פריטי חובה לטיפוח זקן: מה כל מזוקן חייב שיהיה לו?

המוצרים האלה יאפשרו לכם להפיק את המירב מהזקן שלכם ולהעניק לו את המראה המדויק והאטרקטיבי שתמיד רציתם לעצמכם. אבל על מנת שלא תלכו לאיבוד במגוון האדיר, המאמר הזה הולך לעשות סדר בכל הבלאגן, ולהכיר לכם את כל המוצרים החשובים ביותר שכל מזוקן יתקשה להסתדר בלעדיהם. לא משנה אם רק התחלתם לגדל זקן, או שאתם מזוקנים מנוסים וותיקים, עכשיו תדעו אילו מוצרי טיפוח חייבים להיות על מדף האמבטיה שלכם.

כמובן שאתם לא חייבים להשתמש בכול המוצרים, ובהחלט ניתן לגדל זקן מרשים גם בלי העזרה והתרומה שלהם. מדובר סך הכל בכלים שימושיים שיכולים להקל על החיים שלכם, לשפר את מראה הזקן, ולשמור על הצורה שבחרתם לו לאורך זמן.

הם יאפשרו להפיק את המקסימום מהזקן שלכם ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר. איתם תוכלו לשכוח מפריחות וגירודים, מקצוות מפוצלים, ומזקן פרוע, מוזנח ולא מחמיא.

מוצרי טיפוח הזקן המומלצים ביותר

שמן ובאלם לזקן

שני המוצרים הנפלאים האלה מעניקים לחות מוגברת לשיער ולעור הפנים. אם תשתמשו לפחות באחד מהם או בשניהם ביחד תוכלו לקבל זקן נקי, מבריק, ובריא. הם יחזקו את זקיקי השיער ויגנו עליכם מקצוות מפוצלים.

שמן לזקן

קודם כל, הבהרה חשובה: שמן לזקן לא מעודד צמיחה מוגברת של שיער הפנים. אני מצטער לאכזב אתכם, אבל לא צריך להאמין לכל מילה שאומרים חלק מהיצרנים של שמני הזקן – כי לא ייתכן שמוצרים שנועדו להאיץ את קצב גדילת הזקן שלכם, מכילים מרכיבים שפוגעים בהורמונים הגבריים ומזיקים לשיער הפנים שלכם. שמנים פופולריים שמככבים בתכשירים רבים לזקן כמו שמן עץ התה או שמן לבנדר הם חוסמי DHT שנלחמים בגבריות ובזקן שלכם.

אז בשורה התחתונה, שמן לזקן הוא מוצר טיפוח ולא מוצר טיפול בשיער מפוזר ודליל. למרות שלא מדובר בפיתרון קסם לצמיחה איטית של שיער הפנים, הוא מכיל מגוון יתרונות חשובים אחרים שהופכים אותו ליד ימינו של כל מזוקן.

שמן לזקן מספק לחות והזנה שכל כך חסרה לעור הפנים. הוא עוזר להתמודד עם גירודים, אדמומיות ופריחה על העור שמופיעים בדרך כלל בשלבים הראשוניים של גידול הזקן. הוא מרפא ומשקם את עור הפנים ונלחם ביעילות ביובש ובקשקשים בזקן. אפשר להשתמש בשמן הטיפוח בכל שלב של גידול הזקן, גם כשהפנים עוד חלקות לגמרי!

שימוש בשמן או באלם לזקן לא רק ישמור עליו רענן, מבריק ורך למגע, אלא גם יעניק לזקן מראה מלא ועבה יותר. זה יתרון חשוב שצריך לקחת בחשבון.

