זה ממש פשוט: המדריך המלא להכנת שמן לזקן

במקום לאכול סרטים על כל חוסמי ה-DHT המזיקים שחלק מהמותגים דוחפים לתוך שמן הזקן שתמצאו על מדפי החנויות, הגיע הזמן שתלמדו להכין שמן לזקן במו ידיכם. לא רק שתחסכו המון כסף בטווח הארוך, אלא גם שלא תצטרכו לשבור את הראש על בדיקת כל מרכיב וחיפוש ביקורות וחוות דעת באינטרנט.

אם תעשו הכל בעצמכם, תוכלו לדעת בוודאות מה אתם שמים בפנים והאם זה באמת בטוח לשימוש. אז לא צריך להיבהל: זה בכלל לא מסובך ומפחיד כמו שזה יכול להיראות בהתחלה. נכון שהעלות ההתחלתית של כל האביזרים והמרכיבים הנדרשים יכולה להיות גדולה יותר מהמחיר של בקבוק אחד של שמן לזקן, אבל מדובר בכמויות גדולות שיספיקו לכם להמון זמן.

זאת השקעה כדאית ומשתלמת שתצדיק את עצמה בקלות בהמשך. אז במקום להתעצל ולהסתכן בקניה של מוצר נחות שמלא ברעלים שיאטו את גידול הזקן שלכם ויפגעו בבריאותו, הגיע הזמן שתלבשו חלוק לבן ותפתחו מעבדה ביתית להכנת השמן המושלם, היעיל והבריא ביותר לטיפוח הזקן.

אחרי שתקראו היטב את המדריך המפורט הזה ותנסו ליישם את כל השלבים וההוראות, לא תאמינו עד כמה שזה קל!

כל מה שתצטרכו על מנת להכין שמן ביתי לטיפוח הזקן:

  • שמן בסיס (ידוע גם בתור שמן מוביל)
  • שמן אתרי
  • בקבוק זכוכית כהה
  • משפך מתכת

שמן בסיס

השמן המובל (שמן הבסיס) הוא המרכיב העיקרי של כל שמן לזקן. אתם יכולים לרכוש שמן בסיס ולהשתמש בו ביום-יום, גם ללא כל תוספת אחרת – הוא יועיל לעור ולזקן שלכם בהמון דרכים שונות וישפר את המראה והבריאות שלהם. אז אם התקציב שלכם מוגבל, אתם בהחלט יכולים ללכת רק על שמן בסיס איכותי.

אבל אם אתם רוצים לשדרג את מוצר הטיפוח שהכנתם בעזרת הניחוחות הייחודיים והיתרונות הבריאותיים של השמנים האתריים, אז תוסיפו לפחות שמן אחד כזה.

תקחו שמן בסיס כמו חוחובה, ותוודאו שבחרתם במוצר איכותי שהופק בכבישה קרה. שמן חוחובה מחזיר לאיזון את רמת הסבום (השומן) בעור, לא מכיל רכיבים שפוגעים בהפרשת ההורמון DHT (כמו שמן קוקוס שפוגע בצמיחת שיער הפנים), והוא מאוד קל משקל ונוח למריחה על העור – לא מדובר בשמן סמיך שמשאיר תחושה כבדה ומעיקה כמו שמן קיק. כל התכונות האלה הופכות את שמן החוחובה לבחירה מומלצת.

שמן אתרי

שמן נענע חריפה (שמן מנטה) יכול להיות אפשרות נפלאה. מחקר מדעי שנערך לאחרונה בדק את ההשפעה שלו על צמיחת השיער בהשוואה למינוקסידיל, והשמן המרענן של המנטה הראה תוצאות טובות בנוגע להצמחה של שיער עבה יותר. ממצאי הניסוי קבעו כי שמן מנטה מאיץ את קצב צמיחת השיער ותורם לבריאותו, מה שהופך אותו לפיתרון טבעי יעיל ועוצמתי במיוחד כנגד שיער דליל והתקרחות.

נקודה חשובה שאתם חייבים לקחת בחשבון היא ששמנים אתריים רבים פוגעים בהפרשת ההורמונים הגבריים, וזה הדבר האחרון שהזקן שלכם צריך. הם מספקים תוצאות מרשימות במניעת התקרחות שיער הראש, אבל פוגעים בגדילת שיער הפנים. כשאתם בוחרים את השמן האתרי שתשתמשו בו, תוודאו שאין בו חוסמי DHT (באמצעות פגיעה ברמת האנזים 5- אלפא רדוקטאז שלוקח חלק מרכזי בייצורו). שמן נענע חריפה לא מכיל מרכיבים כאלה, ולכן הוא מתאים באופן מושלם לגידול זקן סמיך ומרשים, אחרי שמדללים אותו עם שמן בסיס כמובן.

בקבוקי זכוכית כהה

אם אתם תוהים למה אתם חייבים לאחסן את השמן שתכינו בבקבוק מזכוכית בעלת גוון כהה, אז זה לא כדי לשמור על תכולת הבקבוק בסוד, אלא כדי לחסום את ההשפעה המזיקה של קרני השמש.

