שיר של אש ושל זקן – דירוג הזקן של 6 דמויות ממשחקי הכס ומה היינו ממליצים להם.

נתחיל במספרים: בעונה השמינית והאחרונה של הסדרה יהיו 6 פרקים, כל אחד מהם עלה 15 מיליון דולר והם צולמו לאורך 10 חודשים.

אין צורך להכביר במילים אודות הסדרה והקהל האדוק שעוקב אחריה – הצפייה בפרקי הסדרה שוברת כל מדד אפשרי, מיליוני דיונים באלפי קבוצות פייסבוק ואתרים ברחבי הרשת מנתחים כל פריים בסדרה, הפרק של "חתונת הדמים" היה אחד המדוברים אי פעם ויצר מיליוני סרטונים של תגובות אנשים שצופים בפרק (גגלו או לחצו כאן).

אבל אנחנו כאן כדי לדבר על הזקנים שמעטרים את פניהם של הדמויות המרכזיות; האם הזקן מעיד על הדמות והאם הם השתמשו בבאלם (ספוילר, והוא לא היחיד: לא).

1. לורד אדארד (נד) סטארק.

נד סטארק זקן מקדימה

מי אני: אדארד סטארק היה ראש בית סטארק השולט בצפון ואדון ווינטרפל. אחת הדמויות המסקרנות בסדרה כאשר כבר בפרק 9 ולתדהמת מיליוני צופים בכל העולם ראשו נערף בהוראתו של ג'ופרי באראת'יאון (אחי, לקחת את הכדורים הלא נכונים).

הזקן שלי: נאמר זאת כך יונית; שהייה בטמפרטורות נמוכות, תזונה לקויה שמורכבת מבשר לא מבושל ולחימת חרבות קשוחה – לא עושים טוב לזקן. זהו זקן קצר ומחוספס על פנים שראו את הגרוע מכל.

המלצה שלנו: תן לו לגדול, שטוף אותו מדם האויבים בכל בוקר, מגבת חמה תעזור לעור הפנים להתגבר על אורח החיים שלך.

ציון: 4

2. טורמונד.

טורמונד עם זקן

מי אני: טורמונד (או Tormund Giantsbane) פרא שעובר שינויים רבים לאורך הסדרה, הופך להיות מנהיג ודמות מעניינת ואפילו הצופים אפילו לומדים לאהוב אותו.

הזקן שלי: ג'ינג'י. חזק. אחד הזקנים המרשימים בסדרה, זקן שמחזק את אופי הדמות כעשוי ללא חת, תשרוד כל קרב ובכל טמפרטורה, תחנוק זאב בידיים ותאכל אותו לארוחת צהריים מאוחרת.

המלצה שלנו: אתה חייב שמן לזקן, הזקן שלך מרשים אבל יבש – אם כבר מצאת WIFI בקור הזה, תנצל אותו למאמר שלנו על כל מה שאתה צריך כדי לטפח את הזקן שלך. תודה לנו אחרי הקרב.

ציון: 6

3. חאל דרוגו.

חאל דרוגו זקן בפרופיל

מי אני: חאל דרוגו (או Khal Drogo) היה אחת הדמויות המרשימות בסדרה – לוחם דות'ראקי, "אדון סוסים", ראשו של חלאסאר עוצמתי בים הדות'ראקי, בעלה של דאינריז טארגאריין, היורשת לכס הברזל, ואחת מאחרוני צאצאי בית טארגאריין. אם כל זה לא מספיק, שנדבר על הזקן?

הזקן שלי: אחד הזקנים המדהימים בסדרה – מלא ועבה, כזה שמשלים את דמותו של חאל שהעמיד אלפי לוחמים, מנהיג של אלפים ולוחם שהפך לאגדה בחייו.

המלצה שלנו: זה אולי יפריע לך בלחימה של הסוסים, אבל היינו מוותרים על העיצוב עם הקוקיות עשויות מתכת שנאספה ממעמקי אוקיינוס שחור-אדום בעיצומה של סערת חורף בת 7,000 שנים.

ציון: 9

4. ג'ון סנואו.