באלם לזקן

למרות שבדומה לשמן ניתן להשתמש בבאלם בכל שלב של גידול הזקן, הוא מיועד בעיקר לגברים שהזקן שלהם רק התחיל לצמוח, והם רוצים להעניק לו צורה מסודרת וישרה יותר. באלם עוזר להעניק צורה מוגדרת לזקן ולשמר אותה לאורך זמן. הוא הופך את השיער ליותר רך וצייתן. בשונה משמן לזקן, הבאלם מכיל רכיבים שמספקים לשיער אחיזה טובה, מעניקים לו נפח, ומקבעים אותו במקום. אבל במקביל, הוא מכיל גם שמנים אתריים שמספקים הזנה ולחות לזקן. באופן הזה, אתם יכולים ליהנות משני העולמות.

שימו לב שרוב הבאלמים לזקן מכילים שעוות דבורים. מדובר במרכיב קומודוגני, או בשפה של בני אדם – אוטם את הנקבוביות ותורם להופעת פצעונים. זה צריך להדאיג אתכם רק אם אתם מורחים את הבאלם על העור ומחדירים אותו לתוכו.

אם אתם עדיין לא מבולבלים מספיק, אז קיים עוד מוצר ביניים שנקרא חמאה לזקן. היא נמצאת באמצע בין שמן לזקן ובאלם לזקן. המרקם שלה מזכיר קצת קרם לשיער, והיא מתאימה במיוחד לגברים שסובלים מעור יבש ומגורה או שיער שביר ויבש. מוצר זה הרבה יותר קליל מהבאלם הסמיך שדומה למשחה.

אתם בוודאי לא חייבים להשתמש בכל שלושת המוצרים, אבל מומלץ שתנסו כמה מהם על מנת למצוא את התכשיר המושלם עבורכם.

כשאתם מטפחים את הזקן שלכם, אל תשכחו את השפם. ווקס לשפם הוא עוד מוצר שכדאי להכיר. הוא מאפשר להשתלט על השפם שלכם ולמנוע ממנו להתפזר לכל עבר ולהפריע לכם לאכול.

לאחר ששטפתם את הזקן, ייבשתם אותו, והשתמשתם במרכך שבחרתם לעצמכם, הגיע הזמן לעצב ולסדר אותו. אז בואו נתקדם הלאה ונבדוק אילו מוצרים יעזרו לנו במשימה הזאת…

מסרקים ומברשות לזקן

מדובר בשני פריטים חשובים ושימושיים במיוחד שאף מזוקן לא יכול לוותר עליהם. לא צריך להתפשר על אחד משניהם,ועדיף להשתמש בכל אחד מהם בזמן סידור הזקן.

מברשת לזקן

מברשת עם זיפים צפופים וקשיחים העשויים משיער טבעי (חזיר בר נחשב לאפשרות האיכותית והטובה ביותר) היא כלי נהדר לקרצוף וניקוי יסודי של הפנים ולסידור שיער מבולגן ולא ממושמע.

מעבר לכך, הברשת הזקן מאיצה את צמיחת השיער באמצעות הגברת זרימת הדם בפנים. שימוש מוגזם במברשת עלול למרוט ולתלוש שיערות בריאות, כך שאין צורך להבריש את הזקן יותר מפעם או פעמיים ביום.

עדיף לבחור במברשת העשויה מ-100% שיער טבעי. מברשות סינתטיות ומלאכותיות לא מתאימות לשיער או לעור הפנים. שומרי מסורת שלא יכולים להשתמש במוצר שקשור לחזיר או סתם מעדיפים לוותר על התענוג הזה ומחפשים מוצר עדין יותר, יכולים ללכת על מברשת העשויה משיער סוס לטיפוח הזקן. היא לא תעסה ותנקה את עור הפנים באותה עוצמה כמו מברשת לזקן מזיפי שיער חזיר, אך היא הרבה יותר רכה ונעימה לשימוש.

מסרק לזקן

מסרקים מאפשרים אפשרויות עיצוב הרבה יותר רחבות ומגוונות, ואפשר להשתמש בהם לעיתים קרובות יותר. אתם צריכים לבחור את אורך שיני המסרק המתאים לכם על פי סוג שיער הזקן שלכם. ככל שהזקן שלכם גלי ומתולתל יותר- כך שיני המסרק צריכות להיות רחבות יותר. אם הזקן שלכם חלק ומסודר- אתם צריכים להעדיף מסרק עם שיניים צמודות וצפופות יותר.

