הנשק הסודי של מלך הזקנים: שמן קיק ג'מייקני שחור

שאלת השאלות של שמני הזקן

בימינו כשכל גבר רציני שמכבד את עצמו מסתובב עם זקן, חברות לטיפוח הזקן מנסים לעמוד בביקוש המטורף של תכשירי הטיפוח המיוחדים, שצצים כמו פטריות אחרי הגשם. על מנת שמבול שמני הטיפוח לא ישטוף אתכם ולא תלכו לאיבוד במגוון האינסופי, החלטתי לעשות סדר בנושא ולספק מענה לשאלה הכי בוערת של כל מזוקן: "באיזה שמן לזקן הכי כדאי להשתמש?"

אז בואו נכיר לעומק את החברים הטובים ביותר של זקן שופע וצפוף. קודם כל, נהוג לחלק את השמנים הטבעיים לשמירה על בריאות העור לשתי קבוצות מרכזיות: שמנים צמחיים (חלק מעדיפים לקרוא להם שמני בסיס) כמו שמן קוקוס, שמן ארגן, או שמן חוחובה, ושמנים אתריים עוצמתיים הבולטים בניחוח העמוק והמפתה שלהם כגון שמן רוזמרין, שמן עץ הסנדל, ושמן ארז.

כל הרכיבים האלה ידועים בהשפעה החיובית שלהם על בריאות העור והשיער, מה שהופך אותם לחלק בלתי נפרד מכל מוצר טיפוח איכותי. מרבית התכשירים המותאמים לטיפול ממוקד ויעיל בעור הגברי מורכבים מתערובת של שמני בסיס וריכוז נמוך של שמנים אתריים פעילים המדוללים בהם.

מביני העניין והמזוקנים הוותיקים יודעים שחשוב להתרחק משמנים שעלולים לחסום את הורמון ה-DHT, שבלעדיו הזקן שלכם לא יצמח כמו שצריך. אבל, אני בטוח שכבר חפרו לכם מספיק על הנושא הזה והזהירו אתכם מכל המוצרים שמסכנים את האוצר השעיר שלכם. לכן, במאמר הזה, החלטתי להמליץ על אחד מהשמנים הטובים ביותר לגידול זקן רך, חזק, וסמיך שבנות המין היפה לא יוכלו לעמוד בו. מדובר בשמן קיק ג’מייקני שחור. לאחר שתנסו אותו, אתם לא תפסיקו להודות לי, אבל אתם מוזמנים להתחיל כבר עכשיו!

נעים להכיר: שמן JBCO

אה, שכחתי להזכיר, מדובר בקיצור המגניב של השם הארוך והמסובך של השמן המדהים הזה(Jamaican Black Castor Oil) . כפי שאתם בוודאי יודעים, האמריקאים אוהבים לשחק אותה עם ראשי תיבות קליטים. אז במקום להגיד שמן קיק ג’מייקני שחור, אתם פשוט יכולים לדקלם את ארבעת האותיות האלה.

אחרי שהפכנו את החיים שלנו להרבה יותר קלים, הגיע הזמן ללמוד קצת על פצצת הבריאות הזאת. היא נחשבת ליעילה בטיפול בסוגים שונים של התקרחות, כולל קרחת אזורית (אלופציה אראטה) שתשאיר המון מקומות מבריקים ונטולי שיער על הפנים שלכם.

JBCO הוא סוג של שמן קיק (או קיקיון כפי שמתעקשת האקדמיה ללשון) שמופק באופן ידני במדינת ג’מייקה שופעת השמש. תהליך הייצור שלו כולל צלייה של זרעי צמח הקיקיון. הפלא הטבעי הזה עשיר בחומצות שומן עוצמתיות שישקמו את העור שלכם, יגנו עליו מזיהומים ופטריות, ישמרו מרקם חלק וגמיש, ויעזרו לטפל בנשירת שיער שתפסה אתכם בהפתעה.

עם זאת, חשוב לומר שרוב הסגולות הבריאותיות שלו מבוססות על דיווחים וחוות דעת של אנשים שניסו אותו, ועדיין לא זכו לשום ביסוס מדעי רחב. אבל אל תתנו לעובדה הזאת להוציא לכם את הרוח מהמפרשים, קיימים עשרות אלפי אנשים שהשתמשו בשמן קיק ודיווחו על תוצאות מדהימות. הוא הפיח חיים מחודשים בשיער הפנים הדק והשברירי שלהם, אפילו במקומות הכי לא צפויים, כמו הריסים והגבות. כשהאינטרנט מפוצץ בעדויות חותכות ולא משוחדות של משתמשים מרוצים, אי אפשר שלא להאמין להם. לכן, קשה שלא להמליץ על שמן זה לטיפוח הזקן. גם אם שיער הזקן שלכם לא יתפח כמו שמרים, לכל הפחות הוא יעניק לו המון לחות והזנה, וזה אף פעם לא מזיק.

כיצד מייצרים JBCO?

בניגוד לשמן הקיק הצהוב שמופק בכבישה קרה ללא חימום, בג’מייקה נוהגים לצלות את זרעי צמח הקיקיון, מה שמעניק לו את הגוון והניחוח הייחודי של שמן הקיק השחור שמזכיר אפר.

