החשיבות הגדולה של ה-DHT לצמיחה מהירה של זקן גדול ובריא

הגיע הזמן שתכירו את הדיהידרוטסטוסטרון או ה-DHT. כל גבר מזוקן חייב לדעת את השם שובר השיניים הזה שבלתי אפשרי לבטא ולהבין למה מדובר בחבר הטוב ביותר של כל גבר שרוצה לגדל זקן מלא ומרשים.

אז מה זאת בכלל החיה הזאת? בקצרה, מדובר בהורמון גברי שמופק מהטסטוסטרון. לפני המון שנים, ובמידה מסוימת עד היום, ה-DHT נחשב בטעות להורמון רע ומזיק שאחראי להתקרחות גברית ואפילו, שלא נדע, לסרטן הערמונית.

ההורמון המושמץ זכה ליחסי ציבור גרועים במיוחד וצבר מוניטין שלילי ותדמית בעייתית. אז תרשו לי להיות פרקליטו של השטן: מחקרים רפואיים שנערכו לאחרונה הפריכו את מרבית הסטיגמות והתפיסות השגויות בנוגע ל-DHT.

הצטברו ראיות רפואיות חדשות שמוכיחות שייתכן שסרטן הערמונית בכלל לא נגרם על ידי ה-DHT. נכון שעודף שלו יכול להיות אחת מהסיבות לנשירת שיער אצל גברים עם נטייה תורשתית להתקרחות, אבל יש לו גם השפעה חיובית על הבריאות הגברית.

הוא יכול להועיל למין החזק בכמה דרכים שונות, והחשובה ביותר בשבילנו היא: הוא הכרחי לצמיחת הזקן, ובלעדיו אי אפשר לגדל אחד בכלל. בנוסף, הוא ממלא תפקיד מרכזי במערכת הרבייה הגברית ויש לו תרומה משמעותית להתבגרות מינית תקינה.

גם אם הוא יכול לפגוע בשיער הקרקפת, הוא מועיל לשיער הזקן שבלעדיו לא יכול לצמוח כמו שצריך.

עבור גברים בוגרים, DHT הוא הסיבה העיקרית לכך שרק הם מסוגלים לגדל זקן מלא (מצטער בנות) והוא גם תורם לתפקוד אחד מהאיברים החשובים ביותר של הגבר – בליטת הערמונית.

יצרנים רבים חסרי בושה ומצפון משווקים פתרונות להתקרחות הראש כמוצרי פלא לגידול הזקן. התכשירים האלה מפוצצים בחוסמי DHT שונים (כמו למשל פינסטריד) שמשמש כנשק יום הדין נגד שיער ראש דליל אבל נלחם גם בהורמונים הגבריים החשובים: לא רק שהם יחסלו את הזקן שלכם, אלא גם יורידו את החשק המיני ויפגעו בביצועים שלכם במיטה. אז מה אתם מעדיפים: כמה מפרצים קטנים על הראש במקרה הגרוע, או איבוד הגבריות וחוסר יכולת לקיים יחסי מין?

לדעתי, מדובר בהחלטה פשוטה והבחירה הנכונה מובנת מאליה. במאמר הזה אתם הולכים להבין פעם אחת ולתמיד למה ה-DHT כל כך חשוב, טוב ומועיל לא רק לזקן, אלא גם לבריאות הגברית בכלל. תדעו מה פוגע בו ותלמדו כיצד אפשר להעלות את רמתו. אז בואו נצא לדרך, לפניכם כל מה שרציתם לדעת על ה-DHT והתביישתם לשאול!

DHT מזרז את צמיחת שיער הגוף והפנים

כמו שכבר הדגשתי, שיער הגוף דורש דיהידרוטסטוסטרון. רמות נמוכות של ההורמון החשוב הזה יביאו לזקן דליל ומפוזר שבקושי יהיה ניתן להבחין בו. כל מזוקן חייב להתרחק כמו מאש מחומרים הפוגעים בהפרשת ה-DHT או מצמצמים את השפעת האנזים 5- אלפא רדוקטאז שלוקח חלק פעיל בהמרה של הטסטוסטרון ל-DHT.

בעלי זקן רבים שלא מודעים לעובדה הזאת מתפתים להשתמש בשמנים לזקן שמבטיחים ניסים ונפלאות, אבל בפועל רק מזיקים לשיער הפנים ומונעים את צמיחתו.

