורכם, ברשימה הזאת אתם הולכים למצוא כמה מהעיצובים המגניבים ביותר!

1

זקן מלא וטבעי

פשוט לתת לו לצמוח
סגנונות זקן מלא וטבעי

הזקן הארוך והשופע הוא ללא ספק אחד מסוגי הזקנים, האהובים והמכובדים ביותר.

הוא דורש סבלנות, התמדה ומחויבות: לוקח זמן רב לגדל את הזיפים עד שמתקבלת רמת הצמיחה הנכונה והם הופכים בהדרגה לרעמת שיער אדירה שמכסה את כל הפנים, כולל הלחיים והצוואר. חלק בלתי נפרד מהזקן המלא הוא שפם סמיך שמתנוסס בגאון מעליו.

גברים רבים טועים לחשוב שזקן מלא ועבה אינו דורש עיצוב וסידור: הם מזניחים לגמרי את שיער הפנים שלהם ונותנים לו לצמוח בצורה פראית. זה מתכון בטוח לאסון.

לאחר שהפסקתם להתגלח במשך כמה שבועות או חודשים וגידלתם זקן מלא לתפארת, חשוב ליישר ולסדר אותו כדי לשמור על מראה מסודר, ישר ואלגנטי יותר: תקצצו מעט את הצדדים באופן קבוע כדי לשמור על מראה מסודר ככל האפשר ולמנוע מהפנים שלכם להיראות מעוגלות.

תקפידו לעצב את הזקן באופן שידגיש את מבנה הפנים שלכם ויהפוך אותן להרבה יותר חטובות ומושכות. אל תשכחו לספר את השפם באזור השפה העליונה כדי להעניק לו צורה מוגדרת ומדויקת יותר, ותקפידו לחתוך קצוות מפוצלים לפני שהם יתפשטו לאורך השיערה ויפגעו בזקן שלכם.

תקחו בחשבון שהיכולת שלכם לגדל זקן מלא תלויה קודם כל בגנים שלכם – לא כל הגברים מסוגלים לגדל זקן ארוך ומלא. חשוב שתעניקו את התנאים הטובים ביותר לצמיחת שיער הפנים שלכם: תאכלו נכון, תיכנסו לכושר, ותחייכו כמה שיותר. אימון גופני ותזונה בריאה יכולים לזרז את קצב גדילת הזקן ויבטיחו שהשיער שיצמח יהיה חזק ובריא. גידול זקן מלא דורש אופי חזק וגישה נכונה, אין חוכמות וקיצורי דרך.

עוד היבט שחשוב לשים לב אליו הוא טיפוח יומיומי של הזקן. אתם חייבים לעטוף אותו בהמון חום ואהבה ולספק לזקן היקר שלכם את כל מה שהוא צריך. הסבום (השומן) הטבעי שמופרש בעור אינו מספיק כדי להזין את כל זקיקי השיער ולעטוף את כל השיערות בזקן השופע שלכם. לכן, חשוב למרוח באופן יומיומי שמנים לזקן שיספקו לו את הלחות הנדרשת וישמרו עליו רך, בריא, ונעים למגע. כמובן שככל שהזקן שלכם ארוך יותר, כך תצטרכו להשתמש בכמות גדולה יותר של שמן.

אל תשכחו גם להשתמש במברשת לזקן וגם מסרק לזקן שיעזרו לכם להשתלט על שיערות סוררות ולמנוע מראה קופצני ופרוע. אם השיער שלכם גס, מחוספס ומרדני במיוחד, תוכלו לגרום לו לציית לכם באמצעות באלם לזקן: תמרחו אותו מדי בוקר ותוכלו לעצב בקלות את הזקן שלכם ולמנוע ממנו להתבלגן ולהתפזר לכל עבר. האביזרים והתכשירים האלה יאפשרו לכם לשמור על מראה מושלם ונטול פגמים, לזקן שלכם אף פעם לא יהיה יום גרוע, ואתם תקבלו עליו המון מחמאות.

גם אם אתם מקפידים להשתמש בכל מוצרי הטיפוח החשובים האלה, אל תשכחו לשטוף ולחפוף את הזקן שלכם: תרחצו אותו מדי בוקר כדי לשמור עליו נקי ומבריק.

אם תעניקו לזקן המלא שלכם טיפול מסור ותקפידו על שגרת טיפוח נכונה, הוא יאהב אתכם בחזרה בכך שהוא יראה גברי, בריא ורך.