בתהליך הזה מתקבל מוצר הרבה פחות טהור וצלול, בעל רמת חומציות גבוהה יותר משמן הקיק הרגיל והחיוור. פה טמון גם היתרון שלו על פני שמן רגיל המיוצר בכבישה קרה: כמות האפר הגבוהה משפיעה באופן עוצמתי יותר על העור ומביאה לתוצאות טובות ומהירות יותר. שוב, זה לא הוכח באופן מדעי, אבל למה לא להאמין לאנשים טובים שניסו את השמן הזה וראו במו עיניהם את התוצאות?

התוצר הסופי יהיה בעל מרקם של משחה סמיכה שמזכירה קצת דבש. צבעו אמור להיות כהה, למרות שהוא יכול להיות גם חום- זהוב, כשריכוז האפר של פולי הצמח נמוך יותר. קיימת גם גרסה כהה במיוחד של השמן.

כיצד להשתמש בשמן קיק ג’מייקני שחור

לא מדובר בפיסיקה גרעינית וקשה להשתמש בצורה לא נכונה בשמן הקיק לטיפוח הזקן, אבל לכל מקרה, אני מצרף מדריך בסיסי שילמד אתכם צעד אחר צעד כיצד לעשות את זה בצורה הנכונה והיעילה ביותר:

  1. תרחצו או תנגבו את הפנים לפני השימוש – למרוח את השמן על פנים מלוכלכות שלא שטפתם שבועיים זה לא רעיון טוב.
  2. הזקן שלכם צריך לעבור ייבוש קל. תנגבו אותו בעזרת מגבת או מטלית. תשאירו אותו קצת לח – זה המצב המושלם לשימוש בכל מוצר לחיזוק שיער הזקן שלכם. תעשו את זה בעדינות, לא צריך לסחוט כל טיפת מים כמו מכונת כביסה ולתלוש שיערות בכוח.
  3. תשפכו כמות קטנה של שמן ה- JBCOעל כף היד. לא צריך להתקמצן, תוודאו ששפכתם מספיק על מנת לכסות את כל איזור הזקן.
  4. תצמידו את היד השנייה ותטבלו את האצבעות בשמן. תמרחו אותו היטב על הזקן באמצעות תנועות סיבוביות כלפי מטה. תפעילו לחץ מתון, ותקפידו לא להגזים עם הכוח שאתם מפעילים. המטרה שלכם היא לפזר את השמן בצורה שווה על פני העור עצמו ולא רק על השיערות החיצוניות של הזקן.
  5. אל תשכחו לכסות הכול: פאות לחיים, סנטר, צוואר, מתחת לשפתיים, וכו’. אל תפספסו שום איזור של הפנים.
  6. אל תשכחו להשתמש גם בשאריות שנדבקו לידיים שלכם, תשפשפו אותן על מנת להסיר את המשקעים העקשניים ותמרחו את הזקן על מנת לאטום את כל הלחות שהוספתם לו. אם אתם משתמשים בשמן על פנים חלקות, אין צורך לבצע את הפעולה הזאת, פשוט תשטפו היטב את הידיים.
  7. תשאירו אותו על העור לארבעים דקות עד שעתיים, ותתנו לקסם לקרות

בקיצור

אתם יכולים להשאיר את שכבת השמן למשך כל היום או הלילה אבל, כמו תמיד חשוב מאוד לא להגזים. במיוחד אם אתם משתמשים בשמן בנדיבות, מומלץ לשטוף אותו לאחר שהוא נספג היטב בשיער ובעור. זה לא הכרחי, אבל השמן יכול לסתום את נקבוביות העור ולהזיק לו.

תשתמשו בכמויות קטנות יותר של השמן ותשאירו אותו לזמן ארוך יותר. תזכרו ששמן JBCO הוא קומודוגני – עלול לגרום לפצעונים בעור, אבל הסיכוי שזה יקרה הוא נמוך למדי בהשוואה לשמנים אחרים לטיפוח הזקן שהרבה יותר מסוכנים מהבחינה הזאת.

ישנם גם מוצרי טיפוח לזקן שמשלבים בתוכם שמן קיק ג'מייקני שחור כמרכיב העיקרי שלהם.

אולי שווה להשתמש בהם, במיוחד אם אתם לא רוצים למרוח על הפרצוף משחה דביקה שמריחה כמו קפה שנשרף. תכשירים כאלה גם יעשו את העבודה וישאירו ניחוח מרענן לאחר השימוש. אל תפספסו את שמן הקיק הג’מייקני השחור. ייתכן שהזקן שיצמח לכם יהיה ארוך עוד יותר מהשם האינסופי הזה. אחרי הכול, הג’מייקנים יודעים דבר או שניים על שיער ארוך!

מוטי הגבר
מוטי הגבר

בסדר, בסדר! אז כולם כבר הבינו מזמן שמוטי הגבר הוא שם בדוי (של מישהו גבר רצח!) מבטיחים שבקרוב נחשוף את השם האמיתי של מוטי. בנתיים נאלץ להסתפק בתמונה של בחור ג'ינג'י ומזוקן.

דברו איתנו!

השאירו תגובה