המדריך המלא על שמן, באלם וחמאה לזקן

אין ספק, שבתקופה האחרונה הגברים המזוקנים משתלטים על העולם. בכל מקום שנלך, זה נדיר להיתקל בגבר מגולח לגמרי. כמובן, שחברות הקוסמטיקה ומותגי הטיפוח הגדולים לא יכולים להביט מהצד על הפופולריות ההיסטרית של הזקן, ומחפשים דרכים למנף אותה לכמה שיותר רווחים.

בשנים האחרונות הופיע מבחר אדיר של מוצרי טיפוח חדשניים לזקן. הם אמורים לספק למזוקן את כל מה שהוא צריך וזקוק לו על מנת לגדל זקן בריא ואלגנטי בכל סגנון ועיצוב שהוא בוחר ללכת עליהם.

המטרה שלי היא לעשות סדר בכל המגוון האדיר של מוצרי הטיפוח לזקן שיש בשוק ולהבטיח שלא תבזבזו את כספכם לחינם על מוצרים נחותים וחסרי תועלת שעדיף לזרוק לפח. אחרי קריאת המאמר, תדעו כיצד כל אחד משלושת המוצרים האלה יכול להועיל ולתרום לכם, איך להשתמש בו בצורה נכונה, ואל מה חייבים לשים לב כשבוחרים את המוצר הטוב ביותר עבורכם.

אם אתם רואים את המילה "זקן”על תווית המוצר, זה לא אומר שהוא בטוח לשימוש או יספק תוצאות מרשימות. אל תאמינו לכותרות המפוצצות ולהבטחות המפתות – הרבה ממוצרי הטיפוח לזקן שצצים כפטריות לאחר הגשם מלאים במרכיבים שבפועל רק מזיקים לזקן שלכם. אחרי שתדעו מה צריך לקחת בחשבון וממה כדאי להיזהר, יהיה לכם הרבה יותר קל לבחור במוצר הנכון והמתאים ביותר עבורכם ולהפיק ממנו את המקסימום.

המכנה המשותף בין שמן, חמאה, ובאלם לזקן

גבר משתמש עם ווקס לזקן

לפני שנדבר באופן מפורט על מוצר טיפוח בנפרד, קודם כל צריך להבין את נקודות הדימיון והדברים המשותפים בין שלושת התכשירים האלה שהפכו ליד ימינו של כל מזוקן.

שוק תכשירי הטיפוח לזקן מתפתח ומתרחב בקצב מהיר וללא הפסקה. קיים היצע אדיר של המוצרים המבוקשים האלה שמומלץ לכל גבר בעל זקן להשתמש בהם. כמובן, שכל יצרן מנסה להוסיף מרכיבים ייחודיים משלו, אבל באופן כללי, כל מוצר מורכב מתערובת של שמנים אתריים ושמנים מובילים (או שמני בסיס).

השמנים האתריים הם מרכיבים עוצמתיים ומרוכזים יותר שבולטים בניחוח הייחודי שלהם. על מנת להשתמש בהם בצורה בטוחה ויעילה על העור, צריך לדלל אותם בשמני בסיס סמיכים יותר שיאפשרו להם לחדור לעור.

בואו נכיר שלושה מרכיבים שכיחים נוספים שיש בבאלם ובחמאה לזקן (כמו גם בווקס לזקן, שעליו נדון בהרחבה מאוחר יותר) שמככבים במרבית מוצרי הטיפוח שניתן למצוא על מדפי החנויות:

  • חמאת שיאה
  • חמאת קוקוס
  • שעוות דבורים – מרכיב זה נמצא בכמויות גדולות יותר בווקס לזקן מאשר בבאלם

אגב, למרות שמוצרים אלו משווקים כתכשירים לטיפוח הזקן, ניתן להשתמש בהם גם לשיער הראש ולעור הפנים.

כל שלושת המוצרים האלה מועילים במיוחד בשלבים הראשונים של גידול הזקן, כשזקיקי השיער מפלסים את דרכם מתוך עור הפנים, והזיפים הופכים בהדרגה לשיער סמיך ועבה יותר. כשהזקן מתחיל לגדול, מופיעים גרד, יובש, ואדמומיות בעור. המון מגדלי זקן מתחילים לא יודעים כיצד לשים סוף למצב המציק והלא נעים הזה, ושימוש באחד מהמוצרים שהזכרנו יכול להיות פיתרון מושלם. הם יעזרו להקל על השלב הזה שנמשך בדרך כלל 2-3 שבועות אצל רוב הגברים.

