זקן יבש ומגרד: איך להימנע מטעויות בשגרת הטיפוח של הזקן

גם גברים שרק נמצאים בתחילת המסע לזקן המושלם ורק החלו להצמיח זיפים, וגם גברים מזוקנים ותיקים ומנוסים שנושאים את הזקן שלהם בגאווה כמה שנים טובות, יודעים שהזקן יכול לגרום לגרד, יובש, ואדמומיות בעור.

התופעות האלה מתחילות להציק כבר בשלבים המוקדמים ביותר של גידול הזקן. המאמר הזה נועד למנוע את הסבל ואי הנוחות בגידול זקן מפואר פעם אחת ולתמיד. אתם הולכים לגלות איך להפסיק להתגרד בלי הפסקה, להפסיק להסתגר בבית כשהזקן שלכם לא ביום טוב במיוחד, ולהפסיק להתבייש בנכס השעיר שלכם.

היום נדבר על כמה דרכים פשוטות שיעזרו לטפל בשורש הבעיה ולהשאיר את הגרד והקשקשים הרחק מאחור. מעכשיו, תוכלו לשמור על עור ושיער פנים רך, בריא ומבריק, שאפשר רק לקנא בהם.

גידול זקן צריך להיות חוויה מהנה שתעזור לשדרג את המראה שלכם ולהמציא את עצמכם מחדש במקום להטריד ולהביך אתכם ללא הפסקה. זקן מושלם לא גודל מעצמו, וכמובן שחשוב לדאוג לו ולשמור עליו. המון מזוקנים שמנסים לטפח את הזקן שלהם, חוזרים שוב ושוב על אותן טעויות נפוצות שרק מזיקות לו.

אנחנו נחשוף את השגיאות האלה ונלמד כיצד לתקן אותן, על מנת להבטיח שכל הזמן והמאמץ שאתם משקיעים בסידור הזקן שלכם רק יועיל לו. אז בואו נצא לדרך ונגלה איך לשמור על עור פנים מושלם, גם אם יש לכם זקן עבה וסמיך.

למה צמיחת זקן יכולה לגרום לגרד, יובש, ואדמומיות בעור?

גבר עצבני כי הזקן שלו מגרד

הזקן או הזיפים שלכם מתחילים לגרד בגלל יובש של עור הפנים: כאשר שיער הפנים שלכם גדל ומתארך, הוא מרחיק את הלחות מהעור ומייבש אותו. כמות השומן שמיוצרת באופן טבעי בעור לא מספיקה על מנת להעניק די לחות והזנה לרעמת השיער שצמחה על פניכם ולהגן עליה. אם זה לא מספיק, אז מגע השיערות בעור מייצר חיכוך, שמוביל לגירוי ולקילוף שלו.

כמובן, שגם האקלים הישראלי לא בדיוק תורם לשיפור המצב. אז במקום ליהנות מהזקן שלכם, אתם נאלצים להתמודד עם תחושת אי נעימות, אדמומיות וקשקשים. שגרת טיפוח לא נכונה ושימוש במוצרים הלא מתאימים רק מגבירים את הבעיה הזאת ומחמירים אותה עוד יותר. למרות הכוונות הטובות, אתם רק פוגעים במראה של הזקן שלכם.

הסיבות הנפוצות ביותר ליובש וגירוד בזקן

שגרת גילוח לא נכונה

גבר מקבל גילוח בברברשופ

גילוח הוא הגורם מספר אחת להופעת רגישות, גירויים, ופריחה בעור. במיוחד אם אתם מגדלים זקן, חשוב לעשות את הפעולה הזאת כמו שצריך.

קודם כל, צריך להימנע מסכיני גילוח חד פעמיים. גברים רבים מעדיפים להשתמש בהם עקב המחיר הזול ונוחות השימוש. בעוד שמכונת תספורת חשמלית דורשת ניקוי יסודי לאחר כל שימוש, עם להב חד פעמי לא צריך לדאוג יותר מדי ולשבור את הראש, פשוט זורקים אותו לפח אחרי כל גיזום וסידור של הזקן. אבל כל היתרונות המפתים האלה באים עם מחיר גבוה מאוד: התער החד והקשיח יכול להזיק לעור ולפגוע בו. לא רק שקשה יותר להשיג תוצאה אחידה ומדויקת יותר באמצעות סכין גילוח, אלא שהוא גם חותך את השערות צמוד מדי לעור. זה יוביל לפצעונים, דלקות, ואדמומיות בעור.

אז מה עושים? למרבה המזל, יש פיתרון פשוט ונוח להפליא. תחליפו את אביזרי הגילוח שלכם ותעברו למכונת תספורת לעיצוב הזקן: היא מחליקה בקלות ובעדינות על העור מבלי לשפשף ולפצוע אותו. קוצץ זקן חשמלי מתאים גם לעור העדין ביותר ויאפשר לכם להעניק צורה ישרה ומסודרת לזקן שלכם באופן יעיל ומהיר במיוחד.

