תחזוקת זקן 101: מה המינימום שצריך לעשות כדי לתחזק את הזקן?

שלום לך אחי המזוקן! וברוך שובך למגזין.

היום אני רוצה לתת לך מדריך קצר ונחמד על איך לדאוג ליער שצומח לך על הפנים! אז בוא ניגש ישר לעניין:

כן, אתה עדיין צריך סכין גילוח

יכול להיות שאתה חושב שעכשיו כשאתה מגדל זקן ונותן לו לצמוח ולפרוח, אתה כבר לא צריך את "רוצח הזקנים" הלא הוא סכין הגילוח שלך. אבל האמת היא, שסכין גילוח דווקא היא כלי מאוד שימושי לטיפוח הזקן שלך.

אפילו הזקנים הארוכים ביותר דורשים קיצוץ וסידור מפעם לפעם, ואני אוהב להשתמש בסכין גילוח כדי ליישר את קווי הלחיים שלי וגם את הפאות. אגב, אני לא מדבר דווקא על סכין גילוח רגילה של ג'ילט, אלא יותר בכיוון של סכין גילוח כמו שיש אצל ספרים.

חשוב לדאוג לעור שמתחת לזקן!

עוד היבט חשוב שצריך להוסיף להרגלי הטיפוח שלך, הוא לדאוג לעור שמתחת לזקן ולא רק לשיערות עצמן. וכן, למרות שיש לא מעט מוצרי טיפוח זקן שהם גם מזינים את העור, לא כולם יהיו כאלה. תזכור שהעור הוא הבסיס של הזקן שלך – אחרי הכל משם הוא צומח. לכן חשוב לדאוג ולטפח אותו כמו שצריך, ולהוסיף לסדר היום שלך גם קרם לטיפוח העור ללא חוסמי DHT (על כך בפוסט אחר).

שמנים לזקן ובאלם לזקן טובים גם לשיער שעל הראש

קורה לך שאתה מורח את הזקן בשמן ואז נשאר לך קצת על הידיים? אל תשטוף אותו! פשוט תמרח אותו על השיער שיש לך על הראש וגם הגבות – המוצרים האלה טובים גם לשיער רגיל. מה שכן כשהמצב הפוך, רוב מוצרי השיער הרגיל דווקא לא טובים לזקן ויכולים לייבש אותו, ליצור קצוות מפוצלים או לעורר נשירה.

תשיג לך מסרק זקן איכותי!

זוכר את הדמות המצוירת ג'וני בראבו? זוכר איך הוא כל כמה דקות היה מסתרק? אפשר ללמוד ממנו דבר אחד או שניים ?

קודם כל תמיד תוודא שיש עליך לפחות מסרק כיס, שאיתו תוכל לסדר ולסרק את הזקן שלך במהלך היום כשהוא מחליט להתפרע. כמובן שעם אותו מסרק אפשר גם להשתמש לשיער הרגיל., חשוב מאוד לקנות מסרק איכותי ולא משהו ב-10 שקל מהכלבו.

אני משתמש במסרקים לזקן של חברת KENT אחרי הרבה מאוד זמן של שימוש במסרקים זולים ורגילים, וההבדל הוא עצום. יש לי כמעט כל מסרק של KENT אבל זה סתם כי רציתי להתנסות בכולם. בפועל, צריך רק את המסרק עם השיניים הרחבות, המסרק עם השיניים הצרות, ואת המסרק הקטן של השפם.

אפשר להזמין את הסט באמזון ב$10-20. מומלץ בחום, ואני מבטיח שלא תרצה יותר שום מסרק אחר שיגע לך בראש ובפנים!

הרגלים נכונים הם הסוד לטיפוח מוצלח של הזקן

חשוב מאוד לפתח הרגלי טיפוח קבועים ולהקפיד עליהם כל יום. אפשר לעשות רוטינה של 15 דקות בבוקר: סירוק + באלם לזקן + שמן לזקן ועוד אחת בערב של סירוק + שמן. ופעם אחת בשבוע לשטוף את הזקן עם שמפו לזקן ומרכך. בין לבין כמובן לשטוף את הזקן במים בלבד.

באופן אישי אני נוהג לפחות פעם בשבוע בימי ראשון לעשות "שעת טיפוח" לזקן שבה אני שוטף, מרכך, מסרק, מורח באלם ושמן, ועושה כל מה שצריך כדי להכין אותו להמשך השבוע. בהתחלה התעצלתי לעשות את זה, אבל אחרי שזה נהיה שגרה, התחלתי לשים לב לשיפור העצום באיכות ובמראה של הזקן שלי מאוד מהר, וזאת בדיוק הסיבה למה אני ממליץ לכל גבר מזוקן לעשות "שעת טיפוח" לפחות אחת לשבוע.

אפילו אם אין לך כח לעשות את כל זה, מספיק שתעשה אפילו חלק מזה וזה כבר יהיה הרבה יותר טוב מכלום!

מוטי הגבר
מוטי הגבר

בסדר, בסדר! אז כולם כבר הבינו מזמן שמוטי הגבר הוא שם בדוי (של מישהו גבר רצח!) מבטיחים שבקרוב נחשוף את השם האמיתי של מוטי. בנתיים נאלץ להסתפק בתמונה של בחור ג'ינג'י ומזוקן.

דברו איתנו!

השאירו תגובה