שומרים על ניקיון: איך מנקים מסרקים ומברשות לזקן?

מסרקים ומברשות לזקן הם כלים הכרחיים לכל גבר שרוצה לגדל זקן בריא ומטופח. לא משנה מה גודל, סגנון או צורת הזקן שלכם, תוכלו למצוא על המדפים מגוון עצום של מוצרים לסירוק, יישור והברשת הזקן. אבל כדי שהם ימלאו את תפקידם בצורה הטובה ביותר, אתם חייבים לנקות ולחטא אותם באופן קבוע.

אביזרי הטיפוח החשובים האלה אוגרים לכלוך, פסולת, וזיהום, ולכן חשוב לנקות אותם מדי פעם. כמובן שלא צריך להגזים ולצחצח אותם מדי יום (אלא אם כן אתם ספרים שחייבים לנקות אותם לאחר כל שימוש בודד).

מסרקים לשימוש אישי מספיק לנקות פעם בחודש או בחודשיים. מסרקים לזקן העשויים מאצטט (סוג של פלסטיק איכותי) צריך לנקות לעיתים רחוקות יותר מאשר מסרקים העשויים מעץ. אפשר לתת שטיפה מהירה למסרקי זקן מפלסטיק אחרי כל שימוש, בעוד שמסרקים מעץ עדיף שלא לשטוף לעיתים קרובות מדי, ופשוט לנגב אותם במטלית. מברשות בעלות זיפים צפופים וקשיחים יש לנקות רק 3-5 פעמים בשנה, בהתאם למידת השימוש שלכם בשמנים לזקן ובהתאם לתדירות הופעת קשקשים על עורכם.

איך לנקות מסרק לזקן

תקחו קערה בגודל בינוני או גיגית קטנה. גודל הכלי צריך לאפשר לכם להכניס את כל המסרק לתוכו. אם רק סיימתם לנקות ולחטא את הכיור, אפשר למלא אותו במים ולהשתמש בו לניקוי המסרק במקום בכלי חיצוני.

  1. תמלאו את המיכל שבחרתם במי ברז חמים.
  2. תקחו בקבוק שמפו ותשפכו כמות קטנה אל תוך המים.
  3. תערבבו היטב את השמפו בתוך המים בעזרת הידיים או בעזרת אחד מהמסרקים.
  4. תשימו את המסרק או המסרקים בתוך מיכל המים להשריה.

אפשר גם להשתמש במברשת קרצוף קטנה כדי לנקות את מסרקי הזקן בצורה יסודית במיוחד. מומלץ לעשות זאת אם אתם משתמשים בשמנים לטיפוח הזקן. מוצרים אלה משאירים משקעי שומן על המסרקים ולכן חשוב להסיר אותם לחלוטין. אם אין לכם מברשת ניקוי מיוחדת, אתם יכולים לטבול מטלית במים עם שמפו ולהשתמש בה. מברשת ייעודית תנקה את המסרק בצורה יעילה יותר ותסיר כל לכלוך בין השיניים שלו.

איך לנקות מברשת לזקן

כדי לחסוך זמן, אפשר לנקות את המברשת באותם המים ששימשו המסרקים שלכם – ככה לא תצטרכו למלא את הכלי מחדש.

  1. תטבלו את זיפי המברשת במים עם סבון.
  2. תשתמשו באצבעות או במברשות ניקוי קטנות על מנת להסיר את שאריות הלכלוך מהחלק העליון של המברשת לזקן.
  3. תשתמשו במברשת ניקוי דקה במיוחד שתחדור בין הסיבים הצפופים ותסיר משקעי עור יבש מבסיס העץ של המברשת לסידור הזקן.

אם יש לכם מכונת תספורת לזקן, אז בדרך כלל היא מגיעה עם מברשת קטנה לניקוי. מדובר באביזר מושלם לניקוי יסודי ומלא בין הסיבים הצפופים של כל מברשת לזקן.

לאחר שניקיתם את המברשת, תשתמשו במטלית יבשה כדי לנגב אותה היטב, ואז תניחו אותה עם הסיבים כלפי מטה עד לייבוש מוחלט. אפשרות נוספת היא להשתמש במייבש שיער כדי לייבש את המברשת.

תחזוקה נכונה וניקוי שוטף של האביזרים שלכם לעיצוב וטיפוח הזקן יבטיחו שהם יעשו את עבודתם בצורה הטובה והיעילה ביותר להרבה שנים קדימה. הם יעזרו לכם לטפח את הזקן ועור הפנים שמתחתיו ולדאוג לבריאותו, מבלי לפזר לכלוך, חיידקים וחלקיקי פסולת שונים. מברשת ומסרק נקיים יעניקו לכם זקן מצוחצח ומבריק שכיף להסתכל עליו!

מוטי הגבר
מוטי הגבר

בסדר, בסדר! אז כולם כבר הבינו מזמן שמוטי הגבר הוא שם בדוי (של מישהו גבר רצח!) מבטיחים שבקרוב נחשוף את השם האמיתי של מוטי. בנתיים נאלץ להסתפק בתמונה של בחור ג'ינג'י ומזוקן.

דברו איתנו!

השאירו תגובה