מתכון לכישלון: להשוות את הזקן שלכם לאחרים

אחרי שלא התגלחתם חודש שלם, אתם מסתכלים במראה ומרוצים מהזקן המכובד שמתחיל לכסות את פניכם. נראה לכם שאתם נמצאים במסלול הנכון ומתחילים להתרגל לרעמת השיער שגדלה על פרצופכם.

אבל פתאום הכול משתנה: אתם פוגשים חבר שלא ראיתם הרבה זמן ונדהמים מהזקן המפואר שהוא גידל תוך שבועיים. אתם לא יכולים להוריד את המבט מיצירת המופת ולא מפסיקים לקנא בזקן המלא והעבה שצמח לו.

פתאום, הזקן שלכם נראה לכם כמו כישלון מוחלט! אז אתם מנסים לחקות את הסגנון והצורה של הזקן המושלם שראיתם, אבל העסק לא מתרומם. אתם מתחילים להטיל ספק בגבריות שלכם וביכולתכם לגדל זקן ארוך ומרשים. אתם מחכים ומחכים, אבל שום דבר לא זז.

אתם מתחילים לשנוא את ההשתקפות שלכם במראה ויורדים על המראה החיצוני שלכם בלי הפסקה. אתם חושבים לעצמכם שאין כל טעם להשקיע בזקן דרדל’ה שצומח בקצב של חילזון והייתם עושים הכול כדי לגדל זקן כמו של אותו חבר טוב שלכם שנתקלתם בו במקרה, אבל אין לכם כל סיכוי להצליח, כי גנים וזה.

תרגעו, זה קורה לכולם

פנים עם זקן מאוד דליל

אם הסיפור הזה נראה לכם מוכר, אז אתם ממש לא לבד: הרבה גברים מזוקנים מתחילים להסתכל על זקנים אחרים שמוצאים חן בעיניהם ולשכנע את עצמם עד כמה הזקן שהם מנסים לגדל נחות ומלא פגמים. הם נכנסים לדיכאון, מתאכזבים מהזקן שהשקיעו בו כל כך הרבה זמן ומאמץ, מרימים ידיים ופורשים באמצע התהליך.

אל תהיו ביקורתיים וקשים מדי עם הזקן שלכם ואל תשוו אותו לאחרים. במקום זה תתגאו במה שהצלחתם להשיג.

אין סוף לשלמות ותמיד יש לאן לשאוף. כל אחד יכול למצוא בעיות בזקן שלו ולרצות שהוא יהיה מלא, ארוך, מבריק, דק, חלק יותר, או אפילו בצבע אחר. הרשימה הזאת אינסופית ותמיד תוכלו למצוא חיסרון שאפשר להיטפל אליו.

אם אתם מזדהים עם המצב הזה שכל גבר בעל זקן הרגיש על בשרו, הגיע הזמן שתתאפסו על עצמכם ותשנו גישה. תסתכלו על הצדדים החיוביים בזקן שלכם ותתחילו להעריך אותו. תשבחו את עצמכם שבכלל הצלחתם לגדל אחד, לא משנה איך הוא נראה.

כל זקן הוא ייחודי ובעל קסם מיוחד משלו. גם אם אינכם יכולים לזכות בזקן החלומי שראיתם במקרה , תבינו שכל זקן נפלא בדרכו שלו. והזקן שגידלתם אינו יוצא מהכלל.

הגודל לא קובע

גבר עם זקן ארוך וסמיך שמחזיק חתיכת בד

כשהזקן שלכם נמצא בתחילת דרכו, קל מאוד להאמין בקלישאה השחוקה: "גדול יותר הוא טוב יותר". כל מה שמעניין גברים רבים זה האורך של הזקן שלהם. הם מודדים בסרט מדידה את אורך הזיפים מדי יום ואוכלים סרטים למה שיער הפנים שלהם בקושי צומח.

אבל, האם צריך בכלל לרדוף אחר זקן ארוך במיוחד? כמו שכבר הוכח במקרה של איבר גברי חשוב אחר, הגודל בכלל לא קובע.

הרבה מגדלי זקן מתחילים רגילים להגדיר את עצמם על ידי אורך הזקן שהם הצליחו לגדל – ככל שהזקן שלהם סמיך ומלא יותר, כך הביטחון העצמי שלהם נמצא בשמיים והם מרוצים מהחיים.

אבל, אם הזקן שלהם לא עומד בציפיות ולא מגיע לאורך הרצוי, אז הדימוי העצמי שלהם מתרסק לקרשים והם מחדירים לעצמם לראש שהם כישלון מהדהד. הטענה הנפוצה שמי שלא מצליח לגדל זקן רציני ומכובד הוא לא גבר אמיתי היא שגויה לחלוטין. אל תתנו לאחרים להאכיל אתכם בשטויות. אם הזקן שלכם לא מגיע לחזה, זה לא אומר שיש לכם גנים פגומים ושאתם לא שווים כלום. האורך של שיער הפנים שצמח לכם לא אומר כלום על מידת ההצלחה שלכם בחיים.

