זהירות: תשמרו מרחק מרוב שמני הטיפוח לזקן!

לא באים לרדת על אף אחד!

קודם כל אני רוצה להגיד שהמטרה של המאמר הזה היא לא לרדת על חברות מסוימות שמציעות מוצרי טיפוח לזקן או להזהיר אתכם ממותגים ספציפיים שאסור להתקרב אליהם. כולנו יודעים ששמנים לזקן יכולים להעניק לחות ולהזין את עור הפנים, מה שימנע זקן גס ומחוספס, וישמור על שיער הפנים רך, בריא וצייתן.

עם זאת, חשוב שתהיו מודעים לכך שקיימים המון שמנים לזקן בשוק שמשווקים כפתרונות קסם לזירוז צמיחת שיער הפנים. בימינו כשהזקן הופך לטרנד החם ביותר שמשתלט על העולם, המון יצרנים של מוצרי טיפוח וקוסמטיקה מנסים לרכב על גל ההצלחה של הטרנד החדש ולתרגם את האייקון האופנתי שכל גבר מטופח חולם עליו לכמה שיותר כסף.

תיזהרו על הזקן שלכם!

הם ינסו לדחוף לכם מגוון שמנים לזקן בעזרת הבטחות מפתות על תרומה ממשית לנפח ולעובי שלו, אבל לא רק שמדובר בסיפורי סבתא שנועדו להגדיל את המכירות שלהם, אלא ששמנים אלה יכולים לפגוע בזקן שלכם ולסכן את בריאותו, או הכי גרוע: לעקב את הצמיחה הטבעית שלו!

על מנת שלא תיפלו בפח ותבזבזו את כספכם לשווא, חשוב שתדעו מאילו מוצרים עדיף להימנע. קודם כל, תכשירים למניעת קשקשים ונשירת שיער המיועדים לטיפול בקרקפת, לא יועילו לצמיחת הזקן שלכם ולכן הם בכלל לא צריכים לעניין אתכם. המון יצרנים המתמחים בטיפוח הזקן מנסים למכור לנו תכשירים למניעת התקרחות ושיער דליל בתור מוצרי חובה לקבלת זקן שופע.

מוצרים לטיפול בהתקרחות אינם מיועדים לזקן!

תשננו היטב את העובדה הבאה: תכשירים לטיפול בהתקרחות על הראש (חיזוק הקרקפת) שונים לגמרי מתכשירים להאצת צמיחת שיער הפנים (המועילים לזקן). קצב הצמיחה של הזקן תלוי אך ורק באיזון האנדרוגנים (ההורמונים הזכריים) בגוף, ולא בבריאות הקרקפת.

חברות רבות מנצלות את חוסר הידע של המזוקן הממוצע ומשווקות תכשירים המיועדים אך ורק לשיפור צמיחת שיער הראש כטיפול יעיל לזקן למרות שאין להם כל השפעה חיובית וממשית על קצב צמיחת זיפי הפנים. יכול להיות שהחברות האלה לא מודעות להבדל החשוב הזה כי הן לא עשו מחקר מספיק מעמיק, או שהן כן יודעות אבל לא אכפת להן כי הן מונעות מתאוות בצע, אבל בסופו של יום זה לא משנה מה הסיבה כי הלקוח הוא זה שמשלם את המחיר.

ביקורות טובות? הכל בערבון מוגבל

גם כשהלקוח הבררן ביותר עושה מחקר מקיף על המרכיבים המצויים בשמן לזקן שהוא שוקל לקנות, הוא נתקל בהמון ביקורות נלהבות ומהללות של לקוחות אמיתיים ולא משוחדים. למרות שהוא עושה שיעורי בית וחופר בכל רחבי הרשת וקורא כל ביקורת וכל תגובה לפני שהוא קונה מוצר מסוים, הוא עדיין יכול ליפול בפח.