אפשרות אחרת היא להשתמש במספריים לזקן על מנת להיפטר משיערות סוררות באזורים פחות נגישים ומאתגרים יותר לגילוח. אז חד וחלק, תשכחו מסכיני הגילוח החד פעמיים.

זיפים קשים זקוקים לטיפול עדין ומסור של תכשירי לחות והזנה

מדען מזוקן מכין שמן לזקן

גם שימוש עם מכונה לעיצוב זקן או במספריים לא מספיק על מנת לשים סוף לזקן גס, מחוספס ויבש. על מנת להיפטר מכל הבעיות שמטרידות אתכם, אתם חייבים להעניק המון חום ואהבה לזקן שלכם. תקפידו לשמן אותו בצורה קבועה עם שמן לזקן ולספק לשיער ועור הפנים שלכם את כל מה שנדרש להם.

תחשבו לרגע על התחזוקה השוטפת של הרכב שלכם: למה בכלל אתם צריכים לבדוק את מצב השמן במנוע ולמלא אותו בצורה סדירה? לא צריך להיות גאון גדול כדי לדעת את התשובה. אם לא תעשו את זה, חלקי המנוע יתבלו ויתקלקלו ותצטרכו לדחוף את הרכב שלכם בידיים. לא רק שהשמן הכרחי לפעילות תקינה של המנוע, הוא גם מונע הצטברות של משקעי פסולת ולכלוך בתוכו ומאריך את תוחלת החיים שלו.

אותו דבר גם עם הזקן שלכם. שני החברים הטובים ביותר של כל גבר מתנהגים בצורה דומה. ללא מספיק לחות והזנה, עור הפנים שלכם יתקלף ויתייבש, גם אם תשתמשו בכלי הגילוח העדינים והרכים ביותר. תמצאו את עצמכם עם תחושת גירוד מעיקה ומציקה והמון בעיות עור מטרידות שייקח זמן רב לרפא.

על מנת למנוע את כל הצרות האלה, אתם חייבים להשתמש באופן קבוע בשמן וגם באלם לזקן. מוצרי הטיפוח הבסיסיים האלה יעזרו לכם לשמור על זקן מרשים ומושך. פשוט תמרחו אותם היטב על הזקן לאחר המקלחת ותופתעו מהתוצאות המיידיות וההשפעה החיובית.

הם יגבירו את רמת הלחות בשיער ובעור הפנים, ירגיעו וישככו גירויים בעור, ויחזקו את בריאותו. הטובים שבהם מכילים מרכיבים כמו שמן קרטין, אלו וורה, וויטמין E, שיחדשו את השמן שהזקן מכיל באופן טבעי, וישמרו עליו רך, בריא ומלא חיים.

מדובר במוצרי חובה לתחזוקת הזקן שיקלו על החים שלכם ויאפשרו לכם להפיק את המירב מהזקן שאתם מגדלים. תוכלו לאלף בקלות שיער פנים מרדני ולא ממושמע ולשמור על זקן אלגנטי ומטופח לאורך זמן. מוצרים אלה לא יגבירו את צמיחת הזקן שלכם, אבל יעניקו את התנאים הטובים ביותר לגדילתו.

חפיפה מוגזמת של הזקן

תמונה של גבר עם זקן שנחפף יותר מדי

אף אחד לא מתווכח עם העובדה שחשוב לחפוף את הזקן בצורה סדירה על מנת לשמור עליו רך ונקי. אבל, תאמינו או לא, אפילו בקטע הזה אסור להגזים. הפנים והזקן שלכם מייצרים שמנים טבעיים שנועדו לשמור על תפקוד תקין שלהם ולהגן עליהם מנזקים סביבתיים, חיידקים ומזהמים, ואובדן מים ולחות. אם תשטפו את הזקן לעיתים קרובות מדי, אתם תסירו כמות גדולה מדי של השמן החיוני הזה , מה שישאיר עור יבש וסדוק. וזה הדבר האחרון שאתם צריכים.

תבחרו בשמפו מיוחד המיועד לטיפוח הזקן. תיזהרו ממוצרי ניקוי ושטיפה המיועדים לשיער הקרקפת, כי הם יכולים לפגוע בזקן שלכם. אי אפשר לקבוע במדויק את מספר הפעמים שצריך לחפוף את שיער הפנים שלכם בשבוע אחד. אין כלל אצבע שיתאים באופן גורף לכולם, זה תלוי בסוג העור, באורח ובסגנון החיים שלכם, ובאקלים שבו אתם מתגוררים. תלמדו להקשיב לגוף שלכם, ותזכרו שלא צריך להגזים גם בניקוי הזקן.

