ראיון עם ולדי סקורר: "המזוקנים יביאו את השלום"

תוכן עניינים לצפיה בתוכן העניינים

היי ולדי, ספר לנו קצת על עצמך!

אני ולדיסלב "ולדי" סקורר, כרגע גר בירושלים בקרוב עובר למבשרת ציון , בן 32 עובד בסוג של הייטק

סוג של הייטק?

בעיקר ייצור של כל מיני מערכות אל-פסק, ספקי כוח – עובד בחברה שמתמחה בתחום הזה. מדובר בעבודה שהיא חצי פיזית וחצי תכנותית: אנחנו מרכיבים את המוצרים, משפרים מוצרים, מייצרים מוצרים חדשים. אתה יודע איך זה, מתאימים את עצמינו לשוק.

אני עכשיו מתחיל ללמוד לתעודה של תוכניתן CNC – כרסום וחריטה, עיבוד שבבים, וכו'.

מגניב, שיהיה המון בהצלחה!

תודה רבה!

אז כמה שנים אתה מגדל זקן?

את הזקן אני מגדל משהו כמו בין 3 וחצי שנים, בערך מגיל 29.

3 שנים זה מכובד מאוד! מה גרם לך להחליט לגדל זקן?

האמת שתמיד הייתי מגדל ואז מוריד, ואז עוד פעם מגדל ואז עוד פעם מוריד עד שאמרתי כבר "FUCK IT! נמאס לי! אני רוצה את הזקן והוא הולך להישאר! וכל מי שאומר לי שזה יפה או לא יפה – שיזדיינו!"

גדול! אז לפני 3 שנים פשוט החלטת להתחיל לגדל ומשם הכל היסטוריה!

בוא נגיד שתמיד כשהייתי מגדל הייתי מגיע אל בערך חצי מהאורך שיש לי עכשיו ואז הייתי מוריד אותו, ומאז שהתחלתי לגדל ברצינות לפני 3 שנים לא ראיתי את הסנטר שלי!

הבנתי שאתה הקפטן של הצ'אפטר הישראלי של ה-Bearded Villains. נשמח שתספר לנו מי ומה הם ה-Bearded Villains, מה הם מייצגים וכמובן על הפעילות שלכם!

ולדיסלב סקורר עם דגל של Bearded Villains

בגדול הבירדד וילאנס היא קהילה עולמית של גברים מזוקנים. היום כמעט ואין מדינות שבהן אין סניף. כל סניף בנוי בסגנון של מועדון אופנוענים (בייקרים) – יש לכל אחד את הלוגו שלו, הלוקיישן שלו, את הפאצ'ים שלו, וגם הסניפים שלנו נקראים "צ'אפטרים" (Chapters).

כל חודש יש מפגשים בין צ'אפטרים של מדינות שונות, כמובן שלא כולם מגיעים לכל המפגשים כי אף אחד פה לא רוטשילד, אבל המפגשים מתקיימים בכל אירופה, בכל ארה"ב, יש גם צ'אפטרים בדרום אמריקה, ואפילו פה יש לנו חבר'ה ממדינות ערב כמו לבנון ואיראן.

באמת, מלבנון ואיראן?

כן! גם מהאמירויות, פקיסטן, אבל עזוב אותך מדינות ערב… יש לנו אפילו יפני מזוקן!

תשמע, כל הכבוד. אולי אתם תביאו את השלום!

כן, המזוקנים יביאו את השלום! ת'כלס אני יגיד לך את האמת, כמה שזה מצחיק, עם הלבנונים אנחנו בערך מסתדרים, אבל האיראנים חולים עלינו! כל מה ששומעים בתקשורת זה מובן, אבל האדם האיראני הפשוט ממש לא שונא אותנו, ואנחנו אפילו מתכננים לעשות מפגש בין כל הקפטנים של הצ'אפטרים במזרח התיכון, ואת המפגש אנחנו נעשה כנראה בירדן או בטורקיה כדי שאנחנו בתור ישראלים נוכל גם להגיע לשם. אנחנו באמת מסתדרים ממש טוב עם החבר'ה שבאים משם.

זה באמת מדהים.

וובה: אני בטוח שהחבר'ה הרגילים באירן הם אנשים רגילים שרוצים לחיות ולהתפתח כמו כולם, והם לא פנאטים משוגעים. אני אישית נולדתי בקהילה יהודית בצ'צ'ניה, שזאת המדינה המוסלמית הכי קשוחה בעולם, ואף אחד לא היה מסתכל שם על אם אתה יהודי, מוסלמי או נוצרי – מבחינתם אם נולדת בצ'צ'ניה ואתה חי לפי החוקים של המדינה: שר את ההמנון, חוגג את החגים האזרחיים, מכבד את המנהיגים – אתה נחשב לאזרח צ'צ'ני לכל דבר. יחסים של תן כבוד ותקבל כבוד.

ממש ככה. אני גם נולדתי בקזחסטן שזאת מדינה מוסלמית לכל דבר, ואף אחד בחיים לא עשה לנו שום בעיות בגלל שאנחנו יהודים, זה אפילו לא נושא לשיחה שם ולא באמת מעניין אף אחד.