אם תתנו לדעות קדומות ולסטריאוטיפים לשטוף לכם את המוח ולערפל את ההיגיון שלכם, אז תאבדו את הביטחון העצמי שלכם ותתחילו להתבייש בזקן שלכם וללכת בראש כפוף. האנשים שלידכם ירגישו את הרגשות השליליים האלה ויתייחסו אליכם בהתאם – אף אדם לא אוהב סמרטוט שלא מאמין ביכולות ובכוחות שלו ותלוי לגמרי באחרים, אז אף פעם אל תהפכו לאחד כזה.

אם תמשיכו לחשוב בצורה שלילית על עצמכם, אז עם הזמן, חוסר הביטחון העצמי שלכם יחמיר ויוביל לדימוי עצמי נמוך, שיפגע באיכות החיים שלכם במגוון דרכים שונות. ברגע שתאבדו את השליטה על המחשבות השליליות שרצות לכם בראש, זה יכול להוביל לבעיות בריאותיות חמורות כמו חרדה ודיכאון. הערכה עצמית נמוכה ותחושות חוסר מסוגלות וחוסר אונים יובילו את החיים שלכם לסחרור של אומללות וכשלונות.

מחשבה יוצרת מציאות

גבר עם זקן קצר יושב וחושב על המציאות

כדי להפוך את החיים שלכם להרבה יותר זורמים, מהנים, ומוצלחים, אתם חייבים להיפטר ממחשבות רעילות. הביטחון העצמי שלכם תלוי במחשבות וברגשות שלכם לגבי עצמכם. התפיסות הפנימיות האלה מקרינות על ההתנהגות היומיומית שלכם ועל הדרך שאחרים תופסים ומתייחסים אליכם.

אם תשנו את המחשבות שלכם, תשתנה גם ההתנהגות שלכם, ובהתאם גם היחס של אחרים אליכם. התפיסה העצמית שלכם מעצבת את תהליך קבלת ההחלטות וכושר השיפוט שלכם.

אם אתם רוצים להיות מקובלים, קודם תקבלו את מי שאתם באמת. רוצים לחוש מוערכים? תעריכו את עצמכם. רוצים שאנשים יבטחו בכם? תהיו בטוחים בעצמכם.

אל תפחדו להיות שונים ולהפגין את המקוריות והייחודיות שלכם. ברגע שהאנשים מסביבכם יחושו שאתם בטוחים לגמרי במי שאתם ובמה שאתם, הם יפסיקו לנסות לשנות אתכם . אתם אלה שכותבים את התסריט של החיים שלכם, אז תוודאו שיהיה לו סוף טוב.

תסדרו את הראש שלכם, והגוף יציית

גבר עם זיפים מתאמן על חוף הים

תזכרו שהכול מתחיל בראש. אני בטוח שגם אתם נתקלתם במהלך חייכם בבחור ממוצע ולא מושך במיוחד שאף אחד לא צריך לשים אליו לב "על הנייר", אבל במציאות הוא תמיד נמצא במרכז העניינים, זוכה בכל תשומת הלב וכולם נמשכים אליו כאילו הוא מגנט.

אתם שוברים את הראש מה סוד ההצלחה והקסם האישי שלו. יש לו שפת גוף מצחיקה, הוא לובש בגדים מוזרים, יש לו זקנקן קטן שבקושי רואים, והוא בהחלט לא הגבר הכי נאה בעולם. אבל כשהוא נכנס לחדר, הכול נעצר וכולם לא מסוגלים להוריד את המבט ממנו. איך זה קורה? פשוט מאוד – הוא בטוח בעצמו.

השיער הדליל שלו לא מוריד לו את הרוח מהמפרשים. יש לו הערכה עצמית גבוהה והוא לא אומר לעצמו שהוא לא מספיק מוצלח או יפה. איך כל זה קשור לגידול זקן? הוכח מדעית שדיכאון, דימוי עצמי נמוך, ביקורת עצמית מוגזמת, וגישה שלילת לחיים, פוגעים בקצב צמיחת שיער הפנים ואפילו מובילים לנשירת שיער.

תפסיקו לרדת על עצמכם ולהטיל ספק ביכולות שלכם. אם תתביישו במי שאתם ולא תבטחו בכוחות שלכם, לא תוכלו להצליח בחיים. תזכרו שהכול מתחיל במחשבות שלכם – אתם יכולים לגחך ולצחוק עד מחר, אבל זאת המציאות.

תלמדו להסתכל על חצי הכוס המלאה ולהבין שלא הכול נורא כל כך. תחשבו על משהו שגורם לכם לחייך כמו כלבלב או תינוק חמוד, ותתחילו לשנות את היחס שלכם לעצמכם ולחיים. כדי שהיחס של הסובבים אליכם ישתנה, אתם חייבים לשנות את היחס שלכם לעצמכם. ואז לפתע תתחילו להתנהג אחרת ותרגישו הרבה יותר שמחים ומוצלחים.

