לא רק בתה: האם שמן נענע חריפה יכול להצמיח זקן?

שמן אתרי של נענע חריפה מספק תוצאות מרשימות ומזרז את צמיחת שיער הפנים, כך שלא תצטרכו לחכות לנצח עד שיגדל לכם זקן אמיתי שתוכלו להתגאות בו.

בשונה מרוב השמנים האתריים האחרים, שמן מנטה אינו פוגע בהורמונים הגבריים ומזיק לשיער הפנים. מדובר בנשק יעיל נגד שיער דליל שלא מכיל חוסמי DHT  שפוגעים בצמיחת הזקן.

אם אתם מתקרחים במהירות עצומה ומוצאים יותר ויותר מפרצים בשיער, אז שמן נענע חריפה יכול לעזור במידה מסוימת, אבל אנחנו עוסקים בזקנים ולא בשיער הקרקפת, אז נחזור לעניינינו:

מחקר מדעי מצא ששמן נענע חריפה יכול להיות יעיל יותר בכ-3% מהמינוקסידיל שנחשב לפתרון העוצמתי והיעיל ביותר לגידול זקן. אלו הן חדשות נפלאות לכל הגברים שמנסים להאיץ את צמיחת הזקן שלהם וחוששים להשתמש במוצרי טיפוח שמלאים בחוסמי DHT שיחסלו סופית את הזקן שהם השקיעו מאמצים כה רבים בגידולו.

אם אתם עדיין לא מודעים לחשיבות הענקית של ה-DHT לגידול זקן רציני, אז פשוט תיכנסו למאמר שפרסמתי בנושא הזה ותבינו למה ההורמון הזה כל כך טוב לזקן שלכם.

מחקר מדעי מקיף הוכיח השפעה חיובית של שמן הנענע החריפה על קצב צמיחת השיער

אם עדיין נשארו לכם ספקות בנוגע ליעילות של שמן המנטה לגידול זקן, אז יש לי קלף מנצח שישכנע סופית גם את החכמולוגים העקשנים ביותר: מחקר מדעי שנערך בשנת 2014 מצא ראיות חד משמעיות להשפעה החיובית של שמן אתרי של נענע חריפה בריכוז של 3% על צמיחת השיער, בכך שהוא גורם לו להיכנס לשלב האנאגן מוקדם יותר – שלב הצמיחה הפעילה במחזור גדילת השיער.

הוא תורם להיווצרות כלי דם חדשים בעור, מה שמשפר את זרימת הדם ועוזר להזין בצורה יעילה יותר את זקיקי השיער. במילים אחרות, שימוש בשמן מסייע לשיערות לצמוח מהר יותר והופך אותן להרבה יותר מלאות, בריאות וחזקות.

מעבר לכך, מסקנות המחקר קובעות כי "שמן נענע חריפה הביא לעלייה משמעותית ברמת הורמון הגדילה IGF-1 כבר בשבוע השני לאחר תחילת השימוש, בעוד שתמיסת מינוקסידיל גורמת להשפעה זהה רק לאחר ארבעה שבועות".

IGF-1 הוא קיצור של גורם גדילה דמוי אינסולין, שיש לו תפקיד אנאבולי חשוב. כשמדובר בשיער, ההורמון החשוב הזה משפיע על העובי שלו. אני לא רוצה להמשיך לעייף אתכם במונחים מדעיים, אז בשורה התחתונה, חשוב שתדעו שהוכח בצורה מדעית ששמן נענע חריפה בריכוז של 3% עושה את עבודתו הרבה יותר מהר ובצורה טובה יותר מאשר תמיסת מינוקסידיל בריכוז זהה של 3%.

מזוקנים רבים בוודאי שמעו על התועלת העצומה של המינוקסידיל בזירוז צמיחת השיער, אז למה לא לנסות לשלב אותו עם מוצר עוצמתי שהוכח? לא מדובר במילים באוויר, אלא בעובדות מוכחות שקיבלו גיבוי מדעי.

חשוב מאוד: כל זה לא אומר ששמן נענע חריפה ישיג תוצאות טובות יותר מאשר מינוקסידיל כשזה נוגע לצמיחת שיער פנים חדש לגמרי, והמחקר מציג רק תוצאות של גדילת שיער עבה יותר – לא גדילה של שיער חדש איפה שקודם לא צמח כלום (מה שהמינוקסידיל כן יכול לעשות). ככה שכל המעריצים הרבים של תכשיר הפלא הפופולרי מינוקסידיל יכולים להירגע ?

אם כל זה עדיין לא הספיק לכם, אז שמן המנטה גם מגביר את הפעילות של זקיקי השיער. אתם צריכים להבין שהשיערות לא גודלות באותו הקצב ובאותו הזמן, וכאן בדיוק נכנס לתמונה שמן הנענע החריפה: הוא מחזיר לחיים זקיקי שיער רדומים ומזרז את צמיחתם. כלומר, הוא יכול לגרום לזקיקים רדומים להפוך לשערות בוגרות שיכסו את פניכם במהירות שיא והזקן שלכם יהפוך להרבה יותר עבה וסמיך.