בדיוק: חיה ותן לחיות. אז ממה שהבנתי, ה-Bearded Villains מארגנים מפגשים בין חבר'ה מזוקנים ומקדמים את התרבות הזאת

אז זהו, שזה הרבה מעבר! אנחנו עושים מפגשים של סופ"ש אירופאי: מיום שישי עד יום ראשון, יוצאים ביחד למועדונים, פאבים, מבלים ונהנים. ובכל פעם שצ'אפטר כלשהו מארח צ'אפטרים אחרים אז הצ'אפטר המארח מארגן כל מיני סיורים. לדוגמא הצ'אפטר שבצרפת מארגן סיור בכל מיני ערים בצרפת לצ'אפטרים שמגיעים ממדינות אחרות, וחושף אותם לתרבות הצרפתית – זה למשל החלק החברתי של ה-Bearded Villains.

נשמע ממש כיף, ויש משהו שהוא מעבר לפן החברתי?

בטח. כל סוף שבוע אנחנו עושים הרבה בשביל הקהילה. בלי קשר לאירועים ולמפגשים אנחנו עוסקים הרבה בצדקה. למשל מפגש שהיה בגרמניה – הכסף שנכנס מהאירוע, או מהמכירות של כל מיני מוצרים שהיו באירוע, מוצרי טיפוח לזקן וגם כאלה שלא קשורים לזקן, אנחנו אוספים כסף לצדקה. בגרמניה למשל אספנו 5,000 אירו שתרמנו לאגודה למלחמה בסרטן.

מדהים.

כן, לגמרי. לפני זה חילקנו את התרומות שאספנו בין שני אגודות: עמותה אחת שעוזרת לילדים שחולים במחלה סופנית לעשות את המעבר לכמה שיותר נעים, והחצי השני הלך לעמותה לילדים עם מוגבלויות. כל פעם זה יכול ללכת לעמותות שונות: מחלות, ילדים נזקקים, מחוסרי בית ועוד. בכל מפגש החבר'ה בוחרים עמותה שאליה הכסף ילך. בסופו של דבר מנסים לעזור לכולם.

באמת כל הכבוד לכם שאתם ממנפים את זה למקומות כאלה, זה לא מובן מאליו. כמה אנשים מגיעים למפגשים בדרך כלל?

למפגש פשוט של מדינה מארחת מגיעים בסביבות ה-200 חבר'ה. ויש לנו 2 קבועים שאחד מהם הוא "המפגש האירופאי" כביכול באמסטרדם, ויש את המפגש בארה"ב שלרוב נעשה במיאמי או לוס אנג'לס ולשם מגיעים בין 500 ל-600 אנשים. ובכל העולם לארגון הזה יש כמה עשרות אלפי חברים.

כמה חברים בארגון יש בארץ?

ולדי סקורר עם הבירדד וילאנס

בארץ כרגע אנחנו 10 על הנייר ופיזית 8, כי 2 חבר'ה היו אמריקאים שעבדו בקונסוליה האמריקאית, וכשהם הגיעו לארץ הם הצטרפו לצ'אפטר שלנו, ואז כשהם חזרו לארה"ב הם עברו בחזרה לצ'אפטר שלהם בארה"ב. אנחנו גודלים לאט, כי חשוב לי לשמור על האיכות של החברים ולבחור כל אחד בפינצטה, מאשר על הכמות.

STEP BY STEP

כן. אני רוצה שהצ'אפטר הישראלי יתרחב ושנגיע למעמד שבו נעשה את האירוע שלנו בארץ עוד השנה. כרגע אין לנו תאריך סגור ואנחנו בשלבים הראשונים של להיסגר על תאריך ומיקום. מה שכן, אנחנו עובדים על שיתופי פעולה עם ברבריות, מקעקעים וכו' בשביל האירוע, ואני רוצה לעשות משהו גדול, כדי שגם כשהחבר'ה מחו"ל יגיעו הם יראו שבארץ יש נציגות ונוכחות ושגם אנחנו יודעים להרים דברים.

כולנו מחכים לזה! בוא נחזור רגע אליך – מה אתה הכי אוהב בלגדל זקן?

ולדיסלב סקורר מוציא לשון עם כובע של בירדד וילאנס

אני יגיד לך שמאז שהתחלתי לגדל את הזקן ונכנסתי ל-Bearded Villains, אני מרגיש שאיכשהו גיליתי את ה: "אני האמיתי" שלי. זה ממש מוציא ממני יותר את "ולדי" מאיך שולדי היה לפני הזקן.

אתה אומר שהזקן הופך את ולדי ליותר ולדי?

בדיוק! בשבילי הדמות של ולדי עם זקן מרגישה הרבה יותר אמיתית ונכונה מאשר הדמות של ולדי בלי זקן. מגיל 29 כשהתחלתי לגדל את הזקן, אני באמת מרגיש הרבה יותר שלם עם עצמי! זה אולי נשמע מצחיק, אבל זה באמת ככה.

מגניב לגמרי! ואיך הזקן שלך משפיע על חיי היום יום?