באלם או ווקס לזקן מיועדים לשימוש על שיער הפנים ולא על העור עצמו. הם מכילים שעוות דבורים שיכולה לאטום את נקבוביות העור ולגרום לפצעונים. שמן או חמאה לזקן הם אפשרויות הרבה יותר טובות לטיפוח עור הפנים – הם יעזרו להרגיע ולשכך את העור ולעטוף אותו בלחות ובשומן שכל כך חסרים לו.

עם זאת, חשוב להדגיש ששימוש בבאלם לא בהכרח מזיק לעור הפנים. הוא מכיל כמות נמוכה במיוחד של שעוות דבורים, ולכן הסיכוי שהוא יזיק לעור הוא קלוש ביותר. למרות זאת, חשוב שתהיו מודעים להיבט הזה, ותבחרו במוצר שאינו מכיל רכיבים קומודוגניים – רכיבים שסותמים את הנקבוביות וגורמים להופעת פצעונים. גם אם מדובר בחמאה או שמן לזקן, תעברו היטב על רשימת הרכיבים, ותפעילו שיקול דעת. תקפידו לא להפריז עם הכמויות , במיוחד בתחילת השימוש.

 מה זה בכלל שמן לזקן?

שמן אתרי לזקן

נתחיל מהמוצר הידוע והמוכר ביותר מבין השלושה: שמן לזקן. הוא שומר על הזקן רך, רענן, ומלא חיים, ומעניק לו ריח נעים בזכות השמנים האתריים וחומרי הבישום שהוא מכיל. על פי הנתונים של גוגל, זה המוצר שזוכה להכי הרבה חיפושים מבין כל מוצרי הטיפוח לזקן. בזכות הביקוש הגבוה והפופולריות הרבה של השמן לזקן, חברות טיפוח רבות מבליטות דווקא אותו וממקדות בו את מאמצי הפרסום והשיווק שלהן.

רוצים לדעת באיזה שמן כדאי להשתמש? כנסו לסקירה שלנו: "שמן לזקן:  6 השמנים הטובים ביותר לזקן"

אז הגיע הזמן להכיר מקרוב את תכשיר הטיפוח הבסיסי שנחשב למוצר חובה שאף מזוקן לא יכול להסתדר בלעדיו. מדובר במוצר פשוט ויעיל שתמיד עושה את העבודה. הוא מאפשר לרכך ולהזין את שיער הפנים באופן יומיומי, אך בניגוד לבאלם, חמאה או ווקס לזקן, הוא לא יעניק לזקן אחיזה טובה ויקבע אותו במקום לאורך זמן.

עם זאת, למרות שהוא לא יאפשר לכם לאלף שיער מבולגן וקופצני, בהחלט מומלץ להשתמש בו. הוא יאפשר לכם ליהנות בצורה מלאה מהזקן שלכם וישמור עליו חזק ובריא.

חשוב שתבחרו בשמן איכותי שיתאים לצרכים ולמטרות שלכם. שמן קיק מעניק את האחיזה הטובה ביותר לשיער ששמן לזקן יכול להציע, ומושלם לטיפול בשיער לא ממושמע וקשה לעיצוב. שמן חוחובה הוא הדומה ביותר לסבום (השומן) הטבעי שמיוצר בעור – הוא יעניק הזנה מושלמת ויעדן את עור הפנים. תחפשו מוצר שמשלב בין שני השמנים האלה ותוכלו ליהנות מהיתרונות וההשפעות החיוביות של שניהם.

שמן לזקן בדרך כלל מגיע בבקבוק זכוכית כהה, אבל לפעמים הבקבוקון יהיה עשוי גם מזכוכית כחולה. ניתן למצוא גם שמנים המגיעים בבקבוקי פלסטיק הצבועים בגוון כהה או כחול.