לאחר שהבנתם כיצד לבחור את המסרק הנכון למרקם השיער שלכם, הגיע הזמן לעבור לשיקולים חשובים נוספים שצריך לקחת בחשבון בעת רכישת מסרק לזקן. קודם כל, אסור להתפשר על איכות. מומלץ לבחור במסרק איכותי העשוי מעץ טבעי עמיד וקשיח, או במסרק מפלסטיק איכותי בעבודת יד כמו המסרקים של חברת KENT המפורסמת. מוצר כזה ישמש אתכם לזמן רב ובטוח יותר לשימוש על עור הפנים.

חשוב שהמסרק יהיה חלק, רציף, ומלוטש היטב, על מנת למנוע שבירת שיער. שימו לב שלאחר שימוש ממושך, המסרקים מתחילים להריח כמו השמנים או הבאלמים לזקן שאתם משתמשים בהם, אתם תחליטו אם זה יתרון או חיסרון. מסרק מקצועי לזקן יכול למנוע חשמל סטטי בשיער שגורם לחלקיקי אבק, לכלוך ואוכל להידבק אליו.

מסרק ומברשת לזקן הם חלק בלתי נפרד ממשטר טיפוח של זקן מושך ואלגנטי. תבחרו במוצרים נוחים לאחיזה וקלים לניקוי. עדיף ללכת על מותגים מוכרים שמתמחים באביזרים לזקן

מכונת תספורת לעיצוב הזקן

לא משנה אם אתם רוצים להשיג זקן מלא וארוך או זקנקן קצר, מכונת תספורת היא כלי שימושי במיוחד שתמיד כדאי להחזיק בהישג יד.

קיים מגוון רחב של מכונות לעיצוב זקן וזיפים, החל מקוצצי זקן גדולים ועד לאביזרים קטנים לגיזום מדויק של שיער הפנים. האביזרים האלה יאפשרו לכם לשמור על זקן אופנתי, ישר, וסימטרי.

גם אם החלטתם לוותר על מכונת תספורת חשמלית, עדיין תצטרכו לרכוש מספריים לזקן שיאפשרו לכם להיפטר משיערות סוררות ומקצוות מפוצלים. אם לא תדאגו לחתוך אותם בזמן, הם יטיילו לאורך השיער ויתפשטו ברחבי הזקן. קצוות מפוצלים אלה פוגעים במראה הכללי של הזקן.

אם יש לכם מכונה לעיצוב זקן, כדאי שיהיה לכם מושג כיצד להשתמש בה כמו שצריך. תחשבו היטב לפני שאתם מורידים את השיער, לא צריך למהר ולעשות טעויות שתצטערו עליהן אחר כך. אם אתם מעדיפים לא לסמוך על עצמכם, אז אפשרות אחרת היא לפנות לספר מקצועי.

אל תהיו בטוחים שזה יפתור את כל הבעיות שלכם ושתקבלו את המראה המושלם שרציתם לעצמכם. לא כל הספרים מתמחים בעיצוב זקנים, ולכן תחפשו מישהו עם קבלות מוכחות ומוניטין טוב. אל תפחדו לרכוש מכונת תספורת ולגזום את הזקן שלכם בעצמכם. זה יחסוך לכם המון כסף בטווח הארוך, ויאפשר לכם לסדר את הזקן שלכם מבלי לצאת מהבית ובכל זמן שנוח לכם.

אני לא ממליץ לקצץ קצוות מפוצלים בעזרת מכונת תספורת חשמלית. תשמרו אותה ליישור של קווי הצוואר והלחיים, שם היא תעשה את העבודה הרבה יותר טוב.

תבחרו במכונת תספורת איכותית שתתאים לצרכים, לדרישות, ולמטרות השימוש שלכם. כדאי להזכיר שאם אתם רוצים לקבל מראה חלק, נקי, ומוקפד במיוחד של קווי הלחיים, עדיף להשתמש בתער לגילוח (כמו שיש במספרות).