אומרים שה-DHT הוא רע עבור אנשים הסובלים מהתקרחות, אבל גם זה באופן חלקי, מקומי ומוגבל. נכון שחוסר איזון שלו הוא חלק מהגורמים העיקריים לנשירת שיער מוגברת בקרב אנשים מסוימים, אבל הוא עדיין חשוב מאוד לגידול שיער הפנים.

המון אנשים לא מבינים את זה וחושבים שאם הוא עלול לפגוע בשיער הקרקפת, אז הוא בטח גם אויב מושבע גם של הזקן וצריך להילחם בו בכל הכוח. אז הגיע הזמן להיפתר מההנחות השגויות האלה ולהסתכל למציאות בעיניים.

מחקרים רפואיים שנערכו לאחרונה חושפים תמונה שונה לחלוטין. הם גילו שרמה תקינה של DHT מפחיתה את הסיכוי לצמיחה חלשה של שיער הפנים.

במחקר שאפשר לקרוא בקישור הזה נכתב:

“הממצאים מראים על רמה נמוכה יותר של ההורמונים הגבריים בקרב אנשים עם נטייה ברורה להתקרחות לעומת אנשים עם שיער קרקפת מלא ובריא. ההשערה הנפוצה שרמה גבוהה של DHT מובילה להתקרחות הופרכה לחלוטין ולכן יש לדחות אותה על הסף. נמצאו ראיות חד משמעיות לכך שאנשים הסובלים משיער ראש דליל אינם סובלים מעודף של ההורמונים הגבריים בהשוואה לגברים עם צמיחת שיער טובה וחזקה.."

מדובר בציטוט מאחד המחקרים האחרונים שנערכו בנושא של הקשר בין ההורמונים הגבריים להתקרחות. התוצאות המהפכניות שלו מכות גלים בעולם המדע וסותרות את רוב התפיסות שהיו מקובלות עד עכשיו. אני לא רוצה להפוך את המאמר הזה לקורס ברפואה, אז בשורה התחתונה חשוב שתבינו שהטענה שהורמון ה-DHT הוא זה שמחסל את רעמת השיער שלכם עם הגיל הוכחה כלא נכונה לגמרי.

הגילויים המדעיים האחרונים מראים שעודף טסטוסטרון בשילוב עם השפעה מזיקה של ריכוז האנזים 5- אלפא רדוקטאז באיזור הקרקפת הוא זה שגורם לכם לאבד שיער בקצב מסחרר.

אז לאחר שניקינו את ה-DHT מאשמה, בואו נבחן יתרונות חשובים אחרים שלו.

DHT מונע המרה של הורמונים גבריים לנשיים ומשפר את מצב הרוח

ה-DHT מופק מהטסטוסטרון באמצעות האנזים 5- אלפא רדוקטאז. הוא חזק ופעיל יותר לפחות פי שלושה מהטסטוסטרון עצמו. אבל החשיבות האמיתית של ה-DHT נובעת מהיכולת שלו לחסום את המרת הטסטוסטרון להורמון המין הנשי- אסטרדיול.

היתרון העצום של ה-DHT זה שהוא לא יכול להפוך להורמון הנשי אסטרוגן. ההורמונים הגבריים הם אלה שהופכים אתכם לזכרים אמיתיים ומבדילים אתכם מהמין הנשי. הדבר האחרון שאתם רוצים זה לפגוע בהם.

ההורמונים בגופנו (טסטוסטרון, אסטרוגן, DHT) הכרחיים לבריאות טובה ולאיזון נפשי. הם מסייעים לנו ליהנות מהחיים בצורה מלאה ולהתמודד ביעילות עם מתח ולחצים. ה-DHT הוא הורמון עוצמתי במיוחד שמשפר את מצב הרוח שלנו ונלחם בעצבנות, חרדה, ודיכאון.

למרות כל יחסי הציבור הרעים שהוא זכה להם, אף גבר לא יכול לתפקד בצורה תקינה בלעדיו. לא סתם, שחקני כדורגל מגנים דווקא על הביצים שלהם כשהם עומדים בחומה בזמן בעיטה חופשית. זה בדיוק המקום שבו נוצרים ההורמונים הגבריים שמגדירים את המראה, התחושה והאופי של גבר אמיתי.