הוראות שימוש בשמן לזקן:

כשאתם משתמשים בכל מוצר טיפוח המבוסס על שמן, חשוב שתזכרו את האמרה הידועה: "פחות הוא בעצם יותר" – כמויות מוגזמות רק יפגעו בתוצאה הסופית.

  1. תשטפו את הזקן שלכם. לא כדאי לחפוף את הזקן בסבון או שמפו מדי יום, זה יסיר את כל השמנים החיוניים שהוא זקוק להם. מספיק לשטוף באופן יסודי את החבר השעיר על פרצופכם בערך 2-4 פעמים בשבו . אם עדיין לא הגיע הזמן לנקות את הזקן עם סבון או שמפו, פשוט תרחצו אותו במי ברז רגילים. כמובן שעדיף לעשות את זה במקלחת מאשר בכיור.
  2. תייבשו את הזקן באמצעות מגבת כותנה או מיקרופייבר. תנגבו בעדינות מבלי להפעיל יותר מדי כוח ולחץ, עד שהזקן יהיה טיפה לח.
  3. תטפטפו 3-4 טיפות מהשמן (עבור זקן מלא בגודל בינוני) על כף היד ותחככו את שתי הידיים.
  4. בעזרת האצבעות וכפות הידיים, תעסו את הזקן בעדינות מלמטה למעלה, מאזור הצוואר ועד הלחיים, ותנסו להגיע עד לעור הפנים, על מנת שהשמן יחדור גם אליו.
  5. עם שאריות השמן שנשארו בידיכם, תחזרו על הפעולה בכיוון ההפוך. תעצבו את הזקן ותנסו להעניק לו צורה מוגדרת.
  6. תשלימו את סידור השיער בעזרת מסרק לזקן או מברשת לזקן (הם יעזרו לפזר את השמן באופן אחיד בכל רחבי הזקן).

אל תמרחו את השמן על זקן יבש לגמרי, יהיה לכם הרבה יותר קשה להספיג אותו בצורה מלאה בזקן. הוא פשוט יישאר על הצד החיצוני של הזקן ועל פני העור מבלי לחדור לתוכם. זה ימנע מהשמן לבצע את עבודתו כמו שצריך (חמאה לזקן מתאימה הרבה יותר לטיפוח זקן יבש).

כמות השמן שצריך למרוח תלויה בגודל הזקן שלכם. ככל שהרעמה על פניכם יותר ארוכה ועבה, כך תצטרכו להשתמש בכמות גדולה יותר של שמן. בכל מקרה, לא תצטרכו למרוח יותר מכמה טיפות. הכמות הנכונה של השמן לא צריכה להיות אפילו קרובה לעשר טיפות, אלא אם יש לכם זקן של סנטה קלאוס.

שוב, לא צריך להגזים עם המינון. אם תשפכו חצי מהבקבוק, זה רק יזיק לכם. תחסכו את השמן ותיזהרו מכמויות גדולות מדי, כך המוצר יספיק לכם לזמן רב יותר – הפנים והארנק שלכם יהיו אסירי תודה על כך!

איך להכין שמן לזקן בעצמכם?

לאחר שהבנתם למה שמן טיפוח הוא חברו הטוב ביותר של כל גבר בעל זקן, למה שלא תלמדו להכין אותו במו ידיכם?

במקום לסמוך על היצרנים שרק רוצים להוזיל עלויות ולזכות בכספכם, תכינו שמן ביתי לזקן. זאת האפשרות החסכונית, הבטוחה, והטובה ביותר, ולא צריך בשביל זה מעבדה משוכללת ותואר בכימיה. מדובר במשימה פשוטה שלא דורשת שום מומחיות, אביזרים מסובכים, או ידע מקצועי.

דאגתי לפנק אתכם במתכון נפלא לשמן איכותי לזקן!