תשדרו לאחרים שאתם מקבלים את עצמכם לגמרי ובטוחים במה שיש לכם לתרום ולהציע, תדביקו אותם בנחישות ובביטחון העצמי שלכם, ולפתע תחושו כמו אותו בחור בר מזל שתיארנו בהתחלה – הוא לא קוסם ואין לו כוחות כישוף, הוא פשוט יודע עד כמה ביטחון עצמי גבוה חשוב ומועיל בחיים.

אם תתביישו בזקן שלכם, לא תעריכו אותו, ותשכנעו את עצמכם עד כמה הוא עקום, דוחה, ומלא פגמים, כל האנשים מסביבכם לא יפסיקו לשלוח לעברכם עקיצות, ירידות, ובדיחות לא מצחיקות.

אבל אם תתנהגו כאילו שהזקן שלכם זה הדבר המושלם ביותר בעולם ותהיו גאים בכך שגידלתם אותו, לפתע תשמעו המון פרגון ומחמאות מאנשים שיתחברו לנחישות ולאמונה העצמית שלכם.

אין שני זקנים זהים לגמרי, או אנשים

גבר עם זקן מלא וחולצה אדומה

כמו שאין שני אנשים זהים לחלוטין, אין שני זקנים שנראים וצומחים אותו הדבר. לכל אדם יש מאפיינים ייחודיים שמבדילים אותו מכל השאר- צבע העיניים והשיער, טביעות האצבע, והגנים שלו. אז למה רבים מאיתנו מתעקשים להשוות את עצמם כל הזמן לאחרים?

תפסיקו לחיות חיים של אחרים, לבחון מקרוב כל צעד והישג שלהם, לחקות באופן עיוור כל פעולה שהם מבצעים, ולחלום שתהיו בדיוק כמוהם. זה אף פעם לא יקרה במציאות, כי כל אדם הוא יחיד ומיוחד במינו. לא משנה כמה תתאמצו ותשאפו, אף פעם לא תיכנסו לנעליים של מושא הקנאה וההערצה שלכם ותחזרו על החיים שלו.

במקום לבזבז את חייכם ולהתמקד כל הזמן באחרים, תמיד תזכרו את הגיבורים האמיתיים – אתם עצמכם, אין עוד כמוכם בעולם! לכל אחד מאיתנו יש זהות ייחודית משלו שהוא חייב להעריך ולהתגאות בה.

תהיו מי שאתם כי כל השאר אף פעם לא יהיו כמוכם. תרגישו בנוח עם עצמכם ותתחברו למי שאתם באמת. במקום לבחון בזכוכית מגדלת זקנים של אחרים, לחלום שגם לכם פתאום יצמח בדיוק כזה, ולשנוא את הזקן שלכם שלא עומד בציפיות , תחשבו על הצדדים החיוביים שלו ותעטפו אותו בהמון חום ואהבה.

תקשיבו אל מה שיש לבחור הזה להגיד:

למי אכפת אם הזקן שלכם מפוזר ודליל או מלא וארוך? העיקר שאתם תקבלו את עצמכם ותרגישו בנוח עם איך שאתם נראים. במקום לקנא באחרים ולהזיל ריר על הזקן שלהם, תקבלו מהם השראה, תשמחו בהצלחתם, ותחשבו כיצד תוכלו לשפר את החבר השעיר שלכם ולהשיג את המירב מהנכס הכי יקר שלכם.

במקום לשקוע בדיכאון ולרדת על עצמכם, תחשבו איך אפשר להשתפר, להתפתח, ולהפוך לגרסה הטובה ביותר של עצמכם. כל מוצרי טיפוח לזקן שאתם משתמשים בהם (באלם, שמפו, שמן לזקן וכו') לא נועדו רק כדי להעניק לכם זקן מושך ואטרקטיבי, אלא לסייע לכם ליהנות מהחיים בצורה מלאה ולהפיק מהם את המקסימום. הם מלאים בויטמינים ובמינרלים חיוניים שיחזקו את הבריאות הגופנית והנפשית שלכם וישפרו את חייכם.

תתחברו למי שאתם באמת, תבטאו את האמירה האישית שלכם, ותטביעו חותם משלכם על העולם. תאהבו ותכבדו את עצמכם, וכל השאר יתייחסו אליכם באופן זהה. אל תפחדו לעמוד על שלכם ולשלוח מסר שאתם גאים במי שאתם. גידול זקן דורש אופי חזק, דימוי עצמי חיובי, ונחישות חסרת פשרות. עם גישה נכונה, המסע שלכם לזקן שתמיד רציתם לעצמכם יהיה מוצלח ומהנה.

מוטי הגבר
מוטי הגבר

בסדר, בסדר! אז כולם כבר הבינו מזמן שמוטי הגבר הוא שם בדוי (של מישהו גבר רצח!) מבטיחים שבקרוב נחשוף את השם האמיתי של מוטי. בנתיים נאלץ להסתפק בתמונה של בחור ג'ינג'י ומזוקן.

דברו איתנו!

השאירו תגובה