זה מדעי: נשים נמשכות יותר לגברים עם זקן

יותר ויותר מחקרים מנסים להבין מה עומד מאחורי האייקון האופנתי וכיצד הוא משפיע על מי שמגדל אותו ועל האנשים שמסביבו. אם לפעמים אנחנו שומעים על הזקן בהקשרים שליליים, או נתקלים במחקרים שונים והזוים שמדגישים את החסרונות שלו, נראה שהמגמה הזאת משתנה לחלוטין בתקופה האחרונה.

שורה ארוכה של מחקרים מדעיים שנעשו לא מזמן מוכיחים שלשיער הפנים יש רק יתרונות. אני בטוח שמשב הרוח הרענן הזה לא מגרד אפילו את קצה הקרחון (או את קצה הזקן), ושאנחנו עומדים לגלות עוד המון על היכולת של הזקן לשדרג את חיינו ולעזור לנו להפוך למושכים יותר ולמצוא חן בעייני המין היפה.

השונאים תמיד ישנאו

שלט שכתוב עליו בשפות שונות שנאה לא יכולה לחיות פה

לכל אדם יש זכות לעשות כל מה שבא לו עם שיער הפנים שלו: וכמובן שיש גם אנשים שזקן זה לא הקטע שלהם, וזאת לגמרי זכותם. אבל זה לא נותן להם את הזכות לרדת על המזוקנים ולהשמיץ את הזקן בכל מקום אפשרי, וגם ככה זה לרוב נובע בעיקר מתסכול וקנאה.

למרות שיש עדיין אנשים שמנסים להילחם בזקן, לא נראה שהם או המאמצים שהם משקיעים מזיזים למישהו. שנת 2018 הייתה מצוינת למזוקנים והמון אחים חדשים הצטרפו לשורותינו והחלו להעריך את נפלאות הזקן, ושנת 2019 תהיה אפילו טובה יותר בהקשר הזה, וגם מחקר שנערך לאחרונה יכול להסביר למה הזקן הפך לבחירה מובנת מאליה לגברים רבים.

מדע, מדע בכל מקום!

מדען עורך מחקר מדעי על זקנים

המחקר התבצע על ידי כתב העת המדעי המכובד- "The Journal Of Biology". הוא חשף את מה שכולנו כבר הבנו מזמן: נשים נוטות להימשך לגברים בעלי זקן, הרבה יותר מגברים עם פנים חלקות לגמרי.

המחקר שנקרא "פרדוקס הגבריות" כלל משאל בקרב 8,000 נשים שבו הן התבקשו לדרג מגוון רחב של גברים על פי מידת המשיכה שלהם. החוקרים סיכמו את מסקנות המחקר:

"הממצאים שלנו הראו שזקן הוא המאפיין המושך ביותר בעיני נשים שמעוניינות במערכות יחסים לטווח ארוך."

כלומר, המחקר גילה שנשים רואים בגברים בעלי זקן את המועמדים המתאימים והטובים ביותר למערכת יחסים ארוכה ורצינית.

הגבר (המזוקן) המושלם

חאל דרוגו גבר מזוקן מושלם

כאשר נשים מחפשות בן זוג לחיים שאיתו הן יתחתנו ויקימו משפחה, הן מעוניינות בגבר החלטי, חזק, יציב, ובטוח בעצמו: מישהו שהן יוכלו להישען ולסמוך עליו, ולדעת שהוא ידאג להן ויספק את כל הצרכים שלהן. הזקן משדר גבריות, קשיחות ואסרטיביות, וזה בהחלט מושך נשים.

נראה שנשים נמשכות הרבה יותר לגברים עם שיער פנים באופן כללי: לפי המחקר, זקן זיפים קצר יגביר את הסיכוי שלכם למצוא סטוץ ללילה אחד, וזקן מלא יעזור לבנות מערכת יחסים לטווח הארוך.

אם זה לא מספיק, אז המחקר גם חשף שגברים מזוקנים הם מאהבים מוצלחים יותר ומציגים ביצועים טובים יותר במיטה – כך קבעו הנשים שהשתתפו במחקר.

אם עדיין יש לכם פנים חלקות, אז הגיע הזמן לזרוק את סכין הגילוח לפח ולגדל זקן אופנתי. אי אפשר להתווכח עם מחקרים רציניים ומקצועיים: זקן יעלה את המניות שלכם בקרב בנות המין הנשי ויקפיץ את האטרקטיביות שלכם בעיניהן.

עכשיו זה ברור שנשים צריכות הרבה יותר מזקן בשביל להימשך לגבר, אבל אם גידול זקן יכול להוסיף עוד 5% למשיכה שלכם אז זה לגמרי שווה את זה. אז מספיק להתלבט, זקן הוא לא רק טרנד אופנתי, אלא גם מגנט לנשים. הוא ידגיש את הגבריות שלכם ויוסיף לכם קסם אישי שיהיה קשה לעמוד בו ?