עוד פריטים ששווה להזכיר:

מעבר למוצרי ואביזרי טיפוח הזקן שדיברנו עליהם, כדאי להזכיר כמה דברים נוספים שיכולים להועיל לכם:

  • מגבת כותנה – פריט מומלץ לכל גבר בעל זקן. תנסו להשתמש במגבת איכותית שעשויה ממאה אחוזי כותנה. תקפידו לא לנגב את הזקן כשהוא יבש לגמרי או רטוב לחלוטין ונוטף מים.אל תפעילו כוח רב מדי בעת הניגוב, זה רק יפגע בזקן שלכם, במיוחד כשהוא רטוב לגמרי. לאחר ששטפתם את הזקן, תייבשו אותו בעזרת ניגוב עדין על ידי מגבת הכותנה שלכם, והוא יהיה מוכן למריחה של שמן או באלם.
  • מוצרי שטיפה לזקן – אתם לא חייבים להשתמש במוצרי רחצה מיוחדים לזקן. מומלץ להשתמש בסבון או שמפו טבעי ועדין בעת ניקוי וחפיפת הזקן. תימנעו משימוש במוצרי טיפוח המיועדים לקרקפת, כשאתם שוטפים את הזקן ועור הפנים. מוצרים אלה יכולים רק להזיק לצמיחת שיער הפנים וצריך להתרחק מהם כמה שיותר.
  • צבע לזקן – אם אתם מרגישים שהזקן שלכם מפוזר, דליל ומטושטש, צבע לזקן הוא הפיתרון המושלם עבורכם. הוא יעניק לזקן שלכם מראה מלא, עבה, וחד יותר. אתם יכולים לצבוע את הזקן גם כדי לכסות שיער שיבה מאפיר ולהעניק לו צבע אחיד ובולט יותר (באופן טבעי, שיער הזקן מכיל כמה גוונים שונים).

לסיכום

עכשיו אתם מכירים את כל המוצרים והאביזרים ששום גבר מזוקן לא יכול להסתדר בלעדיהם. שמן לזקן ישמור על עור הפנים שלכם רך, מלא חיים ובריא, בין כל הפעמים שתסרקו, תברישו, ותגזמו אותו על מנת להעניק לזקן מראה מסודר, ישר ואלגנטי. משחת הבאלם תאפשר לכם לעצב את הזקן, תעניק לשיער אחיזה טובה, ובאותו הזמן תזין אותו בלחות.

זה ארגז הכלים הבסיסי לקבלת זקן מושלם שאי אפשר יהיה לעמוד בו. תתחילו לדאוג לזקן שלכם, לספק לו את כל מה שהוא צריך, ולשמור על בריאותו. ההשקעה שלכם תשתלם בגדול ואתם אלה שתרוויחו מהתוצאה הסופית.

בהתחלה, טיפוח וסידור של הזקן נראה כמו עבודה קשה ומיותרת, אבל כשתבינו עד כמה הוא חשוב ומועיל למראה הכללי שלכם, לא תוכלו לדלג עליו. עם הזמן, תלמדו מה עובד הכי טוב עבור הזקן שלכם ותתרגלו לבצע את כל הפעולות האלה באופן יומיומי. אתם תהיו מרוצים מההשתקפות שלכם במראה, ותהיו גאים בזקן שלכם.

הפרגון, המחמאות, והמבטים מלאי ההתפעלות והקנאה שינחתו עליכם, יגרמו לכם להרגשה נהדרת שאי אפשר לתאר במילים!

אלכס פלדמן
אלכס פלדמן

יזם, מזוקן, יועץ עסקי והעורך הראשי של המגזין לגבר המזוקן. שותף במספר חברות בארץ ובחו"ל ומייעץ בתחום העסקים, השיווק והמכירות.

דברו איתנו!

השאירו תגובה