בואו נתחיל מהמרכיבים הנדרשים:

  • 7 מ"ל שמן חוחובה שהופק בכבישה קרה (שמן בסיס)
  • 3 מ"ל שמן קיק בכבישה קרה (שמן בסיס)
  • 03 מ"ל שמן נענע חריפה שהופק באמצעות מיצוי באדים (שמן אתרי)
  • בקבוקי זכוכית כהה עם טפטפות לאחסון השמנים

לאחר ששמתם את הכמויות הנדרשות בבקבוקון, פשוט תערבבו הכול היטב! תזכרו שחייבים לדלל שמן אתרי לפני שעושים בו שימוש חיצוני על העור. במתכון שלנו, דיללנו אותו בשני שמני בסיס שונים. כמובן, שאפשר להסתפק רק באחד או ללכת על יותר משני שמנים צמחיים. כמובן, שאם אתם רוצים מדריך מלא ומקיף על איך להכין שמן לזקן בבית – הכנו לכם את: "המדריך המלא להכנת שמן לזקן".

מה זה באלם או ווקס לזקן?

באלם לזקן

ווקס ובאלם לזקן הם שני מוצרים מאוד דומים. השוני העיקרי הוא ברמת האחיזה שהם מעניקים לשיער. שניהם מאפשרים לשמור על עיצוב הזקן לאורך זמן רב ולמנוע מהשיער לזוז ממקומו ולהתפזר לכל עבר. הווקס הוא פשוט תכשיר עוצמתי יותר לקיבוע השיער. קיים בלבול רב בין שני המוצרים, ואנשים רבים מחליפים בין השמות שלהם.

רוצים לדעת באיזה באלם כדאי להשתמש? כנסו לסקירה שלנו: "באלם לזקן: 5 הבאלמים הטובים ביותר לזקן"

באלם בדרך כלל אינו מכיל כמות רבה של שעוות דבורים כמו ווקס. זה כמובן תלוי ביצרן ובמוצר הספציפי שאתם בוחרים, אבל באופן כללי זה הוא כלל האצבע. חברות רבות מעדיפות לקרוא לכמה שיותר מוצרים בשם "באלם" כי מדובר במושג נפוץ וידוע יותר מאשר ווקס – הרבה יותר אנשים מכירים אותו והוא זוכה ליותר חיפושים במנועי החיפוש באינטרנט. לכן, מותגים רבים יכולים לשווק ווקס רגיל בעל יכולת אחיזה חזקה תחת השם באלם. זה מגביר את הביקוש למוצר, הופך אותו לאטרקטיבי יותר, ומקפיץ את המכירות שלו. אין תקן אחיד שקובע את ההרכב של כל אחד משני המוצרים האלה, ולכן חברות הטיפוח חופשיות לכתוב כל מה שם שעולה בדעתן על תווית המוצר.

שעוות דבורים היא מרכיב טבעי שמעניק אחיזה הרבה יותר עוצמתית לשיער שתחזיק מעמד זמן רב יותר, בהשוואה לחמאת שיאה ולחמאת קוקוס, שנועדו לתת למוצר מרקם משחתי שיאפשר למרוח אותו ביעילות על הזקן. שעוות דבורים הוא מרכיב חובה בכל ווקס לשיער. ישנם מוצרים שמכילים גם תוספת של שעוות קרנובה, המיוצרת מעץ הדקל הברזילאי, שמשמשת לאותה המטרה כמו שעוות הדבורים, ומאפשרת לעצב בקלות את הזקן.

אל תתבלבלו בין ווקס לזקן עם ווקס לשפם. מדובר בשני מוצרים שונים לגמרי. למרות שהם יכולים לחלוק כמה מרכיבים משותפים, ווקס לשפם מעניק אחיזה הרבה יותר טובה. הוא מכיל ריכוז גבוה יותר של שעוות דבורים, או ולפעמים תוספים לא טבעיים אחרים, שיעזרו להשתלט על השפם המרדני שלכם ולהעמיד אותו במקום.

ווקס ובאלם לשיער בדרך כלל מגיעים בצנצנות גדולות מפלסטיק או מזכוכית כהה עם מכסה מוברג לפתיחה נוחה (בדרך כלל, מוצרים המגיעים במיכלי זכוכית, הם קצת יקרים יותר).

שני המוצרים האלה יעזרו לכם לאלף כל זקן סורר בזכות השמנים והחמאות שהם מכילים. הם מתקשים בטמפרטורה מסוימת, ומעניקים לזקן משקל ונפח נוסף שמונעים ממנו לזוז. ברגע שאתם מורחים אותם על השיער, הם מקשים אותו ומסייעים לכם לשמור על העיצוב והצורה שהענקתם לזקן שלכם. הם לא מכבידים על הזקן כמו שנגיד ג’ל לעיצוב השיער מכביד על השיער, ומעניקים לו מראה זוהר ובריא.