פגיעה ברמת ה-DHT בגוף תוביל לירידה בחשק ובתפקוד המיני. אם לא תוכלו לתפקד בצורה טובה בין הסדינים זה יפגע בביטחון העצמי ובאיכות החיים שלכם. בעיות במיטה הן הסיוט הגדול ביותר של כל גבר. אז אל תהרסו את הליבידו שלכם ואל תתחברו יותר מדי להורמונים הנשיים שלכם, אם באמת "יש לכם ביצים" ?

אז בואו נתקדם הלאה ונלמד איך לשמור על הגבריות שלנו.

השמנה פוגעת ברמות הטסטוסטרון וה-DHT

בניגוד לטסטוסטרון, ה-DHT אינו לוקח חלק חשוב ומרכזי בבניית מסת השריר שלכם (ובאופן עקיף בשריפת השומן), אך מחקרים שונים הראו שחוסר איזון שלו קשור למשקל עודף.

תאי השומן בגוף, במיוחד באזור הבטן שבו הם כל כך אוהבים להתרכז, מגבירים את פעילות האנזים ארומטאז , שמסייע להפוך את הטסטוסטרון לאסטרוגן. בשפה פשוטה יותר, הכרס העגולה שחלק מהגברים מגדלים, פוגעת בהורמונים הגבריים שלהם – לא משהו שאפשר להתגאות בו במיוחד.

כושר גופני גבוה ומראה רזה, שרירי וחטוב יעלו את רמות הטסטוסטרון וה-DHT, כי כמות קטנה יותר של ההורמון הגברי העיקרי תהפוך להורמון הנשי אסטרוגן. האנזים ארומטאז שאחראי למהפך הלא נעים הזה עושה חיים משוגעים בתאי שומן. אם אתם רוצים להישאר גברים אמיתיים, תפסיקו להתעצל ולשכב כל היום על הספה… תורידו את כל הקילוגרמים המיותרים שפוגעים בבריאותכם!

רקמות השומן מכילות הורמון חשוב נוסף שנקרא לפטין. עלייה ברמות ההורמון הזה באה על חשבון כמות הטסטוסטרון בגוף. הוא אחראי על ויסות התיאבון ותחושת השובע בגוף. עלייה קיצונית במשקל תגרום לרמת הלפטין לצאת משליטה. זה יביא לכך שתזללו ללא הכרה ותמיד תהיו רעבים. כשתרוצו למקרר ללא הפסקה ותצרכו כמויות אוכל לא הגיוניות, זה יסכן בצורה משמעותית את בריאותכם ורק יגרום לכם להשמין עוד יותר.

מדכאי האנזים 5 – אלפא רדוקטאז: ממה כל מזוקן חייב להימנע

חוץ מסכין הגילוח, חוסמי DHT הם האויב מספר אחת של כל גבר שרוצה להתגאות בזקן מפואר. המנגנון שבאמצעותו הם משיגים את מטרתם מתבסס על פגיעה בהפרשת האנזים 5 – אלפא רדוקטאז שעוזר להפוך את הטסטוסטרון ל- DHT.

מרכיבים הפוגעים בהורמונים הגבריים וביקר לנו מכול: הזקן המלא שלנו, מקיפים אותנו מכל עבר. אפשר למצוא אותם במוצרי טיפוח לשימוש חיצוני על העור, בתרופות, בתוספי תזונה, ובמאכלים שונים. הנה רשימה שחורה של חוסמי ה-DHT הנפוצים ביותר:

שמנים אתריים:

  • שמן רוזמרין
  • שמן לוונדר
  • שמן עץ התה
  • שמן זרעי דלעת
  • שמן דקל ננסי
  • שמן עוף האמו

תרופות:

  • דוטסטריד
  • פינסטריד
  • אלפטרדיול

מזונות/ ויטמינים:

  • אבץ
  • שמן דקלים
  • סויה
  • סובין אורז

להעלות את רמת ה-DHT באמצעות צריכת שומנים טובים ואוכל אורגני

לאחר שהבנו ממה צריך להיזהר, הגיע הזמן ללמוד כיצד אפשר לשפר את רמות ההורמונים הגבריים בגוף.

