שאלת מיליון הדולר: איך לגדל זקן מהר יותר?

לפניכם רשימה של כמה המלצות חשובות שכל מגדל זקן מתחיל חייב להכיר כדי לדעת איך לגדל זקן מהר. הם יעזרו לכם לעלות על המסלול הנכון לצמיחה מהירה יותר של הזקן המלא שהחלטתם לגדל. אז הנה הרשימה שתהפוך את החיים שלכם להרבה יותר קלים ותחסוך לכם המון תסכול ועצבים:

תשמרו על עור פנים בריא

עור בריא הוא מרכיב הכרחי במתכון לזקן מפואר שצומח במהירות וללא תקלות ובעיות. אם עור הפנים שלכם מלוכלך ושומני בגלל אורח החיים וההתנהלות היומיומית שלכם, כנראה שהנקבוביות שלכם סתומות ותאי העור לא יוכלו לנשום ולתפקד באופן תקין. זאת סביבה גרועה במיוחד לגידול זקן. אם אתם באמת רוצים להיות מרוצים מהמראה שלו, אל תהיו חזירים ותקפידו לשטוף את הפנים עם מים מדי יום ומדי פעם, תנקו את עור הפנים באופן יסודי יותר עם סבון מיוחד.

הזקן צומח על הפנים שלכם (אם לא ידעתם) ולכן אם מצב העור שלכם "על הפנים", אז גם הזקן שלכם לא "יתרומם" ויעמוד בציפיות שלכם. השימוש בשמנים טבעיים שיעניקו לחות והזנה לזקן הוא רעיון מצוין, אבל הוא יכול גם להזיק ולגרום לתוצאות הפוכות אם העור שלכם יותר מדי שומני, לכן חשוב לשמור על איזון ולהעניק לעור ולשיער שלכם את כל מה שהוא זקוק לו.

לא צריך גם לחפוף את שיער הפנים ללא הפסקה, זה עלול להסיר את כל השומנים החיוניים ולגרום לעור להתייבש. מספיק לשטוף את הפנים במים רגילים מדי יום, וכשאתם מרגישים שהגיע הזמן לניקוי עמוק יותר, צריך להשתמש בסבון. עור יבש, מגורה, ופגום הוא אחד מהאויבים הגדולים ביותר של זקן מלא ובריא.

הקפידו לקלף תאים מתים מפני השטח של העור פעם בשבועיים או בחודש. הקרצוף והטיהור של העור משפר את התחדשות התאים ומשאיר עור נקי, רך ומושלם למראה שיצמיח זקן לתפארת.

אורח חיים בריא ותזונה נכונה ומאוזנת

זקן בריא גודל על גוף בריא. אין חוכמות ויוצאים מהכלל. המון גברים לא אוהבים כשמטיפים להם לשמור על הגוף שלהם ולהקפיד על הדברים שהם מכניסים לפה, אבל אי אפשר שלא לגעת בהיבט הזה.

אפילו שזה נראה כמו דבר בסיסי ומובן מאליו, אני אדגיש את זה בפעם האלף: אם אתם רוצים לגדל זקן בריא במהירות שיא אתם חייבים להקפיד לתדלק את הגוף שלכם במזון בריא בעל ערך תזונתי גבוה. המטרה היא לספק לגוף שלכם את כול מה שהוא צריך באמת.

אם אתם באמת רציניים לגבי הזקן שהתחלתם לגדל ורוצים לתת לו הזדמנות אמיתית לצמוח כמו שצריך, אתם חייבים להיפטר מקילוגרמים מיותרים ולשמור על משקל תקין. כרס עגולה לא תעזור לצמיחה מהירה של הזקן, ויכולה לפגוע בפוטנציאל הצמיחה שלו.

מעבר לשומן העודף שמכביד על הגוף שלכם, חשוב לצרוך את כל הויטמינים, המינרלים, והרכיבים התזונתיים הדרושים לתפקודו התקין. המון אנשים לא קולטים עד כמה אורח החיים המודרני פוגע באיכות התזונה שלהם ומביא למחסור חמור בויטמינים מסוימים שיכול לאיים בצורה ממשית על קצב צמיחת שיער הפנים שלהם.

מולטי ויטמין פשוט לגברים יעשה את העבודה ויסייע להתגבר בקלות על כל חוסר תזונתי. לפעמים כמעט בלתי אפשרי לקבל את הכמות היומית המומלצת של מרכיבים חיוניים מסוימים אך ורק מהמזון שאתם אוכלים ומומלץ לסגור פערים אלה באמצעות תוספי תזונה איכותיים.