הוראות שימוש בבאלם או ווקס לזקן:

  1. תרחצו או תשטפו את הזקן שלכם. לא כדאי לחפוף את הזקן בסבון או שמפו מדי יום, זה יסיר את כל השמנים החיוניים שהוא זקוק להם. מספיק לשטוף באופן יסודי את החבר השעיר על פרצופכם בערך 2-4 פעמים בשבוע . אם עדיין לא הגיע הזמן לנקות את הזקן עם סבון או שמפו, פשוט תרחצו אותו במי ברז רגילים.
  2. תייבשו את הזקן באמצעות מגבת כותנה או מיקרופייבר. תנגבו בעדינות מבלי להפעיל יותר מדי כוח ולחץ, עד שהזקן יהיה לח מעט.
  3. תשתמשו בקצה הציפורן על מנת להוציא או לגרד כמות קטנה של המוצר.
  4. תפזרו את המוצר על כף היד ותחככו את שתי הידיים על מנת להמיס אותו קצת.
  5. תמרחו על הזקן מלמעלה למטה, תתמקדו יותר בשיער מאשר בעור הפנים.
  6. תשלימו את העיצוב בעזרת מסרק או מברשת לזקן.

איך להכין באלם לזקן בעצמכם (רשימת מרכיבים והוראות הכנה)

הכנת באלם לזקן במו ידיכם היא טיפה יותר מורכבת מערבוב שמנים לזקן. היא תדרוש יותר זמן, מאמץ ואביזרים. אבל, לא צריך לפחד, זה בכלל לא בשמיים. כל ההשקעה תשתלם לכם בגדול. זה גם הרבה יותר כיפי ומהנה.

תצטרכו להשתמש בכיריים, בסיר, ועדיף גם בכלי ערבוב ממתכת (לדוגמה כף גדולה. מומלץ לא לבחור בכף מעץ כי היא תספוג את הניחוח העוצמתי של השמנים האתריים).

הנה המרכיבים הנדרשים להכנת הבאלם:

  • 100 גרם חמאת שיאה
  • 70 גרם שעוות דבורים
  • 20 מ"ל שמן חוחובה
  • 10 מ"ל שמן קיק
  • בערך 10 טיפות של שמן אתרי איכותי, למשל שמן נענע חריפה (שמן מנטה)
  • צנצנות לאחסון הבאלם, או שתשקיעו קצת יותר במיכלים מזכוכית כהה עם מכסה פלסטיק.

אם אין לכם משקל למטבח שיעזור לכם למדוד את הכמויות המדויקות של שעוות הדבורים וחמאת השיאה שיש להוסיף, אז תנסו להשתמש בכף או בכוס מדידה. נכון, שזה לא מדויק במאה אחוז, אבל אתם מכינים תכשיר טיפוח ביתי ולא דלק לחללית, אז לא צריך להקפיד על כל מיליגרם.

תשימו את הסיר על אש נמוכה, ותמיסו את חמאת השיאה ושעוות הדבורים, תוך כדי ערבוב עד שתתקבל תערובת נוזלית. תוסיפו את שמני הבסיס של החוחובה והקיק, ותערבבו פעם נוספת. המרכיב האחרון שיש להוסיף הוא השמן האתרי. פשוט תספרו את מספר הטיפות הנדרשות, זה הרבה יותר קל מלמדוד את הכמות המדויקת. אבל אם אתם רוצים לשמור על דיוק מירבי, עדיף להשתמש בכלי מדידה.

תערבבו את תכולת הסיר במשך כמה שניות לאחר הוספת המרכיבים האחרונים, ותכינו את הצנצנות או המיכלים שבהם תשמרו את הבאלם. תקפידו לא לתת לבאלם הנוזלי להתקרר יותר מדי, אחרת הוא יתקשה בתוך הסיר שבו הכנתם אותו.

כשהבאלם החם נמס, תשפכו אותו בזהירות למיכל שבו בחרתם לאחסן אותו.