גם אם הוא יעבור על עשרות אתרים מוסמכים ומקורות אמינים, הוא ייתקל שם באינספור מחקרים מדעיים שמדברים על היתרונות הבריאותיים של שמנים טבעיים מסוימים כמו שמן רוזמרין בטיפול בהתקרחות ושיער דק ודליל.

הוא יתרשם שהם חוללו ניסים ונפלאות ושהם באמת מספקים תוצאות מוכחות, אבל הבעיה שהוא יפספס את האותיות הקטנות: כל זה תקף רק לשיער הראש וכלל לא רלוונטי לזקן שהוא מנסה לטפח. כלומר, הוא יקנה מוצר מיותר שהוא יצטרך לזרוק לפח.

בסופו של דבר, הכסף מדבר

כשמספר הולך וגדל של יצרני תכשירים לטיפוח וחיזוק הזקן רואים שכל המתחרים שלהם משלבים שמנים אתריים לטיפול בנשירת שיער הראש , הם לא מוכנים להישאר מאחור ולתת ליריבים הישירים שלהם לעקוף אותם במכירות. ולכן הם רואים שיש פה קלף מנצח (המתחרים עושים את זה וזה מצליח להם) וגם הם רוצים לקחת חלק בהצלחה. עם זאת הבעיה היא שהם שוכחים עובדה חשובה אחת: מוצרים עם מרכיבים אנטי אנדרוגניים (המדכאים הפרשת הורמונים מסוימים המביאים להתקרחות בקרב גברים) מזיקים לצמיחת שיער הזקן.

כן, כן, שמעתם נכון: היצרנים שאמורים לדאוג לזקן שלכם ולשפר את המראה שלו, מוכרים מוצרים שפוגעים בו.

תכשירים המכילים רכיבים המורידים את רמת ההורמון DHT אינם מתאימים לשמירה על בריאות הזקן. הם נפלאים כשמדובר בטיפול יעיל בנשירת שיער הראש והתקרחות, אבל הם יביאו לתוצאה הפוכה עבור הזקן המרשים שאתם מנסים לגדל.

במילים אחרות, גברים רבים הסובלים מזקן דליל שצומח בצורה איטית ולא אחידה, משלמים הון תועפות על מוצרים שנראים לכאורה אמינים ובדוקים, אך בסופו של דבר, רק מחמירים את הבעיה. וזה חבל, כי הם בסך הכול מנסים לחזק את בריאות זקיקי השיער על מנת לגדל זקן מלא שאפשר רק להתגאות בו, ובמקום זאת, הם פוגעים במו ידם בזקן היקר שלהם.

יש ויש

נכון שלא כולם נפגעים מהתכונות האנטי אנדרוגניות (הפחתת הורמון מסוים שגורם להתקרחות שיער הראש) של שמנים אתריים מסוימים בעת טיפול בזקן, אבל זה לא מבטיח שאתם לא תזיקו לזקן שלכם אם תשתמשו במוצרים אלה.

כשאתם קונים מוצרי טיפוח לזקן באינטרנט, מאתרים כמו אמזון לדוגמה, תגדילו ראש ואל תסמכו באופן עיוור על כל מה שכתוב. תתעלמו מהכותרות המפוצצות והתיאורים המפתים. תעברו היטב על רשימת המרכיבים ותבדקו האם בכלל הוכח שהם תורמים לבריאות הזקן.

אל תאמינו לכל ביקורת חיובית שלא מפסיקה לשבח את המוצר: בהרבה מקרים, הרבה חברות ומותגים גדולים לא מתביישים לשלוח דוגמיות ומוצרים בחינם תמורת חוות דעת חיובית וסקירה אוהדת, וזה קורה הרבה גם בקרב בלוגרים משפיעים ואהובים שמסקרים מוצרי טיפוח חדשים.