הקפידו לצרוך כמויות גדולות של הויטמינים B ו- D. פצצות הבריאות האלה הם נשק יעיל במיוחד במאבק שלכם לצמיחה מהירה של זקן בריא. בנוסף, חשוב שתבנו תפריט תזונתי בריא ומאוזן שמכיל כמות מספיקה של כל אבות המזון- שומנים, פחמימות, וחלבונים. האחרונים חשובים במיוחד כי השיער בנוי מחלבון, ולכן חשוב לצרוך כמה שיותר ממנו.

תעשו כושר (אימוני כוח / התנגדות)

אורח חיים ספורטיבי, ובמיוחד אימוני אינטרוולים בעצימות גבוהה (HIIT), חשובים במיוחד לגידול זקן. הם מעלים את רמות ההורמונים הגבריים טסטוסטרון ו-DHT, שהזקן לא יכול לצמוח בלעדיהם.

לכן, אם אתם מתוסכלים מקצב גדילת שיער הפנים שלכם, אז כדאי שתפסיקו להתעצל ולעשות לעצמכם הנחות. יחד עם אורח חיים פעיל, מומלץ שתתחילו לצרוך קריאטין שיגדיל את מסת השריר שלכם וישפר את הביצועים בחדר הכושר. הוא יאפשר לכם להפיק את המירב מהאימונים שאתם מבצעים, מה שישפיע בצורה חיובית על הזקן היקר שלכם.

שינה היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא, והיא חשובה כפליים לאנשים ששומרים על כושר גופני גבוה ומתאמנים בצורה קבועה. בזמן השינה, הגוף שלכם עובד ללא הפסקה: הוא מתאושש מהאימונים המפרכים, משקם את מסת השרירים לאחר הלחץ האדיר שהופעל עליה, מתקן נזקים ופגמים אפשריים, ומשפר את עצמו על מנת שתהיו הרבה יותר מוכנים לאימון הבא.

אם לא תקפידו על מספיק שעות שינה איכותית, תבזבזו את הזמן בחדר הכושר לשווא ולא תקבלו את מלוא התועלת מהאימונים הגופניים שאתם מבצעים. גם אם אורח וסגנון החיים שלכם לא ספורטיבי במיוחד, שינה טובה תאפשר לכם לנקות את הראש, לטעון מצברים, לרענן את הגוף, ולשפר את התפקוד היומיומי שלכם.

השינה היא הזמן שבו הגוף מתפנה לדאוג לתחזוקה השוטפת שלו: הוא מתחדש, גודל ומתפתח דווקא בזמן הזה וכמובן ששיער הפנים אינו יוצא מהכלל. אם אתם לא ישנים כמו שצריך ומתקשים להירדם בלילה, תגלו שהזקן שלכם גודל בקצב איטי מהרגיל.

תשפרו את זרימת הדם לאזור הזקן

זרימת דם תקינה וחופשית הכרחית לבריאות העור והשיער שלנו. הדם שלנו מוביל לזקיקי השיער את כל המזון והחמצן שהם זקוקים לו, כולל ההורמונים החשובים טסטוסטרון ו-DHT שאחראיים על צמיחת שיער הפנים. זרימת דם בעייתית ומוגבלת תוביל למגוון רחב של בעיות בריאותיות.

הגוף שלנו מווסת בעצמו את זרימת הדם לכל אזורי הגוף, אבל אף פעם לא מזיק להגביר אותה. אם תשפרו את זרימת הדם באזור הפנים זה יוביל לצמיחה מהירה וטובה יותר של הזקן. יש מגוון שיטות שונות להגביר את זרימת הדם, לעורר את זקיקי השיער ולשפר את גדילתם.

קודם כל, פשוט תעסו בעדינות את עור הפנים בעזרת קצות האצבעות שלכם. אם הזקן שלכם באמת חשוב לכם, תקדישו כמה דקות לכך מדי יום ותופתעו מהתוצאות. אם ממש אין לכם זמן לנשום, אז תנסו לעשות את זה לפחות פעם בשבוע.