תזונה נכונה ובריאה יכולה להביא לתוצאות מדהימות. מדובר בדרך יעילה להגביר את הפעילות של האנזים 5- אלפא רדוקטאז ולגרום לכמות הטסטוסטרון לזנק. קודם כל, צריך לשלב בתפריט התזונתי שלכם כמה שיותר שומן רווי וחומצות שומן חד בלתי רווי. מדובר בשומנים "טובים” שמועילים לבריאות ומשפרים את תפקוד הגוף. חומצות שומן רב בלתי רוויות צריכות להיות מחוץ לתחום עבורכם. אל תיבהלו מהמושגים המורכבים, פשוט תחפשו מאכלים שעשירים בשומנים החיוניים האלה.

תאכלו כמה שיותר אוכל אורגני וטבעי ללא תוספים כימיים וחומרי הדברה. מחקרים רבים גילו שהריסוס החקלאי לא משמיד רק ג’וקים וחרקים מזיקים, אלא גם יחסל בלי בעיות את הזקן שתמיד חלמתם עליו. רעלים אלה משמידים את ההורמונים הגבריים ופוגעים בפעילותו של האנזים 5 – אלפא רדוקטאז – אחד מבעלי הברית הנאמנים ביותר של כל מזוקן.

אגב יש לי גם חדשות נפלאות לכל המכורים לקפה: אם אתם רגילים שחופרים לכם עד כמה הוא מסוכן ומזיק, אז בוודאי תשמחו לשמוע שקפה (והמרכיב המרכזי שלו קפאין) תורם לעלייה ברמות הטסטוסטרון.

מדובר בתוספת נפלאה לאורך חיים ספורטיבי ופעיל: הוא מעורר וממריץ את הגוף ומשפר את הביצועים שלכם בחדר הכושר. הוא מאפשר להוציא את המקסימום מהאימון הגופני שאתם עושים, ואתם בוודאי זוכרים שפעילות ספורטיבית הכרחית לרמה תקינה של ההורמונים הגבריים. (אגב אם אתם תקועים מול המסך ומעבירים זמן רב על הכיסא במשרד, אל תשכחו למתוח את הגוף ולזוז מדי פעם).

אבל אל תחשבו שאפשר לשתות 20 כוסות קפה ביום, לא צריך להגזים ולעבור את הגבול. תזכרו שלקפאין יש צדדים פחות חיוביים ושהוא יכול גם להזיק במינון גבוה מדי. למשל, הוא מעלה את רמת ההורמון קורטיזול שגורם ללחץ ומתח נפשי.

כשמדובר בפחמימות הטובות ביותר לרמה גבוהה של טסטוסטרון, מומלץ לצרוך דגני דורה מלאים או קמח דורה (סורגום). זה לא אוכל לציפורים, אלא אחד מהמאכלים הבריאים ביותר שכדאי לכל אחד להכיר. הוא משפר (לכאורה) את הפעילות של האנזים 5- אלפא רדוקטאז בחמישים אחוזים.

ניתן לקלות את המאכל המופלא הזה ולאכול אותו כמו פופקורן, או להוסיף כפית של קמח דורה לשייק הבריאות שאתם שותים לאחר אימון הכושר שלכם. השפים שבינינו יכולים להשתמש בו גם לאפיית לחם ביתי!

תנהלו אורח חיים פעיל, בריא ונטול לחצים

לאחר שהבנתם עד כמה חשוב ומועיל הורמון ה- DHT, תזכרו כיצד לא לפגוע בו: תעשו הרבה ספורט, תשמרו על הגוף שלכם, ותקחו הכול בקלות. אל תתנו לשום מכשול ואתגר להוציא לכם את הרוח מהמפרשים, תשמרו על קור רוח וחוסן נפשי, ותהנו כמה שיותר מהחיים.

תפיצו את הבשורה בנוגע לחשיבות וליתרונות של ה-DHT – מדובר במידע שכל מזוקן חייב להכיר היטב!

מוטי הגבר
מוטי הגבר

בסדר, בסדר! אז כולם כבר הבינו מזמן שמוטי הגבר הוא שם בדוי (של מישהו גבר רצח!) מבטיחים שבקרוב נחשוף את השם האמיתי של מוטי. בנתיים נאלץ להסתפק בתמונה של בחור ג'ינג'י ומזוקן.

דברו איתנו!

השאירו תגובה