זקיקי שיער: המדריך המלא!

מה הם זקיקי שיער?

זקיקי שיער הם המקומות שמהם צומחות השיערות בכל אזור הזקן. זקיקי השיער הם אלה שיקבעו את צורת השיער שיצמח וכמו כן גם את הטקסטורה שלו.

זקיקי שיער נמצאים ליד בלוטות חלב מתחת לעור, מתחת לאפידרמיס, בתוך הדרמיס.

בכל שלב נתון, זקיקי השיער נמצאים באחת משלושת השלבים של מעגל החיים של השיערה, וזה משתנה מזקיק לזקיק.

כמות זקיקי השיער שלנו היא עניין גנטי. יש 90,000 – 150,000 זקיקי שיער על הקרקפת, וסה"כ 5,000,000 (חמש מיליון!) זקיקי שיער על כל גוף אצל גברים.

אם אין זקיקי שיער – לא יצמח שיער. זאת הסיבה שלחלק מהגברים יש זקן מאוד סבוך ביחס לגברים אחרים בעלי זקנים דלילים יותר – פשוט יש להם יותר זקיקי שיער באזור הזקן.

כמה שיותר זקיקי שיער + כמה שיותר מהזקיקים האלה פעילים אנדרוגינית, ככה הזקן יראה סבוך ועבה יותר. כמובן, שגם עובי השיערה עצמה משחק תפקיד חשוב במראה הזקן.

צורת הזקן

האם ניתן לשנות את הצורה הטבעית של הזקן שלנו או את הטקסטורה של שיער הפנים שלנו בצורה טבעית? לא, אי אפשר. עם זאת, אנחנו יכולים בקלות לעצב את הזקן שלנו איך שאנחנו רוצים באמצעות באלם לזקן או ווקס לשפם יחד עם פן – בדיוק כמו שיער על הראש.

אבל מעבר לזה, אם יש לך זקן מתולתל אתה לא יכול לגרום לזה שיגדל לך זקן חלק ולהיפך.

אז כן, כשמדברים על גידול זקן, אנחנו יכולים לגרום לזקן שלנו לגדול בצורה משמעותית באמצעות שימוש במינוקסידיל לזקן עם זאת, אין לנו שליטה על איך הזקן שלנו יראה כשהוא יגדל.

הרבה פעמים מי שיש לו תלתלים על הראש – יהיה לו גם זקן מתולתל, אבל זה לא חובה. יש אנשים עם שיער שחור שגודל להם זקן ג'ינג'י – הכל יכול להיות, אפילו לרמה שבה חלקים שונים בזקן יהיו בצבע אחר.

נשירה

השיער יכול לנשור וגם הולך לנשור, מדובר בתהליך טבעי ובריא. אם אתה רואה ששערות מהזקן שלך נושרות על בסיס קבוע – לא מדובר בהתקרחות ולא, אתה לא מאבד את השיער הזה לנצח. מדובר בשיערה שהשלימה את מחזור החיים שלה, נשרה, ובמקומה תצמח אחת חדשה מתור זקיקי השיער.

מעגל הצמיחה של השיערה

לכל זקיק שער יש מעגל חיים אינדיבידואלי שלא תלוי בזקיקי שיער אחרים. שימו לב שאני לא בא ואומר שהשערות ינשרו אחת – אחת: גם 10 שיערות יכולות לנשור בו זמנית כי כולן השלימו את מעגל הצמיחה.

אגב, לפעמים כשמשתמשים במינוקסידיל לזקן השיערות ינשרו לעתים הרבה יותר רחוקות.

שלב האנאגן (Anagen)  – שלב הגדילה

בשלב זה זקיק השער מצמיח שער באופן אקטיבי. זה הוא השלב שאנחנו רוצים שהזקן שלנו יהיה בו כמה שיותר, כדי שיגדל כמה שיותר ויקבל כמה שיותר נפח. מינוקסידיל לזקן הוא תכשיר שגורם לשער להיכנס לשלב האנאגן.

שלב הקטגן (Catagen) – שלב הסיום

בסופו של שלב הגדילה – אנאגן, זקיקי השיער נכנסים לשלב הקאטאגן. מדובר בתקופת מעבר שבה השיער מתחדש ומתחזק. בערך 1% מכל השיער בגוף האדם נמצא בשלב הזה בכל זמן נתון.

שלב הטלוגן (Telogen) – שלב המנוחה

בשלב המנוחה הוא השלב שבו הגוף מאפשר לחלק מזקיקי השיער לנוח, בזמן ששאר זקיקי השיער נמצאים בשלב הגדילה (אנאגן). שלב הטלוגן נמשך מספר חודשים, ואז השיערה נושרת ובמקומה צומחת שיערה חדשה שמתחילה את מעגל הצמיחה מחדש.

שיער ולוס

שיער מאוד דק, מאוד קצר, וחסר צבע – לרוב על גבול השקוף. מדובר בשיער שצומח באזורים רבים בגוף האדם.

שיער טרמינלי

שיער מפותח לגמרי. השיער יהיה ארוך, עבה, כהה, חזק וגס.

מוטי הגבר
מוטי הגבר

בסדר, בסדר! אז כולם כבר הבינו מזמן שמוטי הגבר הוא שם בדוי (של מישהו גבר רצח!) מבטיחים שבקרוב נחשוף את השם האמיתי של מוטי. בנתיים נאלץ להסתפק בתמונה של בחור ג'ינג'י ומזוקן.

דברו איתנו!

השאירו תגובה