מעבר לעיסוי של הפנים, גם סירוק קבוע של הזקן ושימוש במברשת לזקן יכולים להמריץ את זרימת הדם. אם תשתמשו באופן קבוע באביזרי טיפוח הזקן האלה תוכלו להרוג שתי ציפורים במכה אחת: תוכלו לעצב את הזקן ולהעניק לו מראה אלגנטי ומושך יותר, ובאותו הזמן גם לשפר את זרימת הדם בעור הפנים ולהאיץ צמיחת שיער פנים בריא וחזק יותר.

אופי חזק, כוח רצון וגישה נכונה

רוצים לדעת איך לגדל זקן מהר בת'כלס? הנה ה"סוד": כשזה מגיע לגידול זקן, הרבה פעמים האויב הכי גדול שלכם הוא אתם עצמכם. המכשול הגדול ביותר בגידול זקן מלא הוא חוסר סבלנות, עצלנות, ספקות, וביקורת עצמית מוגזמת.

אף גבר לא נולד עם זקן והוא לא גודל תוך יום. מדובר בתהליך ארוך שדורש מחויבות, משמעת עצמית, והתמדה. רוב הגברים שמנסים לגדל זקן נשברים באמצע ומוותרים ללא כל סיבה מוצדקת: הם ממהרים להסיק מסקנות ולא נותנים מספיק זמן לשיער לצמוח ולקבל צורה.

אז קודם כל, תתנו לזמן לעשות את שלו ואל תגלחו את הזיפים שצומחים בהדרגה כל שבוע. אם כל הזמן תקצצו את השיער שצומח לכם, בחיים לא יהיה לכם זקן מלא. לא משנה כמה קשה לכם להתרגל אליו, וכמה הוא עקום, פרוע, או דליל, אל תיכנעו לדחף שלכם לקחת את סכין הגילוח ולהוריד חלקים ממנו.

אני יודע שייתכן ששמעתם את השמועה שגילוח קבוע מביא לצמיחת זקן עבה יותר… אז תזכרו פעם אחת ולתמיד שמדובר במיתוס שאין לו שום קשר למציאות. תוציאו את השטויות האלה מהראש ותנסו לגעת כמה שפחות בזקן שהתחלתם לגדל!

אחרי שסגרנו את הפינה הזאת, בואו נתקדם לנקודה הבאה: כששיער הפנים שלכם רק מתחיל לצמוח, תמיד נראה שהוא גודל בקצב מהיר יותר מאשר בשלבים המתקדמים יותר, כשהוא כבר מכסה את כל פרצופכם.

גברים רבים מתלהבים כשזיפים גסים מכסים את הפנים שלהם במהירות שיא, והופכים לעצבניים ומתוסכלים כשנראה שלאחר ההתחלה המבטיחה, הזקן שלהם תקוע במקום ולא זז במילימטר. אז תפנימו שמדובר באשליה.

שיער הפנים צומח באותו הקצב כל הזמן, רק שבהתחלה הוא הרבה יותר בולט על רקע הפנים החלקות שהיו לכם, ונראה לכם שהוא גודל במהירות מטורפת, ולאחר הבום הראשוני, הוא הולך ונחלש.

לא צריך לדאוג לגבי זה, גידול זקן מלא דורש זמן, אז אל תצפו לתוצאות מיידיות. כמובן, שתזונה לקויה ולחץ נפשי יכולים להאט את קצב הצמיחה, אז תנסו להימנע מהם.

אם החלטתם לגדל זקן מלא וארוך, תתמקדו במטרה שהצבתם לעצמכם ותעשו הכול על מנת לממש אותה. גם אם הזקן שלכם לא נראה משהו בהתחלה ולא עומד בציפיות שלכם, אל תאכלו את עצמכם ותורידו אותו: תתנו לו הזדמנות אמיתית ותאפשרו לו לצמוח בחופשיות, מבלי לקצץ ולגזום אותו כל שנייה, כיזה רק יאט את התהליך ולא יביא אתכם לשום מקום.

השלבים ההתחלתיים של גידול זקן מלא הם בד"כ הקשים ביותר. אם תתגברו עליהם ותישארו במסלול הנכון, יהיה לכם הרבה יותר קל בהמשך. תנסו לא לגעת בזקן באופן כללי – אתם יכולים רק ליישר את קו הצוואר ולאחר כמה שבועות גם את קו הלחיים, אבל לא מעבר לכך. תשימו לב לקצוות מפוצלים שמהם תמיד צריך להיזהר, תיפטרו מהם בעזרת מספריים קטנות לזקן. גידול זקן מלא דורש אופי ונחישות של גבר אמיתי.