2

שפם עם זיפים

BeardStache
סגנונות זקן של הנרי קאביל כריס בראון

אם אתם לא רוצים ללכת על סוגי זקנים נפוצים, ומחפשים משהו קליל ומקורי יותר מהזקן המלא הוותיק והמוכר, אז למה שלא תבחרו בשפם מכובד יחד עם זיפים? הסגנון המגניב הזה נולד לא מזמן והפופולריות שלו הולכת וצוברת תאוצה.

באנגלית הוא נקרא: ”בירדסטאש” (BeardStache) או זקן – שפם. אם השם הזה מצלצל לכם טוב, תשמחו לדעת שלמרות ששמענו עליו לראשונה רק בשנת 2018, אבל גם היום הפופולריות שלו רק עולה ועולה.

לפניכם כמה דוגמאות של סלבריטאים שהולכים עם סגנון זקן כזה:

  • השחקן הנרי קאביל (בתמונה שלמעלה).
  • הזמר כריס בראון (בתמונה שלמעלה).
  • אריק בנדהולץ (מייסד מותג טיפוח הזקן: ”Beard Brand").
  • כריס מילינגטון (דוגמן).
  • ג’ף בואונכריסטיאנו (דוגמן ואושיית יוטוב).

אז מה זה בכלל בירדסטאש?

מדובר בשילוב של שפם עבה ובולט עם זקן קצר במיוחד – בדרך כלל זיפים צפופים, אבל לפעמים גם זקנקן קצר. הרעיון הוא להדגיש את השפם שעולה באורך ובסמיכות שלו על שאר שיער הפנים: השפם הוא המרכיב המרכזי והעיקרי, בזמן שהזיפים רק משלימים אותו ומתלווים אליו.

זה גם אחד מסגנונות הזקן הכי קלים לעיצוב: כל מה שצריך זה ליישר את השפם בעזרת מספריים לזקן, ולקצץ מדי פעם את הזקן בעזרת מכונת גילוח.

אם בחרתם בעיצוב הזקן הזה, מומלץ להשתמש בווקס לשפם שיקל על חייכם: הוא יעניק לשפם שלכם אחיזה טובה, ויקבע אותו במקום לאורך זמן. זה גם ימנע משיערות לא ממושמעות להיכנס לפה שלכם ולהפריע לכם בחיי היומיום.

אם יש לכם שפם בולט ודחוס במיוחד יחד עם שפה עליונה גדולה יחסית, כדאי שתלכו על העיצוב הזה. הוא מתאים במיוחד לגברים בעלי פנים מרובעות וקו לסת רחב במיוחד. לעומת זאת, אם יש לכם לסת צרה, מבנה פנים עגול, ושפם דק המכסה בדלילות שפה עליונה קטנה, אז עדיף שתוותרו על סגנון הזקן הזה כי הוא לא בשבילכם.

3

זקן זיפים

קצר, בינוני או ארוך

טוב, השם מדבר בעד עצמו.

לא מדובר בזקן "אמיתי", אלא בזיפים באורכים שונים:

זיפים קצרים: בדרך כלל יום או יומיים של צמיחה. אורך של 1-2 מ"מ.

זיפים באורך בינוני: ברוב המקרים 5-8 ימים של צמיחה. אורך של 3-5 מ"מ.

זיפים ארוכים: בממוצע 9-14 ימי צמיחה. אורך של 6-8 מ"מ.

אז מה צריך כדי לגדל ולתחזק זקן זיפים? פשוט לא להתגלח כמה ימים ולתת לטבע לעשות את שלו. זה הכול – לא צריך להתאמץ ולהשקיע יותר מדי. אם הגנים שלכם מאפשרים את זה, אז תוך זמן קצר הפנים שלכם יהיו מכוסות בזיפים. לאחר מכן, תצטרכו לחתוך את הזיפים באורך הרצוי בעזרת מכונת גילוח או קוצץ זקן.

לא מדובר פה באחד מסגנונות הזקן שדורשים מיומנות מיוחדת או מוצרי טיפוח לזקן: הקונספט כאן הוא מאוד בסיסי ופשוט מאוד לעצב אותו. מה שהופך אותו לאחד מסוגי הזקנים הכי אהובים בעיני גברים רבים ומסביר את הפופולריות הרבה שלו: תוך זמן קצר תוכלו להשיג מראה מחוספס וזרוק עם קסם ומשיכה משלו.

ועדיין לא הגענו לחלק הטוב ביותר, מחקרים מדעיים הוכיחו שזקן זיפים הוא האהוב ביותר על נשים בהשוואה לפנים מגולחות לגמרי וזקן מלא. אז מה עוד אפשר לבקש?