אם שמתם לב שיצרני הבירה והיין אורזים את המשקאות בבקבוקים כהים, אז עכשיו הבנתם את הסיבה לכך. בקבוקים שקופים או כחולים נותנים לאור השמש לעבור בחופשיות ובכך מאפשרים למרכיבים להתקלקל ולשנות את טעמם. כמובן, שאתם לא מעוניינים שהשמן שהכנתם יעבור תגובות כימיות שונות עקב חשיפה לחום השמש ויאבד את ההשפעה החיובית שלו.

רוב השמנים לזקן של המותגים הגדולים מגיעים בבקבוקים חומים, וגם אתם חייבים לרכוש בקבוק דומה. למרבה המזל, ניתן לרכוש בקלות בקבוקים כאלה באינטרנט במחיר מצחיק. מארז של עשרה בקבוקים מזכוכית כהה המצוידים בטפטפת לא אמורים לעלות יותר מ-50 ש"ח. מדובר במחיר שכל אחד יכול להרשות לעצמו להוציא, במיוחד כשמדובר במטרה חשובה כמו בריאות הזקן האהוב שלכם.

גודל הבקבוק צריך להיות באזור ה-15 מ"ל. רק שתבינו שמדובר בכמות מכובדת שתספיק לכם להרבה זמן – תאמינו לי שאני יודע על מה אני מדבר. הזקן שלי באורך 10 ס"מ ואני לא מיישר או מגלח אותו. אני משתמש בשבע עד עשר טיפות, וזה לגמרי מספק את הסחורה עבור עור הפנים ושיער הזקן שלי. רק שתבינו, שבבקבוק שמן בגודל של 15 מ"ל יש 300 טיפות. אז תעשו את החשבון בעצמכם.

משפך המתכת הוא לא מרכיב חובה ובהחלט ניתן להסתדר בלעדיו. הוא פשוט יכול לעזור לערבב את השמנים בצורה טובה, אבל אתם יכולים לוותר עליו ולמצוא דרך יעילה אחרת לערבוב. תנסו ותבדקו מה עובד הכי טוב בשבילכם.

ערבוב השמנים

לאחר שהכנתם את כל המרכיבים הנדרשים, כל הקסם עומד להתחיל. אתם צריכים לערבב כמות קטנה של השמן האתרי בתוך שמן הבסיס. כמובן, שאפשר להשתמש בכמה סוגי שמנים שונים. תוכלו ליצור שמן טיפוח עוצמתי בעל ניחוח משגע שיספק תוצאות נהדרות.

בעזרת שימוש בטפטפת המצורפת לשמן הבסיס שרכשתם, תמלאו את בקבוק הזכוכית כך שיישאר מקום לטפטפת ולמרכיבים האחרים שתוסיפו. חשוב שתשמרו על יחס נכון בין כמויות השמנים בתערובת שהכנתם: אם יש לכם בקבוק בגודל של 30 מ"ל, אתם פשוט צריכים להכפיל את הכמויות שמתייחסות לבקבוק בגודל 15 מ"ל, ותקבלו תוצאה זהה.

בקבוקון של 15 מ"ל מכיל 300 טיפות. כמובן שמדובר באומדן, והמספר המדויק תלוי בצפיפות ובסמיכות של השמנים שאתם משתמשים בהם. כלל האצבע הבסיסי בארומתרפיה (טיפול בשמנים אתריים טבעיים לשיפור הבריאות הגופנית והנפשית) קובע שמיליליטר אחד שווה לעשרים טיפות.

דילול השמן האתרי בשמן הבסיס

לאחר שהעברתם את שמן הבסיס לבקבוקון, הגיע הזמן להוסיף כמה טיפות של השמן האתרי המרוכז והעוצמתי יותר. בשלב הזה, משפך המתכת יכול להיות מועיל במיוחד, במיוחד אם רכשתם שמן אתרי שלא מגיע עם טפטפת זכוכית מיוחדת, אלא דורש להשתמש בפקק שלו במקום טפטפת (האפשרות הנפוצה ביותר).

בעיקרון, הדילול צריך להיות בריכוז של 2-5%, או אם לתרגם את זה למספר טיפות:

6 טיפות שמן אתרי לבקבוק 15 מ"ל = 2%

9 טיפות שמן אתרי לבקבוק 15 מ"ל= 3%

אם יש לכם רק שמן אתרי אחד, לדוגמה שמן מנטה, אז תוסיפו 9 טיפות לשמן הבסיס (בבקבוק של 15 מ"ל). תסגרו את הפקק, ותנערו היטב את הבקבוק!

זה הכול, שמן הזקן הראשון שלכם מוכן!

זה בכלל לא מדע טילים, וכל אחד יכול לעשות את זה בקלות. אם אתם משלבים כמה שמנים אתריים ורוצים להרכיב ניחוח ייחודי משלכם, תוסיפו טיפה אחת בכל פעם ותוודאו שקיבלתם את הריח שרציתם. תהיו מקוריים ויצירתיים ותנסו שילובים שונים.