הצעד האחרון הוא לכסות את הבאלם עם מכסה ולתת לו להתקרר בטמפרטורת החדר. להתקשות מהירה יותר, אפשר לשים את הבאלם המחומם במקרר. תקפידו לתת לו להתקרר מעט בטמפרטורת החדר – לא צריך להניח אותו בקירור כשהוא לוהט.

מה זאת בכלל חמאה לזקן?

חמאה לזקן

חמאה לזקן היא משהו באמצע בין שמן לבאלם. היא לא נוזלית לגמרי כמו השמן, אך גם אינה סמיכה ומוצקה לגמרי כמו באלם או שעווה לשפם. בעת השימוש, לא צריך לשפשף אותה בכפות הידיים על מנת להמיס אותה.

המרקם הייחודי שלה מזכיר קרם לשיער או תחליב לחות לעור הגוף או הפנים. אבל בו זמנית, חמאה לפנים יכולה להיות גם בדיוק כמו באלם רק ללא שעוות הדבורים. כלומר, שני המרכיבים העיקריים שלה יהיו חמאת קוקוס וחמאת שיאה, שיעניקו לה מרקם הרבה יותר סמיך ומשחתי מאשר קרם רגיל.

חברות ומותגי טיפוח לזקן רבים אינם משתמשים במונח חמאה לזקן באופן אחיד ועקבי, ולכן ניתן למצוא מגוון רחב של מוצרים שונים שממותגים תחת השם הזה. חלק מהחברות משווקות את המוצר הזה אפילו בתור קרם לזקן. חמאה לזקן היא מרגיעה ומרככת את העור, ובמקביל מספקת אחיזה בינונית לשיער (בדומה לבאלם), אך היא אינה מכילה כמות גדולה של שעוות דבורים ולכן אינה חזקה כמו הווקס שמתאים לעיצוב של זקן ארוך וגדול.

בנוסף, חמאה לזקן היא היעילה ביותר בשביל ריכוך הזקן בזכות היכולת שלה לחדור לשכבות העמוקות של העור. מבחינת הסרת קשקשים וטיפול בזקן גס ומחוספס, היא מספקת את התוצאות הטובות ביותר, בהשוואה לשמן ובאלם לזקן.

בשונה מהשמן הנוזלי, המשקל של החמאה מאפשר להעניק נפח ואחיזה לשיער הפנים. לכן, היא עוזרת לקבע את הזקן במקום במידה מסוימת.

הוראות שימוש לחמאת זקן:

  1. תשטפו או תרחצו את הזקן שלכם. לא כדאי לחפוף את הזקן בסבון או שמפו מדי יום, זה יסיר את כל השמנים החיוניים שהוא זקוק להם. מספיק לשטוף באופן יסודי את החבר השעיר על פרצופכם בערך 2-4 פעמים בשבוע . אם עדיין לא הגיע הזמן לנקות את הזקן עם סבון או שמפו לזקן, פשוט תרחצו אותו במי ברז רגילים. כמובן שעדיף לעשות את זה במקלחת מאשר בכיור. למרות שמרקם החמאה לזקן מאפשר למרוח אותה ביעילות גם על זקן יבש לגמרי, עדיין עדיף להשתמש במוצר לאחר שטיפה של הזקן.
  2. תייבשו את הזקן באמצעות מגבת כותנה או מיקרופייבר. תנגבו בעדינות מבלי להפעיל יותר מדי כוח ולחץ, עד שהזקן יהיה קצת לח.
  3. תשתמשו באצבע על מנת להוציא כמות קטנה (בגודל ציפורן) של החמאה
  4. תפזרו אותה באופן שווה ברחבי כפות הידיים
  5. תמרחו אותה היטב על הזקן, מאזור הצוואר ועד אזור פאות הלחיים.
  6. תשלימו את העיצוב בעזרת מסרק או מברשת לזקן

איך להכין חמאה לזקן בעצמכם?

על מנת להכין חמאה לזקן, תעקבו אחר המתכון המצורף לבאלם, אבל אל תכללו את שעוות הדבורים ותוסיפו מעט יותר חמאת שיאה ושמן בסיס על מנת לפצות על כך. אפשרות אחרת, היא להחליף את שעוות הדבורים בחמאת קוקוס.

