יואו איזה חום! איך דואגים לזקן כשיש חמסין?

לא הרבה יודעים את זה אבל הזקן שלנו יכול להגן עלינו מקרני UV מזיקות של השמש, אבל בו זמנית הוא גם "חוטף מכות" תוך כדי ההגנה.

היום אני רוצה לדבר על כמה דברים שיכולים לקרות מחשיפה חזקה וקבועה של הזקן לשמש או לתנאי מזג אוויר שמשתנים בקיצוניות.

שער יבש = קצוות מפוצלים

קרה לך פעם שקמת בבוקר וממש מיהרת לאנשהו, וזה גרם לך לשכוח לעשות את המינימום של לפחות לשים שמן בזקן?

הזקן מתחיל לגרד, להרגיש יבש ופרוע, ואם אנחנו מדברים על יום שמתאפיין בלחות גבוהה מהרגיל עם חשיפה לשמש – זה רק מזרז את תהליך ההתייבשות ומעצים את תחושת החוסר נוחות.

אז כן, הזקן אומנם יכול להגן עלינו מקרני ה-UV המזיקות של השמש, אבל הוא גם יכול להפגע מזה, לכן חשוב להכין אותו לימים חמים עם שמש חזקה ויוקדת. ברוב המקרים מספיק פשוט לשים שמן לזקן לפני שיוצאים מהבית כדי לסגור את הפינה הזאת..

פריחה בעור?

השמש, מעבר לנזקים שהיא יכולה לעשות לזקן שלנו, יכולה גם לגרום לנו לפתח פריחה מגרדת ומעצבנת שתשגע אתכם כל היום. הפתרון הכי טוב לזה הוא להקדים תרופה למכה ולמרוח קרם לחות על עור הפנים, או באלם טיפולי לזקן. חשוב מאוד למרוח את התכשיר על הכור שמתחת לזקן ולא רק על הזקן עצמו – גם על הפנים וגם על הצוואר.

יש המון סוגים שונים של באלמים טיפוליים וקרמי לחות באינטרנט. אני אוהב את הקרם של Nivea, אבל לצערי לא מוכרים אותו ברוב בתי המרקחת, ואני מכיר רק מקום אחד ברמת גן שמוכר אותו, אז אני תמיד מצטייד במלאי לשנה.

השיער יכול להתייבש ולהיחלש אם לא מטפלים בו כמו שצריך

אם קצוות מפוצלים זה לא מספיק גרוע, אז קיימת גם הסכנה של התייבשות הזקן, וכשהזקן מתייבש הוא הופך לחלש, לא בריא, נפוח ובעל תחושה של עוד שניה הוא נושר.

לרוב זה קורה לא רק בגלל חשיפה לשמש, אלא גם גם בגלל תזונה לא בריאה וחוסר טיפוח כללי של הזקן. הדרך הכי טובה לטפל בקצוות מפוצלים בזקן היא ללכת לספר ולעשות קיצוץ לזקן פעם בחודש – חודשיים כדי להוריד קצוות מפוצלים ולשמור על צורה יפה ובריאה.

וכמובן, לאכול בריא, להתאמן, ולטפח את הזקן עם שמנים, באלמים, ומוצרי טיפוח מתאימים לזקן.

השמש יכולה להזיק לכל סוג של זקן, וזה לא משנה מה האורך או הצורה שלו

בדיוק כמו שאנחנו שמים קרם הגנה מהשמש כדי להגן על האור שלנו (או לפחות צריכים לשים), באותה מידה חשוב להגן על שיער הפנים שלנו מנזקי השמש:

תשתמשו בשמן, באלם או חמאה לזקן שיש בה איזון טוב של מרכיבים, ותמרחו אותה בנדיבות! זה יעזור לשמור על לחות בזקן.

תשתו הרבה מים! כן, אני יודע שחופרים לכם על זה בלי הפסקה, אבל זאת עובדה שלשתות הרבה מים מזין את העור ואת הגוף במיוחד בימי קיץ חמים, ועור בריא = זקן בריא!

זה הכל לפעם הזאת, לשאלות או סתם קשקושים – אנחנו זמינים בתגובות שלמטה, בערוץ הפייסבוק ובאינסטגרם!

מוטי הגבר
מוטי הגבר

בסדר, בסדר! אז כולם כבר הבינו מזמן שמוטי הגבר הוא שם בדוי (של מישהו גבר רצח!) מבטיחים שבקרוב נחשוף את השם האמיתי של מוטי. בנתיים נאלץ להסתפק בתמונה של בחור ג'ינג'י ומזוקן.

דברו איתנו!

השאירו תגובה