וכמובן ש"רק" לגדל זקן זה לא מספיק: צריך גם לטפח ולעצב אותו עם שמן לזקן ומסרק איכותי ללא חשמל סטטי, וכמובן גם לשמור על היגיינה עם שמפו לזקן.

קקי בזקן? עוד פעם התחלנו?

גבר מבוגר ומקריח עושה facepalm

אגב, זאת לא הפעם הראשונה שמחקר כזה מתפרסם, ואתם יכולים להיות בטוחים שבזמן הקרוב עוד המון מחקרים דומים יעלו לכותרות ויציגו מסקנות זהות. עם זאת לצד כל המחקרים שמחמיאים לזקן ומאירים אותו באור חיובי, מדי פעם כולנו שומעים גם סיפורים מזעזעים על הזקן שעושים לו יחסי ציבור גרועים – בטוח שמעתם על הטענה שזקנים מכילים צואה בתוכם ומלוכלכים יותר מהאסלה בשירותים.

מדובר בדיווח עיתונאי שהתפשט במהירות עצומה בכל רחבי הרשת וגרם לרעש תקשורתי אדיר. התחקיר שגרם להיסטריה עצומה הציג ממצאים שקבעו שזקן מכיל כמויות עצומות של חיידקי מעיים שנמצאים בדרך כלל בצואה.

זה הפך ליום חג עבור כל שונאי ומתנגדי הזקנים שצהלו בשמחה שסוף סוף יש גיבוי עובדתי שמראה עד כמה הזקן מטונף, מלוכלך ודוחה. אינסוף כלי תקשורת מחזרו את הידיעה המרעישה וקראו לכל המזוקנים לרוץ להתגלח על מנת להיפטר מהמפגע התברואתי על פניהם.

פייק ניוז

אישה יושבת על ספה וקוראת עיתון שכתוב עליו פייק ניוז

אבל, לפני שאתם רצים לקחת את סכין הגילוח, האם באמת אפשר להאמין לדיווח הזה? כשנתקלתי בסיפור הזה לא מיהרתי להסיק מסקנות: לא צריך להאמין לכל שטות שמנסים להאכיל אתכם. לא הופתעתי לגלות שמדובר בסיפור מצוץ מהאצבע.

מאחורי הכותרות המפוצצות עמדה תחנת רדיו מקסיקנית שלקחה דגימות מכמה זקנים של מתנדבים ושלחה אותם למעבדה.

אז יש לי כמה בעיות עם התחקיר המעמיק: כמובן, שאף גורם חיצוני לא בדק ואישר את הממצאים – מדובר במדגם קטן שלא יכול להעיד על שום דבר. ואפילו אם נמצאו חיידקי צואה בכמה זקנים שהבעלים שלהם לא שומרים על כללי היגיינה בסיסיים, אז זה בכלל לא כל כך חריג.

כן, כן, קראתם נכון: ניתן למצוא חיידקים כאלה בכול מקום, הם מקיפים אותנו מכל עבר, ואפילו במטבח, איפה שאתם מכינים את הכריכים והארוחות שלכם, אפשר למצוא מיליונים מהם. אז פתאום הממצאים ( אם הם בכלל אמיתיים) לא נראים כל כך חריגים. כל ההיסטריה הייתה מנופחת.

בטח כבר הבנתם שמדובר באייטם עיתונאי מנופח ומוגזם שנועד להעלות את הרייטינג של התחנה העלובה והקטנה ולמשוך תשומת לב. בניגוד למחקר המדעי המקצועי והרשמי שהצגנו בתחילת המאמר, הניסוי הזה נעשה בצורה חובבנית ומרושלת והתוצאות שלו עוותו והוצאו מהקשרן.

בשורה התחתונה

גבר צעיר עם שעון על היד מראה סימן שהכל בסדר

אף פעם אל תאמינו לכל דבר שקראתם באינטרנט. תהיו ביקורתיים, תרדו לשורש העניין, ותבדקו היטב את העובדות. בפעם הבאה שיגידו לכם שזקן זה חרא של דבר, תוכלו להראות להם את כל המחקרים שהוכיחו שגברים בעלי זקן נתפסים כמושכים וסקסיים יותר – זה יסתום להם את הפה.

יורי בולטקס
יורי בולטקס

האגדה מספרת שכל דבר שאתה יכול לעשות טוב, רוסי יכול לעשות פי 10 טוב יותר. יורי הוא דוגמה מושלמת לחריצות בלתי מתפשרת וכתיבת מאמרים עד לשעות הקטנות של הלילה.

דברו איתנו!

השאירו תגובה