מוצרי טיפוח שכדאי להשתמש בהם (וכאלה שחייבים להתרחק מהם)

אם אתם מחפשים מוצרים טבעיים שיעזרו לכם להגביר את צמיחת שיער הפנים שלכם ולגדל זקן בריא ועבה יותר, מומלץ שתנסו להשתמש בשמן נענע חריפה (שמן מנטה). מחקרים מדעיים שנערכו לאחרונה גילו שהוא משפיע באופן חיובי על קצב צמיחת השיער.

תבדקו היטב מה מכיל כל מוצר טיפוח שאתם שוקלים להשתמש בו: אל תאמינו להבטחות של היצרן ואל תסתמכו על כל מה שכתוב בתווית. לא כל השמנים האתריים מועילים לשיער הפנים ולכן אתם צריכים להיזהר ולהפעיל שיקול דעת.

תכשירים רבים לזקן מלאים במרכיבים מזיקים כמו שמן רוזמרין, שמן לבנדר, או שמן עץ התה, שפוגעים בייצור ההורמונים הגבריים ויכולים לפגוע בצמיחה של הזקן שלכם – מדובר באויבים הגדולים ביותר של זקן בריא שהורגים את כל החומרים הנדרשים לצמיחתו. הם פוגעים באנזים 5- אלפא רדוקטאז שלוקח חלק מרכזי בהמרה של הטסטוסטרון ל-DHT שבלעדיו הזקן שלכם פשוט לא יגדל.

הרבה מהמותגים הגדולים משלבים את הרכיבים המסוכנים האלה ללא כל בושה בשמנים לזקן שהם משווקים. מדובר במוצרים נפלאים לטיפול בהתקרחות שיער הקרקפת, אבל הם לא מתאימים לטיפוח הזקן.

השיער לא בנוי באותה הצורה בכל המקומות בגוף. אל תפלו במלכודת הזאת. שיער הראש ושיער הגוף הן שתי חיות שונות לחלוטין. כשאתם בוחרים את המוצר הטוב והיעיל ביותר לגידול הזקן שלכם, תזכרו להימנע משימוש במוצרי טיפוח שנועדו לקרקפת ותחפשו מוצרים שאינם מכילים חוסמי DHT.

אז בואו נסכם…

בשורה התחתונה, גידול זקן דורש זמן וסבלנות וגם מי שמחפש איך לגדל זקן מהר חייב להבין שמדובר בתהליך.

בשלבים המוקדמים של התהליך, הוא יכול להביך, להטריד או לעצבן אתכם. אם אתם לא מוכנים להתמודד עם זה וחושבים שיגדל לכם זקן מושלם תוך כמה שבועות וללא כל מאמץ והשקעה מצדכם, אז אולי זה בכלל לא בשבילכם. מדובר במסע ארוך שדורש מסירות , נחישות, וביטחון עצמי גבוה.

אם תסמנו וי על כל ההמלצות שסיפקתי במאמר הזה, יהיה לכם הרבה יותר קל לצלוח את המסע הזה בצורה חלקה ומוצלחת. לא משנה אם זאת הפעם הראשונה שאתם מנסים לגדל זקן מלא או הפעם העשירית, דבר אחד אף פעם לא ישתנה: אין קיצורי דרך.

ברגע שאתם מחויבים לגמרי לגדל זקן לתפארת לא משנה מה זה ידרוש ובאיזה קצב זה יתקדם, אז אין כל סיבה שלא תצליחו. בהתחלה, כל פגם, ביקורת ופדיחה יהיו כמו סוף העולם בשבילכם, אבל עם הזמן תראו שלא הכול נורא כל כך ויש אור בקצה המנהרה!

אף פעם אל תתביישו בזקן שלכם, הוא חלק בלתי נפרד ממי שאתם באמת. תלמדו לאהוב את הזקן שלכם, והוא יאהב אתכם בחזרה.

מוטי הגבר
מוטי הגבר

בסדר, בסדר! אז כולם כבר הבינו מזמן שמוטי הגבר הוא שם בדוי (של מישהו גבר רצח!) מבטיחים שבקרוב נחשוף את השם האמיתי של מוטי. בנתיים נאלץ להסתפק בתמונה של בחור ג'ינג'י ומזוקן.

דברו איתנו!

השאירו תגובה