שמע, אני חושב שאין פה משהו מיוחד מהבחינה של ההערות – "דאע"ש!" "תוריד את זה!" ומצד שני יש הרבה כאלה שמאוד אוהבים את זה. אני מאוד אוהב את הרוטינה של לקום בבוקר, ולשים את הבאלם ואת השמן, ולסדר אותו.  בכללי מרגיש לי כיף התחושה של הזקן על הפנים. גם יש בחורות שבאות ורוצות לגעת בו, וזה תמיד נחמד ?

באירופה זה מושך פחות תשומת לב מבישראל, כי שם זה הרבה יותר נפוץ. שם זה פשוט בתרבות וברגיל. בישראל במועדון אם אני מדבר עם בחורה היא כמעט תמיד תשאל משהו על הזקן, באירופה זה בכלל לא משנה וזה דיי רגיל שבאיזשהו שלב היא תלטף לך את הזקן.

שמע, אנחנו במזרח התיכון. באירופה פעם כולם היו ויקינגים – זקן היה הנוהל

ולדי צוחק: בדיוק!

איזה תגובות אתה מקבל על הזקן?

אנשים תמיד יכולים להשוות אותך למחבל או לחרדי, ומהצד החיובי אנשים מאוד מפרגנים, ואפילו השוו אותי לשחקן הג'ינג'י ממשחקי הכס – זה עם הזקן הבאמת יפה!

אחלה השוואה, יש לו זקן מדהים!

כן! וכשמשווים את הזקן שלך לזקן כזה, זה תמיד נעים לאגו! אני אוהב את הזקן שלי, אני מקרין את זה החוצה, אנשים מרגישים את זה, ומפרגנים בחזרה.

יש לך סיפור מגניב שקרה לך בזכות הזקן?

האמת היא שלא נראה לי שקרה לי משהו מיוחד בגללו.

אפילו לא סיפור שהיית בפאב, הכרת מישהי חמודה שנדלקה לך על הזקן, ויום אחרי זה התעוררת מבסוט?

ולדי עם בחורה צעירה ומקועקעת

ולדי צוחק: זה כן קורה לפעמים, אני לא דון ג'ואן או משהו אבל זה קורה. אין לי סיפור זקן של: "השתתפתי בפרסומת לזקנים או הצלתי חתול מבניין בוער עם הזקן" אבל להכיר מישהי חמודה בפאב בזכות הזקן בהחלט קורה.

וממי קיבלת את ההשראה לגדל זקן?

זה פשוט בא לי יום אחד. כמו שאמרתי: הייתי מגדל ומוריד אותו כל הזמן, ופשוט יום אחד נמאס לי להוריד אותו. לא הייתה לי איזו דמות עם זקן שהסתכלתי עליה ואמרתי: "ככה אני רוצה להיראות!".

הבנתי, ומה השגרה של טיפוח הזקן שלך ביום יום?

אז בבוקר יש לי את המברשת, הפן והשמן. אני שם קצת שמן וקצת באלם לזקן – שם את שניהם ביחד. ותמיד יש איתי באוטו שמן ובאלם למקרה הצורך, והמסרק תמיד עלי. כשאני יוצא מהעבודה אני שם קצת שמן לזקן, ואם אני הולך לאנשהו אחרי וצריך שהזקן יחזיק מעמד ויראה יפה, אז אני שם גם באלם.

ואיזה טיפים יש לך בשביל מי שרוצה לגדל זקן?

פשוט תגדלו אותו!

דיי להתעסק איתו, דיי לגעת בו, ואם יש לכם זקן של חצי סנטימטר – זה לא זקן! רוצים זקן אמיתי? אל תגעו בו!

אתה אומר פשוט LET IT GROW

בדיוק.

קיבלתי! יש לך משהו אחרון לסיום שהיית רוצה להוסיף?

רוצה למסור ד"ש לכל החבר'ה שלנו בצ'אפטר הישראלי של הבירדד וילאנס! עד הדרך אני גם רוצה להגיד שמה שהמגזין שלכם עושה הוא ממש מבורך, זה נראה מאוד סבבה ומאוד רציני, וזה נחמד שסוף סוף יש משהו רציני בתחום הזה בארץ. אני מקווה לראות כמה שיותר אנשים באירוע שאנחנו מארגנים השנה, ונשמח שתגיעו לסקר אותו!

וכמובן שיהיה לכולם יום מצוין, ותמשיכו לגדל!

ומה עכשיו?

לחצו כאן לאינסטגרם של ולדי

לחצו כאן לפייסבוק של ולדי

לחצו כאן לאינסטגרם של Bearded Villains בישראל

לחצו כאן לאינסטגרם של Bearded Villains העולמי

ולדיסלב סקורר תמונה מגניבה
אלכס פלדמן
אלכס פלדמן

יזם, מזוקן, יועץ עסקי והעורך הראשי של המגזין לגבר המזוקן. שותף במספר חברות בארץ ובחו"ל ומייעץ בתחום העסקים, השיווק והמכירות.

דברו איתנו!

השאירו תגובה