4

זקן באלבו

על שם איטלו באלבו
גבר עם זקן בלאבו

זה אחד מסגנונות הזקן הייחודים ביותר, והוא נקרא ככה על שמו של איטלו באלבו – יד ימינו של מוסוליני ואחד ממנהיגי היחידות הצבאיות באיטליה הנאצית.

הוא קורץ במיוחד לגברים עם צמיחת שיער חלשה ודלילה באיזור הלחיים ושיער עבה וצפוף באיזור השפם והסנטר. עם זאת, גם גברים עם זקן מלא בוחרים בסגנון הזקן הזה כדי להעניק לפנים שלהם מראה רזה יותר. זה אחד מסוגי זקן שמתאים לכמה צורות פנים שונות, אבל הוא יושב בול על גברים בעלי פנים בצורת יהלום.

ממה מורכב זקן באלבו?

  • שפם שאינו מתחבר לרצועת הסנטר
  • זקן קצר באזור הסנטר
  • זקנקן קטן מתחת לשפה התחתונה
  • לחיים מגולחות לגמרי

העיצוב של הסגנון הזה הוא דיי פשוט: כל מה שצריך לעשות זה לסדר מדי פעם את השפם והסנטר ולגלח את הלחיים כל כמה ימים. אפשר להוסיף לזה גם שמן לזקן עם ווקס לשפם – זה יספיק.

יש כמה שחקנים מפורסמים שהולכים עם הסגנון הזה: רוברט דאוני ג’וניור, ג’וני דפ, וכריסטיאן בייל.

5

שברון

Chevron
סוגי זקן של פרדי מרקורי

סגנון השפם הקלאסי שאומץ בהתלהבות על ידי שוטרים ואנשי צבא: המעריצים של העיצוב הזה טוענים שרק ככה צריך להיראות שפם אמיתי. הוא ידוע בשם הלועזי שלו – שברון (Chevron).

אז במה בדיוק מדובר?

בעיקרון, מדובר בשפם עבה ומלא במיוחד שאי אפשר לפספס: זה לא שפם שגולש אל מעבר לפה ומכסה אותו, אלא רצועת שיער סמיכה בין האף לשפה העליונה.

פרדי מרקורי, אחד מהזמרים הגדולים ביותר בכל הזמנים, השתולל על הבמה בדיוק עם שפם כזה. אי אפשר גם להתעלם מהשפם הנצחי של שחקנים כמו טום סלק וניק אופרמן שהיו אוהדים של סגנון העיצוב הזה.

השפם הצבאי מתאים לרוב צורות ותווי הפנים, אבל כדאי לשקול לבחור בו רק אם יש לכם שפם עבה ושפה עליונה רחבה ובולטת.

איך ליישר ולסדר שפם כזה? תתנו לשפם שלכם לצמוח ומדי פעם תסירו שיערות סוררות עם מספריים קטנות. לא צריך לעבוד עליו יותר מדי.

אם חלמתם על שפם רציני ומכובד, אז השברון הוא התשובה בשבילכם: הוא מתאים רק לגברים אמיתיים! אל תתפלאו אם אנשים יעמדו דום ויצדיעו כשיראו את השפם הצבאי המרשים שלכם.

מומלץ להשתמש בווקס ומסרק לשפם כדי לעצב את השפם הצבאי שלכם בקלות, אבל הרבה גברים מסתדרים נפלא גם בלעדיהם.

6

זקן גריבאלדי

על שם ג’וזפה גריבאלדי
גבר עם זקן בסגנון גריבאלדי

בדומה לזקן הבאלבו, גם סגנון העיצוב הזה נקרא על שם מצביא איטלקי מפורסם: ג’וזפה גריבאלדי.

צורת הזקן הזאת מגניבה במיוחד והיא גם המועדפת עליי באופן אישי: קל מאוד לעצב ולתחזק אותה, והיא מעניקה מאוד גברי. בנוסף, היא גם משפרת את מראה קו הלסת והסנטר.

 מה מאפיין זקן גריבאלדי?

  • מראה מעט פראי ומופרע ללא קווים חדים וישרים.
  • רעמת שיער באורך 10-20 ס"מ שמכסה את כל פניכם.
  • האיזור התחתון של הזקן מעוצב בזווית רחבה ומעוגלת.

