רך ונעים: 3 טיפים נפלאים לריכוך הזקן

מי שמגדל את הזקן שלו לאורך בינוני פלוס, יודע עד כמה חזק וגס הוא יכול להיות. בזמן שכמה שהזקן מתארך ככה הוא נהיה רך יותר, לא הייתי מסתמך רק על האורך שלו כדי להפוך את הזקן לרך באופן כללי.

האורך כן קובע

כמו שכבר אמרתי, אורך הזקן שלך משפיע על הרכות או הגסות שלו באופן כולל. הסיבה לכך היא, שככל ששערות הזקן שלך נהיות ארוכות יותר, כך הן נהיות גמישות יותר, מה שהופך אותן ליותר קלות לכיפוף ולהזזה. עם זאת גם בזקן ארוך יש כמה חסרונות קטנים, ואחד מהם הוא שתהיה לזקן שלך נטייה יותר גדולה לקצוות מפוצלים אם לא מטפלים בו כמו שצריך, מה שיכול לגרוע מהמראה של הזקן ולהפוך אותו לפחות בריא ומסודר.

זאת הסיבה שאנחנו לא יכולים להסתמך רק על אורך השיער כדי לרכך את הזקן. אבל אל דאגה – יש הרבה דרכים לרכך אותו!

לשטוף את הזקן

אם נשטוף את הזקן יותר מדי או נשטוף אותו באמצעות מוצרים המיועדים לקרקפת, אנחנו מסתכנים בלגרום לו להתייבש ולהיות שברירי. לכן חשוב שתקפיד על שטיפה של 2-3 פעמים בשבוע (פחות או יותר), ותשתמש בתכשירים טבעיים כמו למשל סבון קסטיל, במקום שמפו לשיער שמכיל מרכיבים חזקים שנועדו לקרקפת ולא לזקן, מה שיכול לייבש את הזקן שלך.

פשוט תזכור שהפנים שלנו הן הרבה יותר רגישות ובעלות נטייה להתייבשות מאשר הקרקפת, לכן צריך להשתמש במוצרי טיפוח המיועדים לפנים ולזקן.

אגב, כשאני ממליץ על שטיפת הזקן שלך רק כמה פעמים בשבוע, זה לא אומר שאתה לא יכול לשטוף אותו מדי יום או אפילו יותר מפעם אחת ביום עם מים רגילים. אתה יכול להתקלח ולשטוף את הזקן עם מים באופן חופשי!

בעת ייבוש הזקן לאחר השטיפה, חשוב שתקפיד ליבש ולנגב אותו בעזרת מטלית כותנה, מגבת עדינה או מיקרופייבר. בשום פנים ואופן אסור לשפשף את הזקן בצורה אגרסיבית (כמו שאנחנו עושים לשיער בראש אחרי המקלחת) מכיוון שזה עלול להוביל לקצוות מפוצלים ושבירה של השיער, במיוחד כשהזקן עדיין רטוב מה שגורם לו להיות יותר שברירי.

ריכוך הזקן

אל תתבלבל בין ריכוך הזקן שלך לבין ריכוך הקרקפת. אומנם זה נשמע אותו הדבר, אחרי הכל מדובר בשיער בשני המקרים, אבל בפועל מדובר בדברים שונים לגמרי ולכל אחד מהאיזורים האלה יש להשתמש במוצרים שונים. מרככי שיער לראש הם חזקים מדי לשיער הפנים, בעיקר בגלל רגישות עור הפנים שלנו וכמה והקלות שבה הנקבוביות נסתמות.

במקום להשתמש במרכך שיער רגיל בשביל הזקן שלכם, תבחרו בשמן זקן במקום. או אפילו יותר טוב – חמאת זקן בשביל אקסטרה רכות.

תשתמש במרכך לזקן אחרי ששטפת אותו עם שמפו לזקן, יחזיק לזקן את השמנים הטבעיים שהשמפו הסיר, ויעזור לשמן לזקן להיספג טוב יותר. אגב, מומלץ להשתמש במוצרי לחות אחרי המקלחת בגלל שהעור סופג אותם הרבה יותר טוב אחרי שהנקבוביות נפתחות בגלל המים החמים.

אם אתה ממש רוצה לקחת את זה צעד אחד קדימה (ועל הדרך להרים הרבה גבות), אתה יכול לישון עם חמצוואר על הזקן אחרי המריחה של החמאה או השמן. זה ישמור על השמנים ויאפשר להם להספג עמוק יותר בזמן שאתה ישן.

בונוס: הגנה על הזקן בזמן השינה

אנחנו זזים דיי הרבה בזמן השינה. ואם אנחנו גם ישנים על כרית שמכוסה בציפית מכותנה, אז כל השמן ששמנו לפני השינה הולך להיספג בה. אז כמו שאמרתי – בעזרת חמצוואר, ניתן לשמור על השמנים בזקן שלך ולא בכרית. כמובן שזה רק במידה ואתה מחליט לשים שמן בזקן לפני השינה, מה שבאופן כללי הרוב לא עושים (גם אני לא), אבל זה טיפ שמתחרה בתחרויות זקן נתן לי, וזה נשמע יעיל אם באמת יש לך כוח לעשות את זה.

אלטרנטיבה לחמצוואר היא שימוש בציפוי כרית מסאטן או משי. מה שטוב בציפויי הכריות האלו הוא שהם לא שוחקים את השיער. בנוסף הם לא יספגו את השמנים שבזקן שלך, בין אם מדובר בשמן הטבעי שהעור שלנו מפיק ובין אם זהו שמן שמרחת כחלק משגרת הטיפוח.

שורה תחתונה

טיפוח זקן היא לא עבודה קשה, אבל חשוב שתעשה את זה בצורה יזומה. אל תזניח את הזקן שלך ותיתן לו להפוך לפרוע ולא בריא – תיקח יוזמה עוד היום כדי להפוך את הזקן שלך לבריא, רך, נעים למגע ויפה!

תהיה הגבר שמוכיח לכל העולם ואחותו שהתפיסות השליליות לגבי גברים מזוקנים הן בולשיט אחד גדול!

וכמו תמיד: תמשיך להזקין?

מוטי הגבר
מוטי הגבר

בסדר, בסדר! אז כולם כבר הבינו מזמן שמוטי הגבר הוא שם בדוי (של מישהו גבר רצח!) מבטיחים שבקרוב נחשוף את השם האמיתי של מוטי. בנתיים נאלץ להסתפק בתמונה של בחור ג'ינג'י ומזוקן.

דברו איתנו!

השאירו תגובה