גון סנואו זקן מקדימה

מי אני: ממזר שלא תרצו לפגוש אותו בטירה מושלגת – Jon Snow הוא בנו הממזר של אדארד סטארק. בלי ספוילרים מיותרים, אבל לא בטוח שהוא ממזר. מה שבטוח שהוא לוחם שהצטרף למשמר הלילה (הבחורים ששומרים על החומה), יוצא ללחימה אל מעבר לחומה (מפחיד וקר), נדקר על ידי אנשיו אחרי שהוא מכניס לחומה חלק מצבא הפראיים (ההוא מלמעלה עם הזקן הג'ינג'י'), וחוזר לחיים בעזרתה האדיבה של הכוהנת אדומת השיער של אל האור (נשמע מופרך? גגלו את התמונה שלה ותחזרו אלינו).

הזקן שלי: סולידי, אפשר לומר מפוספס. מדמות כזאת ציפינו לזקן עבות שירתיע את האויבים שלו (ויש לו המון כאלה). אולי הזקן הסטודנטיאלי הזה נועד כדי לא לבלוט מול האויבים, כולנו תקווה שבעונה הזאת כשהוא חזק מאי פעם, הוא יצמיח זקן.

המלצה שלנו: תן לו לגדול בשקט.

ציון: 4

5. טיריון לאניסטר.

טיריון לאניסטר זקן מקדימה

מי אני: נמוך קומה עם חיבה ליין משובח, חכם וחבר טוב של ג'ון סנואו – טיריון הוא דמות שמיליוני צופים התאהבו בה עקב סיפור חייו שמלא בתלאות, באנשים בעלי עוצמה המנסים להתנכל לו וגם בגלל חריפותו שמצילה אותו עם אחר פעם (וגם קצת מזל אף פעם לא הזיק).

הזקן שלי: מלא, ואפילו מרשים בנסיבות הקיימות – חלק מפאזל המספר את סיפורו של איש מרתק.

המלצה שלנו: אנחנו רק שאלה – איך אתה שומר על קו לחי כזה ישר? חצי מהזמן אתה שיכור ובחצי השני אתה לא אצל הברבר. שלח לנו מייל עם הסוד שלך ל- [email protected]

ציון: 7

6. ג'יימי לאניסטר

גיימי לאניסטר תמונת זקן מהצד

מי אני: אביר במשמר המלך, צאצא לבית לאניסטר בממלכת ווסטרוז, קיים יחסים עם אחותו התאומה סרסיי (יש לנו תחושה שלא תסמפטו אותה) ואף נולדו להם ילדים בעקבות כך – בהמשך הסדרה מתגלים צדדים נוספים של ג'יימי, הוא מתגלה כדמות מורכבת ולא נוראית כפי שמצטייר בתחילה.

הזקן שלי: מסוגנן ומאופק, תואם לתווי פנים חדים ויפים.

המלצה שלנו: תקצץ מידי פעם את קצוות הזקן, תן לו מראה מהוקצע יותר – זה יתרום לך. מתלבט איזה מספריים לקנות בווסטרוז? הנה מאמר מעולה על מספריים לזקן.

ציון: 8

לסיכום:

הגברים של משחקי הכס הם רשעים, טובים, לוחמים, מלומדים, יפים ופחות יפים – אבל כולם מבינים את החשיבות של הזקן ומה הוא מסמל. אם כאמירה על ניסיון וחכמת חיים, ואם כסמל ללוחם פראי שיעמוד בקרב מול כל אחד.

קשה שלא לצלול אל התככים וסבך הסיפורים של הסדרה, זהו מסע מרתק ומבעית שצועד עם הצופה יד ביד בין קירות קרח, להבות אש מפיהם של דרקוני ענק, קרבות מפוארים, תככים פוליטיים אהבות עזות ושנאה אף יותר.

אין מישהו שנשאר אדיש לנוכח המראות בסדרה – אנחנו מחפשים את המזוקנים בכל פרק ונמשיך לעשות את זה גם בעונה השמינית והאחרונה כשהכל יבוא לסיום שכולם מצפים לו בחשש.

דוד גיסין
דוד גיסין

מטפח זקנים יותר מ-3 שנים, מתכנן עוד 30 שנה, לא מדלג על פרסומות.

דברו איתנו!

השאירו תגובה