אני ממליץ לא לעבור ריכוז של 5% (15 טיפות לבקבוק של 15 מ"ל) של השמנים האתריים בשמן הטיפוח לזקן שאתם רוקחים ולשמור על יחס מקסימלי של 95% שמן בסיס + 5% שמנים אתריים.

תזכרו ששמנים אתריים הם שמנים חזקים במיוחד, לכן אסור להגזים איתם. כמות קטנה שלהם מספיקה על מנת לחדור לעור ולהשפיע עליו. כמות גדולה מדי יכולה להזיק לעור ולגרום לגירוי חזק ותחושה לא נעימה, אז תקפידו על דילול נכון ואל תעברו את הריכוז המומלץ.

שמנים אתריים בכמויות גדולות יכולים להיות רעילים, ומגע ישיר שלהם ללא דילול עם העור יכול להיות מסוכן. תימנעו מכך ואל תשתמשו בשמן אתרי בלי למהול אותו בכמות גדולה יותר של שמן בסיס שירכך את השפעתו העוצמתית. וכמובן, תשתמשו בכפפות בזמן העירבוב!

שימוש חיצוני מהיר על העור ללא ערבוב

אם אין לכם בקבוקי זכוכית כהים שבהם תוכלו לערבב את השמנים, ייתכן שתרצו לנסות את השמן על העור באופן מיידי ולדלג על השלב הקודם. תשפכו כמות מסוימת של שמן בסיס על כף היד, ותוסיפו לתוכו טיפה מהשמן האתרי.

קחו בחשבון, שסביר להניח שהתכשיר שהתקבל יהיה בריכוז גבוה יותר מ-5%. תשפשפו את כפות הידיים ותמרחו את השמן על הזקן. תבדקו כיצד העור שלכם מגיב לשמן החדש שיצרתם. אם יש לכם עור רגיש ועדין ואתם מודאגים מתגובה שלילית לשמן האתרי, תתנסו בשימוש בשמן המדולל בריכוז המומלץ של 3% ותחכו 24 שעות על מנת לבחון כיצד העור שלכם מגיב.

תזכרו שאי אפשר לפתח אלרגיה לשמן אתרי, אבל ייתכן שהוא יביא לפריחה, גרד או אדמומיות. תקשיבו לגוף שלכם ותבדקו מה מתאים בשבילו ומה עובד פחות טוב.

טיפים ודגשים נוספים

  1. תאחסנו את השמנים האתריים במקום קריר, כמו המקרר שלכם, זה יעזור לשמור על התכונות שלהם לאורך זמן ולהאריך משמעותית את התקופה שתוכלו להשתמש בהם. אם הם סגורים היטב בבקבוקון ומאוחסנים במקום קריר, ניתן יהיה להשתמש בהם במשך כמה שנים טובות.
  2. אל תגזימו עם כמויות השמנים האתריים שאתם מוסיפים לשמן הבסיס. תיצמדו לריכוז המומלץ של 2-5%, במיוחד בשימושים הראשונים. תוכלו להעלות את הכמויות בהדרגה לאחר תקופה מסוימת. תאפשרו לגוף שלכם להתרגל לשמן הטיפוח ותבדקו כיצד הוא מגיב אליו. תזכרו – לא יותר מ-5%!
  3. תטפטפו כמות קטנה של השמן על העור כדי לבחון רגישות ותופעות לוואי. אין מה לפחד, אבל תמיד חשוב לנהוג בזהירות ולא לקחת סיכונים מיותרים. בטח שמעתם את הסיסמה השחוקה – בטיחות קודמת לכול, אבל כשמדובר בבריאות, לא לוקחים סיכונים.
  4. תשמרו את השמנים האתריים ואת שמני הבסיס (שמנים מובילים) במקום מוצל הרחק מאור השמש. גם אם אתם שומרים אותם בבקבוק זכוכית כהה, חשיפה ישירה לקרני השמש תפגע בשמנים ותגרום לחמצון שלהם. וזה משהו שאתם חייבים להימנע ממנו.

בשורה התחתונה

אז כמו שלמדנו, לא צריך להיות גאון גדול על מנת להכין שמן לזקן לגמרי בעצמכם. אחרי קריאת המדריך המקיף והמפורט הזה, אתם מוכנים לגמרי לרקיחת שיקוי הפלא הביתי שלכם. תכינו את כל האביזרים והמרכיבים הדרושים, אל תתבלבלו עם הכמויות של השמנים שיש לערבב, ותזכרו להקפיד על יחס נכון ביניהם.

הדרך אל שמן הזקן המושלם שלכם מעולם לא הייתה קצרה יותר! אחרי שתנסו פעם אחת – אתם לא תוכלו להפסיק. אז קדימה, צאו לדרך!

מוטי הגבר
מוטי הגבר

בסדר, בסדר! אז כולם כבר הבינו מזמן שמוטי הגבר הוא שם בדוי (של מישהו גבר רצח!) מבטיחים שבקרוב נחשוף את השם האמיתי של מוטי. בנתיים נאלץ להסתפק בתמונה של בחור ג'ינג'י ומזוקן.

דברו איתנו!

השאירו תגובה