למרות שהחברות לא יכריחו את הבלוגרים לתאר את המוצר שהם ניסו באור חיובי, אף אחד לא ירצה להרגיז חברה שמפנקת אותו במוצרים בחינם, ולכן ביקורות לא אובייקטיביות נפוצות במיוחד בתחום המוצרים לטיפוח הזקן.

לא לוותר – יש תקווה!

יחד עם זאת, המצב לא אבוד לגמרי. לא הכול שחור, ובהחלט יש אור בקצה המנהרה. לא כל המוצרים לחיזוק ועיבוי הזקן פוגעים בצמיחתו. נכון שקיים מגוון אדיר שקל ללכת בו לאיבוד, אבל אם מוכנים לחפש היטב ויודעים ממה בדיוק צריך להיזהר ולמה חשוב לשים לב, אפשר למצוא מוצר איכותי שיספק את הסחורה,  כי גם אם זה ידרוש טיפה יותר זמן ומאמץ, זה יהיה שווה את זה בטווח הארוך כי זה יעזור לכם לגדל זקן בריא ומושך.

אם יש שמן לטיפוח הזקן שמבטיח לכם זקן חזק ונאה שצומח מהר יותר מאי פעם, תדעו שסביר להניח מדובר בגימיק שיווקי שברוב המקרים די רחוק מהמציאות. תהיו מודעים לכך ששום שמן אינו שיקוי פלא שישפיע באופן ישיר על האצת קצב צמיחת שיער הפנים, אבל כן יכול לגרום להאטה בקצב הצמיחה!

קצב צמיחת שיער הפנים תלוי הרבה יותר בבריאות הכללית של הגוף, שניתן לשפר באמצעות התעמלות וכושר גופני, נטילת תוספי תזונה וויטמינים חשובים (במיוחד אם אתם סובלים ממחסור בהם), ואורח חיים בריא.

וכן, אפילו שימוש בתמיסת מינוקסידיל להאצת צמיחת הזקן לא מבטיחה השפעה מיידית ותוצאה חד משמעית עבור כולם. ותיקחו בחשבון, שפה מדובר בתכשיר העוצמתי והיעיל ביותר להצמחת הזקן, עם זאת אפילו הוא לא תמיד יעמוד בציפיות הגבוהות שלכם ממנו (מאחר והוא עובד על בערך 20% מהגברים).

אפשר גם להכין לבד בבית

אגב, אם אתם ספקניים בנוגע לתוצאות הטיפול בשמנים ממותגים לטיפוח הזקן, אז אולי תנסו ליצור שמן לזקן בעצמכם? באמת שזה לא כזה קשה: תמצאו מתכון טוב, תשיגו את כל המרכיבים הנדרשים, ותתחילו לערבב. ככה לא תצטרכו לשבור את הראש בנוגע למרכיבים שהוא מכיל, כי תדעו בדיוק מה שמתם בתוכו, וזה גם יחסוך לכם הרבה כסף בטווח הארוך.

בשורה התחתונה

בשוק צומח ותחרותי כמו מוצרי טיפוח לזקן שהביקוש אליהם מרקיע שחקים, הרבה פעמים החברות והמותגים הגדולים יעשו הכול כדי לפתות אתכם להשתמש בתכשירים יקרים שאתם בכלל לא צריכים.

המוצרים האלה מקיפים אותנו מכל עבר וכולם משתמשים בהם. לכן חשוב שתהיו ערניים ביקורתיים, ומשכילים, תערכו סקר שוק משלכם, ותבדקו טוב את העובדות. אל תתנו לאף אחד לעבוד עליכם!

מוטי הגבר
מוטי הגבר

בסדר, בסדר! אז כולם כבר הבינו מזמן שמוטי הגבר הוא שם בדוי (של מישהו גבר רצח!) מבטיחים שבקרוב נחשוף את השם האמיתי של מוטי. בנתיים נאלץ להסתפק בתמונה של בחור ג'ינג'י ומזוקן.

דברו איתנו!

השאירו תגובה