בהתאם לקצב צמיחת שיער הפנים שלכם (הממוצע עומד על 1.3 ס"מ בחודש), המסע מפנים חלקות לגמרי לזקן מלא בסגנון גריבאלדי ייקח לכם בערך 6 – 10 חודשים, אז תתאזרו בסבלנות.

טיפוח הזקן הזה מסתכם בגיזום הצדדים שלו מלמעלה למטה, תוך כדי שאתם מאפשרים לחלק התחתון לצמוח בחופשיות עד ליצירת צורה מעוגלת.

כדי לקבע את הזקן במקום, אני ממליץ להשתמש בבאלם לזקן (כמו שאני עושה באופן אישי). הוא יעניק אחיזה טובה לזקן שלכם ויהפוך אותו לממושמע יותר. תיעזרו במספריים לזקן כדי ליישר אותו ולהסיר קצוות פגומים ומפוצלים.

7

זקן ואן דייק

מומלץ לבעלי צמיחה חלשה
גרמי רנר עם מל גיבסון סוגי זקן של ואן דייק

הואן דייק הוא אחד מסגנונות הזקן הכי טובים לגברים בעלי צמיחה חלשה באיזור הלחיים.

הוא נקרא על שמו של הצייר המוכשר אנתוני ואן דייק שחי במאה ה-17. מאז שהאומן הידוע הציג את סגנון הזקן המיוחד  הזה, הוא זכה להצלחה אדירה ונחשב לאחד מסוגי הזקנים הנפוצים ביותר גם בימינו.

יש המון גרסאות שונות של זקן ואן דייק, אבל הרעיון המרכזי מאחוריו הוא שילוב בין שפם (בדרך כלל מעוקל כלפי מעלה), זקנקן קצר מתחת לשפה התחתונה, זקנקן מחודד באיזור הסנטר, ולחיים מגולחות לגמרי.

סגנון עיצוב דומה לואן דייק הוא זקן צרפתי בצורת עוגן, כך שאפשר לשקול גם אותו.

המון שליטים ואצילים הלכו עם זקן ואן דייק, וכנראה לכן הוא מקושר לעיתים קרובות לאנוכיות, שחצנות, ויוקרה.

כדי לעצב ולסדר זקן ואן דייק, כל מה שתצטרכו זה סכין או מכונת גילוח לכיסוח הזיפים בלחיים, וגם מכונת תספורת לזקן או מספריים קטנות לשאר שיער הפנים שיש להוריד וליישר.

אפשר להשתמש בשמן לזקן, אבל זה לא חובה כי מדובר בזקן קצר: השומנים המיוצרים באופן טבעי בעור בדרך כלל מספיקים כדי לשמור על רמת לחות תקינה.

8

זקן של חוטב עצים

גברי וקשוח
עיצוב זקן של חוטב עצים

לפני כמה שנים, זקן בסגנון הזה נחשב לטרנד מטורף שגברים רבים הלכו עליו.

אבל מה זה באמת זקן של חוטב עצים?

תחשבו על מראה חוטב העצים הממוצע: הר אדם עם גרזן רחב וזקן אימתני. כמובן, שאתם לא חייבים להסתובב עם גרזן ולחיות ביער, ויכולים להסתפק רק בזקן הטיפוסי שלו.

מדובר בזקן עבה, צפוף, ורחב כבר מלמטה. המטרה שלו היא לא להשאיר רושם של אדם מטופח ואופנתי שאוהב להשקיע בעצמו, אלא של גבר-גבר שיש לו זקן כי פשוט צומח לו אחד. אם אתם רוצים לחזור למקורות, להתחבר לטבע ולשדר קשיחות ועוצמה, אז זאת בחירה מעולה בשבילכם.

 איך לגדל ולטפח זקן של חוטב עצים?

אז כל הפואנטה היא, שאתם לא צריכים לעשות כלום! למה? כי מדובר בגרסה מוגזמת של זקן מלא רגיל, רק קצת פחות מטופח ו"טבעי".

קחו בחשבון שזקן כזה משתלב היטב ביער, אבל עלול להפחיד ולהרתיע תושבים עירוניים שלא רגילים לחיות בשממה!

9

זקן בסגנון ג'יימס הארדן

יחודי ומפואר
גיימס הארדן וסוג הזקן האגדי שלו

שחקן הכדורסל ג’יימס הארדן יכול להתגאות באחד מסוגי הזקנים הכי מרשימים בספורט העולמי: מדובר ביצירת מופת שהפכה לסמל ההיכר ולקמע שלו. המון אוהדים מתים על הזקן של ג'יימס וחולמים לגדל זקן בדיוק כמו שלו.