זה יעניק לחמאה שלכם מרקם חמאתי, השונה לגמרי מהמרקם הקרמי שמאפיין חמאה לזקן של מותגים ידועים מסוימים.

תוכלו להשתמש באותם המרכיבים פעם אחר פעם להכנת מוצרי טיפוח שונים כמו שמן, באלם, וחמאה לזקן, וזה יכול לחסוך לכם המון כסף בטווח הארוך. נכון שההשקעה הראשונית בקנייה מרוכזת של כל המרכיבים יכולה להיות יקרה יותר מרכישת כמה מוצרים מוכנים, אבל היא תחזיר את עצמה בקלות ותשתלם בגדול בהמשך.

בעוד שמוצר טיפוח לזקן שתזמינו באינטרנט יספיק לכם לתקופה של 2-3 חודשים לשימוש על זקן ממוצע, המרכיבים שתרכשו ישרתו אתכם בנאמנות למשך שנים רבות, ותוכלו להכין מהם כמות גדולה במיוחד של תכשירים שונים.

שמן, באלם, או חמאה לזקן – אז על איזה מוצר עדיף ללכת?

אם אתם לא משתמשים באף אחד ממוצרי הטיפוח האלה, אז כל אחד מהם יכול לשדרג את מראה הזקן שלכם ולהעלות אותו לרמה הבאה. לא משנה באיזה מוצר תבחרו, הוא יסייע לשמור על בריאות שיער הפנים שלכם.

עם זאת, במידה ואתם מתלבטים בנוגע למוצר המושלם עבורכם, ומבולבלים מכל המידע שנחת עליכם, אז בואו ונעשה לכם קצת סדר בראש: לכל אחד מהמוצרים יש יתרונות וחסרונות משלו, ועל מנת להקל על ההחלטה שלכם ולהפוך אותה להרבה יותר פשוטה, אני מציע להשוות ביניהם, ולהציג באופן ברור את נקודות החוזק והחולשה של כל אחד ממוצרי טיפוח הזקן האלה.

היתרונות והחסרונות של שמן לזקן

+ מוצר יעיל, קומפקטי ונוח לשימוש שמגיע בבקבוק זכוכית קטן.
+ ניתן למדוד את הכמות המדויקת שצריך להשתמש בה בעזרת טפטפת או מכסה הבקבוקון.
+ בדרך כלל זול יותר מחמאה, באלם, או ווקס לזקן.
  לא מעניק אחיזה חזקה לשיער כמו באלם או ווקס.

היתרונות והחסרונות של באלם או ווקס לזקן

+ שומרים על צורת הזקן לאורך זמן.
+ קלים לנשיאה, מושלמים לנסיעות וטיולים, אינם יכולים להישפך או לנזול.
  נמסים בטמפרטורות גבוהות (אי אפשר להשאיר ברכב חם, לא מתאימים לשימוש באקלים חם במיוחד).
  קל להגזים עם הכמויות, במיוחד כשמדובר במשתמשים מתחילים וחסרי ניסיון.

היתרונות והחסרונות של חמאה לזקן

+ מעניקה אחיזה טובה לשיער ומקבעת אותו במקום, כמעט כמו באלם, אך פחות מווקס.
+ מעניקה את מירב הלחות לזקנים גסים ומחוספסים.
+ מטפלת ביעילות בעור יבש וסדוק.
 קל להגזים עם הכמויות, במיוחד כשמדובר במשתמשים מתחילים וחסרי ניסיון.
  בדרך כלל מגיעה באריזות גדולות, אינה נוחה לנסיעות ולטיולים.

אז מה הוא המוצר הכי טוב?

אם לספור את היחס בין היתרונות והחסרונות, אז המוצר הטוב ביותר הוא שמן לזקן. אבל, כמובן שזה לא עובד ככה במציאות: אין מוצר אחד שיכול להחליף את כל האחרים ולהתאים באופן גורף לכולם. כל אחד מהמוצרים האלה ישפיע באופן חיובי על הזקן שלכם, יקל על חייכם, והוא בטוח לגמרי לשימוש.