באופן כללי, אם אתם חופפים את הזקן פעמיים בשבוע, אתם צריכים לרכך אותו שלושה או ארבעה פעמים. תחשבו על השמפו כעל הנשק הכבד והעוצמתי שלכם לשטיפת עודפי שומן וניקוי יסודי של הלכלוך העקשן ביותר. לעומת זאת, שימוש במרכך נועד להגביר את הלחות בזקן שלכם, ובאותו הזמן לנקות ולרכך אותו. תשתמשו בשמפו לעיתים רחוקות יותר ותקפידו לנקות את הזקן מדי יום במים רגילים. בצורה כזאת תשמרו על רמות תקינות של השומן בעור ושיער הפנים ותמנעו חוסר איזון שלו. זה ירחיק מכם יובש, קשקשים, ותופעות לא נעימות אחרות.

מקלחת במים רותחים פוגעת בזקן שלכם ומייבשת אותו

תצלום מקרוב של בחור צעיר עם זיפים

אם אתם אוהבים להתקלח במים רותחים, אל תתפלאו אם הם "ישרפו" לכם את השיער. שיער הפנים שלנו לא אוהב מים חמים, ולכן אם אתם רוצים למנוע גירויים, יובש ואדמומיות, תקפידו לשטוף או לרחוץ את הזקן שלכם במים פושרים.

שימוש במסרק רגיל שלא מיועד לזקן

ברבר שמסרק ומספר לקוח

אני בטוח שכבר שמעתם את זה מיליון פעמים, אבל אני אדגיש את הנקודה החשובה הזאת פעם נוספת: שיער הראש ושיער הפנים שלנו הן חיות שונות לחלוטין. הם לא מתנהגים באותה הצורה ויש להם צרכים שונים.

חשוב לקחת את זה בחשבון בזמן הסידור והעיצוב של הזקן שלכם. אם אתם חושבים שאין שום בעיה בשימוש במסרק הרגיל שלכם לשיער הראש גם בסירוק הזקן שלכם, אז אתם טועים בגדול, כי הוא יתלוש וישבור את שיערות הזקן ויחמיר את היובש והרגישות בעור – הוא פשוט לא מתאים ולא מיועד לשיער הפנים.

לכן, אם אתם רוצים לשמור על זקן מושך ונעים למראה, חשוב שתרכשו מסרק נפרד המיועד לסידור הזקן. אבל, איך לבחור במסרק המושלם עבורכם שיעשה את עבודתו על הצד הטוב ביותר? כשאתם ניגשים לבחירת המסרק לזקן המתאים עבורכם, חשוב לשים לב לשני שיקולים מרכזיים: הרוחב של שיני המסרק והחומר שממנו הוא עשוי.

עבור זקנים גדולים וארוכים יותר, מומלץ לבחור במסרק עם שיניים כמה שיותר רחבות. הוא יוכל לחדור ביעילות דרך השיער הצפוף והעבה ביותר ולהתיר בקלות את הקשרים שמעצבנים אתכם. לעומת זאת, מסרק עם שיניים צרות וצפופות לא יצליח לעבור דרך סבך השיער השופע שגידלתם וייתקע בו. תוכלו רק להוציא ממנו בתסכול קווצות שיער שנתלשו, ולכן לא מדובר באפשרות מומלצת לבעלי זקן מלא. הם יתאימו הרבה יותר לגברים שהסתפקו בזקנקן קצר.

בקשר לחומר שממנו מיוצר המסרק, אתם יכולים לפסול מייד מסרקים העשויים מפלסטיק או ממתכת. מסרקים כאלה אינם חלקים ומלוטשים כמו שצריך, ויגרמו למריטת שיערות בריאות ולגירוי עור הפנים. במקום זאת, תלכו על מסרק מעץ טבעי או מקרניים של חיות.

כן, כן, שמעתם נכון. מסרק העשוי מקרן בעלי חיים הוא בחירה נפלאה לזקן שלכם.

מסרקים כאלה מכילים את חלבון הקרטין – אבן הבניין העיקרית של השיער. הם יעסו את העור ויקלפו תאי עור מתים וזה יעזור להפחית רגישות ויובש בעור. אז תקפידו על המסרק שאתם משתמשים בו לעיצוב הזקן, תבחרו במוצר איכותי שיועיל לשיער הפנים שלכם וישפר את בריאותו.

בשורה התחתונה

אחרי שלמדתם לזהות כמה הרגלים מזיקים של בעלי זקן רבים, אני בטוח שתוכלו לשפר את שגרת טיפוח הזקן שלכם ולמנוע ממנה לפעול נגדכם. מהר מאוד, תשמחו לגלות שהגירוד והעור היבש והאדום נשארו בעבר הרחוק.

יורי בולטקס
יורי בולטקס

האגדה מספרת שכל דבר שאתה יכול לעשות טוב, רוסי יכול לעשות פי 10 טוב יותר. יורי הוא דוגמה מושלמת לחריצות בלתי מתפשרת וכתיבת מאמרים עד לשעות הקטנות של הלילה.

דברו איתנו!

השאירו תגובה