גברים רבים שניסו את מזלם עם שמן המנטה היו מרוצים מאוד מהתוצאות. הם דיווחו על קצב צמיחה מהיר יותר של שיער הפנים ועל השפעה גלויה לעין תוך כמה שבועות. חלק מהם שילבו גם מינוקסידיל בשגרת הגידול, אבל יש גם כאלה שהסתפקו בשמן נענע חריפה בלבד.

איך לדלל שמן נענע חריפה

שמן מנטה הוא שמן אתרי מרוכז ועוצמתי שיש למהול בשמן בסיס (הידוע גם בתור שמן מוביל) על מנת להשתמש בו בצורה יעילה על העור. יש כמה דרכים לדלל את השמן, אבל הדרך המומלצת ביותר היא להשתמש בשמן חוחובה בתור בסיס שיאפשר לשמן המנטה לעשות קסמים עם השיער שלכם.

ניתן למצוא המון מדריכים כיצד להכין שמן לזקן בעצמכם. לא צריך להיות פרופסורים לכימיה בשביל זה, ואין סיכוי שתפוצצו את הדירה בטעות. כל אחד יכול להכין שמן לזקן במו ידיו. תצטרכו רק לספור את הטיפות שצריך להוסיף לתערובת על מנת להבטיח יחס נכון בין שמן הנענע החריפה לשמן הבסיס שתבחרו בו. זה הכל – זה באמת פשוט כמו שזה נשמע.

מרבית בעלי הזקן ישתמשו בריכוז של 5%, בניגוד ל-3% שנבדקו במחקר שהצגתי לכם. שימו לב, שככל שהריכוז יהיה גבוה יותר, כך הניחוח העוקצני והמעורר של המנטה יורגש חזק יותר. אם אתם מתחברים אליו, אז אין שום בעיה, אבל יש אנשים שלא ממש אוהבים את הריח החזק והדומיננטי של המנטה.

 אל תלכו על ריכוז גבוה יותר מ-5%, ואל תשתמשו בשמן הנענע החריפה ישירות על הפנים מבלי לדלל אותו קודם לכן. לא צריך להגזים ולהתחכם, כי אם תתעלמו מהאזהרה הזאת, אתם תהיו אלה שתיפגעו. רוב השמנים האתריים יכולים להיות רעילים לאדם בכמויות גדולות ולהזיק לעור במגע ישיר. אבל כל עוד תשמרו על כל כללי הבטיחות ותיישמו את הכללים הבסיסיים האלה, הכל יהיה בסדר.

איפה אפשר לקנות שמן מנטה

שמנים אתריים הם מוצר נפוץ ואהוב שניתן למצוא במגוון מקומות שונים. שמן מנטה אינו יוצא מהכלל והוא אחד מהשמנים הארומטיים הפופולריים והמבוקשים ביותר בגלל הריח המרענן והחזק שהרבה אנשים מכורים אליו. תוכלו להשיג אותו בקלות בכל חנות שמתמחה במוצרים ארומתרפיים. בדרך כלל, הוא הרבה יותר זול באינטרנט, כך שעדיף לקנות אותו אונליין.

תפנקו את הזקן שלכם בשמן איכותי. תשימו לב לשיטת הייצור שלו- עדיף לבחור בשמן אתרי שהופק בעזרת זיקוק בקיטור (אדי מים) ולא על ידי מיצוי באמצעות אלכוהול.

לסיכום

זה נראה ששמן מנטה יכול להוות פתרון מצוין לכל גבר שרוצה להאיץ את קצב צמיחת הזקן שלו ורוצה לשדרג את המראה שלו, במקום לבזבז כסף על שמנים פופולריים אחרים כמו לבנדר או רוזמרין שמפוצצים בחוסמי DHT ורק יפגעו בזקן היקר שלכם (למרות הריח הנפלא שלהם!).

אל תמרחו על הזקן את הדבר הראשון שאתם רואים, אתם לא רוצים להזיק לנכס הכי יקר שלכם שהשקעתם בו את כל הנשמה. תפעילו שיקול דעת ואל תאמינו לכל מילה. שמן מנטה הוא אפשרות נהדרת לכל מי שהזקן המטושטש והחלש שלו מוציא אותו מדעתו. הוא יכול לעזור לשים סוף לתסכול שלכם ויגרום לכם להתגאות באיך שהזקן הנהדר שלכם צומח, נראה ומרגיש!

מוטי הגבר
מוטי הגבר

בסדר, בסדר! אז כולם כבר הבינו מזמן שמוטי הגבר הוא שם בדוי (של מישהו גבר רצח!) מבטיחים שבקרוב נחשוף את השם האמיתי של מוטי. בנתיים נאלץ להסתפק בתמונה של בחור ג'ינג'י ומזוקן.

דברו איתנו!

השאירו תגובה