בכל מקרה, היתרונות שהם מציעים עולים בהרבה על החסרונות, כל עוד אתם מקפידים לבחור במוצר שאינו מכיל רכיבים הפוגעים בצמיחת הזקן (חוסמי DHT), אתם יכולים להשתמש בכל אחד ממוצרי הטיפוח האלה בביטחון מלא. ברור שחשוב לבדוק היטב כל מוצר ספציפי בנפרד, ומידת היעילות שלו תלויה באיכות המרכיבים שהוא מכיל.

אז באיזה מוצר כדאי לי לבחור? זאת השאלה המתבקשת. אז באופן אישי, אם הייתי חייב להכריע בין שלושת המוצרים ולבחור רק אחד מהם, הייתי נוטה לבחור בחמאה לזקן. למרות שמדובר במוצר שהופיע בשוק רק לאחרונה והוא הפחות פופולרי ומוכר מבין כל השלושה, כמעט אין אנשים שלא היו מרוצים ממנו או שתקפו אותו בחריפות, ומדובר במוצר רב תכליתי שמציע יתרונות רבים.

אם אתם יכולים להרשות לעצמכם, אין כל סיבה שלא תשתמשו בשלושתם ביחד. תנסו כל מוצר במשך כמה שבועות ותראו אם הוא מספק את הסחורה ומתאים לכם. לאחר שתבדקו את כולם, תוכלו לבחור את התכשיר המועיל ביותר לזקנכם. זה תלוי בסוג העור, במרקם השיער, ובסגנון הזקן שלכם. כל אדם הוא ייחודי, ומוצר שעובד מצוין עבור מזוקן אחד, עלול לא להתאים לגבר אחר.

חלק מאתנו אוהבים ריח מסוים, בזמן שאחרים שונאים אותו. תלמדו להקשיב לגוף שלכם ותראו איך הוא מגיב למוצר. בשורה התחתונה, אתם חייבים לבחור במוצר שאתם מתחברים אליו ומרוצים ממנו. אל תסתכלו על מה שעובד עבור אנשים אחרים, תבחרו במשהו שמתאים לכם בול.

מה בשורה התחתונה?

לכל שלושת סוגי המוצרים שסקרנו יש מקום וזכות קיום בעולם הטיפוח של כל גבר מזוקן. הם יכולים להעניק לזקן שלכם מראה מושלם שאי אפשר לעמוד בו, וקשה שלא להעריך את מגוון היתרונות שהם מספקים: החל מריכוך הזקן ועד להקלה על עור מגורה, יבש, ואדמומי. כל המוצרים האלה בהחלט מומלצים ויכולים לתרום המון לזקן שלכם.

אם אתם טיפוסים של "עשה זאת בעצמך", אז למה שלא תשתמשו בכל המתכונים שהופיעו במאמר הזה, ותפנקו את הזקן שלכם בשמן, חמאה, או באלם, שהכנתם במו ידיכם?

ואם אתם לא בקטע של מוצרים ביתיים בהכנה עצמית, זה לגמרי בסדר לרכוש תכשיר טיפוח לזקן של מגוון היצרנים השונים שמתמחים במוצרים אלה, ולפעמים אפילו עדיף.

תהיו ביקורתיים, תפעילו שיקול דעת, ותגדירו מראש את הצרכים והדרישות שלכם. תדאגו לזקן שלכם, תטפחו אותו, ולפני שתשימו לב, המחמאות יתחילו לזרום בכמויות! עם זאת, זקן מוזנח ומרושל יפגע במוניטין ובתדמית של האייקון האופנתי האהוב שלנו, ולכן הזקן שלכם חייב לעורר התפעלות ולהיות מקור השראה לכל השאר.

תשמרו על גאוות היחידה ואל תעשו יחסי ציבור גרועים לזקן! תשתמשו במוצרי הטיפוח הבסיסיים האלה כי הם בהחלט יעזרו לכם להתמודד עם האחריות הכבדה הזאת שמונחת על כתפיכם, וסנטרכם!

אלכס פלדמן
אלכס פלדמן

יזם, מזוקן, יועץ עסקי והעורך הראשי של המגזין לגבר המזוקן. שותף במספר חברות בארץ ובחו"ל ומייעץ בתחום העסקים, השיווק והמכירות.

דברו איתנו!

השאירו תגובה