איך מגדלים זקן כזה והאם בכלל כדאי לעשות את זה?

אתם חייבים גנים מצוינים וסוג מסוים של שיער פנים כדי לגדל זקן מפואר כמו של ג'יימס הארדן.

בשיא הכנות, ייתכן שעדיף לוותר על זקן בסגנון הזה אם אין לכם את מרקם ומבנה השיער המאפיין גברים ממוצא אפרו – אמריקאי או מזרח – תיכוני.

אם אין לכם שיער כל כך עבה, מתולתל, ופרוע, אז אין טעם אפילו לנסות. ל-99% מהגברים ממוצא אירופי או אסייתי בחיים לא תצמח רעמה פרועה כזאת על הפנים.

אבל אם אתם מסוגלים ללכת על הסגנון הזה, אז מדובר בזקן מלא וארוך, מיושר משני הצדדים כדי להעניק לו אורך אחיד, ובולט בתחתית מלבנית מחודדת, וקו לחיים מעוגל עם קווי מתאר נקיים וחדים. עיצוב כזה דורש מיומנות רבה ולכן אני ממליץ ללכת לברברשופ במקום לנסות לסדר ולפסל זקן כזה בעצמכם.

מבחינת טיפוח וסידור הזקן: אתם חייבים להצטייד בשמן, באלם וגם שמפו לזקן. מומלץ גם לרכוש מברשת לזקן עם זיפים קשיחים העשויים משיער חזיר בר ומסרק מיוחד לזקן עם שיניים עבות ומרווחים גדולים בין שן לשן.

10

זקן בן שנה

Yeard
זקן בן שנה

אם סבלנות זה הצד החזק שלכם, ואתם מחפשים אתגר רציני ופרויקט מגניב לטווח הארוך, אז למה שלא תנסו לגדל זקן מלא…

בלי לגעת בו במשך שנה שלמה.

כן, כן, קראתם נכון. אסור לגזום, ליישר, ולסדר אותו במשך 365 יום. תוכלו להתגאות בזקן ארוך ומלא במיוחד שיכול להגיע לאורך של 15-30 ס"מ!

תוכלו לקבל השראה מכמה גברים מזוקנים שקיבלו על עצמם את האתגר: תוכלו לראות סרטונים שלהם ביוטיוב שמתארים את המסע הארוך שהם עברו, ואולי זה יגביר את המוטיבציה שלכם ללכת על כל הקופה ולגדל זקן במשך שנה אחת שלמה, הנה אחד מהסרטונים שאני הכי אוהב:

תזרקו את סכין הגילוח שלכם לפח ותשכחו ממנו לשנה שלמה. חלק מהגברים האמיצים שהלכו על זקן כזה מרשים לעצמם להשתמש במספריים קטנות לחיתוך קצוות פגומים או מפוצלים ושיערות סוררות, בעוד שאחרים מקפידים לא לגעת בשיער הפנים שלהם בכלל.

כמובן שתצטרכו מלאי גדול של שמן, באלם, ושמפו לזקן שיאפשרו לכם לשמור על בריאות הזקן המרהיב שאתם מגדלים.

סגנונות זקן וסוגי זקנים: סיכום

אני מקווה שנהניתם מההיכרות עם עשרת סגנונות הזקן וסוגי הזקנים שעשינו. למדתם איך נראה כל עיצוב, איך לגדל ולטפח אותו, ולאיזה מבנה פנים הוא מתאים.

מעכשיו, הבחירה של סגנון שיער הפנים המושלם עבורכם תהיה פשוטה יותר מתמיד: לא משנה אם יש לכם שיער פנים סמיך, עבה, דליל, או דק, תוכלו למצוא את סגנון הזקן הנכון והמתאים ביותר בשבילכם, ולהשתמש בשלל העצות שסיפקתי.

אולי אפילו תנסו כמה סגנונות זקן או סוגי זקנים שונים ותחליפו ביניהם. אז למה אתם מחכים?

תשקיעו בעצמכם ותשיגו לוק של זקן בלתי נשכח שאפשר רק להתפעל ממנו!

יורי בולטקס
יורי בולטקס

האגדה מספרת שכל דבר שאתה יכול לעשות טוב, רוסי יכול לעשות פי 10 טוב יותר. יורי הוא דוגמה מושלמת לחריצות בלתי מתפשרת וכתיבת מאמרים עד לשעות הקטנות של הלילה.

דברו איתנו!

השאירו תגובה