כשזה פשוט טעים: איך להפסיק ללעוס את השפם?

השפם הוא חלק בלתי נפרד מכל זקן מלא. הוא מעטר את הזקן המכובד שגידלתם ומשלים אותו בצורה נפלאה. עם זאת הבעיה מספר אחת של כל גבר שמגדל שפם היא העובדה שהוא כל הזמן נכנס לו לפה ומפריע לו לאכול בצורה נורמלית. זה נושא שמטריף הרבה מזוקנים והם לא מפסיקים להתלונן על זה ולשבור את הראש איך לשפר את המצב.

עד מתי?!

השערות הארוכות של השפם צומחות לכל הכיוונים ונכנסות לתוך הפה שלנו בזמן שאנחנו מנסים לאכול משהו טעים – לא משנה כמה גדול או קטן. כל פעם שאנו נותנים ביס גדול, כמעט בלתי אפשרי שלא לאכול גם חלק מהשפם, וזה ממש מעצבן.

אז כל היום אנחנו נאלצים לשחק איתו – להרים את השיער, להזיז אותו או לסרק אותו לצדדים. ואם זה לא מספיק, אז בזמן האכילה חלק מהשיערות גם נתלשות ונכנסות לפה יחד עם האוכל. תאמינו לי – זה יכול להרוס כל חוויה קולינרית. וזה לא רק הורס את התיאבון, אלא גם גורם לגברים רבים להתייאש ולקצץ את השפם או להוריד או לגמרי.

חוץ מזה, אין יתרונות בריאותיים בלאכול שיער, ככה שאפילו אין שום סיבה טובה לאכול אותו. בכל אופן, במאמר הזה אני אראה לכם את הדרך הפשוטה והמהירה ביותר להבטיח שהשפם יישאר מחוץ לפה שלכם במשך כל היום – הגיע הזמן לשים סוף לצרה הגדולה ביותר של כל בעלי השפם!

שלב ראשון: לשטוף את הזקן

הדבר הראשון שתרצו לעשות זה לשטוף ולנקות את הזקן. רוב הגברים עושים את זה על הבוקר אחרי שהם מתעוררים משנת לילה טובה. על מנת לשמור על מראה מטופח ומושלם, בוודאי תרצו לעצב את הזקן ואת השיער שעל הראש. אז לאחר שרחצתם את הפנים או שהתקלחתם, זה הזמן הטוב ביותר לטפל בשפם.

אם אתם שואלים את עצמכם למה בכלל צריך להתאמץ ולשטוף או לנגב את הזקן שמכסה את פרצופכם מדי יום, אז הסיבה היא פשוטה: אתם חייבים לנקות את השומנים שמצטברים על שיער הפנים.

אם אתם משתמשים באופן יומיומי בשמן, באלם או חמאה לזקן, אז כל מוצרי טיפוח לזקן האלה משאירים משקעי שומן ויחד עם הסבום (החלב השומני) שמופרש באופן טבעי בעור, הם עלולים לפגוע בעור ולהזיק לשיער שמעטר אותו. לכן, חשוב להסיר את עודפי השומן האלה, ולנקות היטב את השפם שלכם, על מנת שתוכלו למרוח בקלות וללא בעיות את הווקס המיוחד לשפם שתשתמשו בו מאוחר יותר.

תאמרו לא לשומן!

שימו לב שאם לא ניפטר משאריות השומן, הן ימנעו מהווקס לפעול כמו שצריך ולהעניק אחיזה וצורה יציבה לשיער. אז מה שיקרה הוא שבמקום שהשפם שלכם ישאר במקום לאורך כל היום וישמור על האחיזה והעיצוב היפה שעשיתם לו, הוא יתפזר ויתפרק במהירות, ותצטרכו להשתמש בווקס פעם נוספת.

אז תנקו היטב את הזקן ותוודאו שהשפם שלכם התייבש כמו שצריך לאחר שניגבתם אותו בעדינות בעזרת מטלית כותנה או מיקרופייבר. לאחר שעשיתם את זה, אתם מוכנים לגמרי לעבור לצעד החשוב הבא.

שלב שני: להשתמש בווקס לשפם

כדי לאלף את השפם הסורר, אתם חייבים להשתמש בווקס מיוחד לשפם שיעזור לסדר שערות גסות וקשות לשליטה. לאחר שניקיתם את השפם, הכל מוכן למריחת הווקס (שעווה) שתסייע לשמור עליו מסודר ויפה.

בעזרת ציפורן האגודל תגרדו קצת ווקס מהקופסה, ותפזרו אותו על קצות האצבעות על מנת שהוא יתחמם מעט בין האצבעות שלכם. תבצעו פעולה זו באצבעות בשני הידיים על מנת למרוח בצורה שווה את שני צדי השפם.

בעזרת האגודל והאצבע המורה (הגיע הזמן להכיר את שמות האצבעות), תתפסו בעדינות את השיערות במרכז השפם (השקע הצר בין האף לשפתיים) ותיישרו אותן לכיוון הצדדים.

תמשיכו בפעולה עד שתרגישו שהשפם שלכם מסודר ומיושר לגמרי.

ככל שהשפם שלכם גדול ועבה יותר, כך כמות הווקס שתצטרכו תגדל בהתאמה.

מדובר בפעולה פשוטה במיוחד שכל אחד יכול להסתדר איתה. ווקס עמיד ואיכותי לשפם הוא מרכיב חובה בשגרת הטיפוח של הזקן.

שלב 3: בעצם, זה הכול!

מזל טוב, סיימתם לסדר את השפם!

זה לוקח לא יותר מכמה דקות והופך את החיים שלכם להרבה יותר קלים. תוכלו לשכוח מהשפם שלכם ולהפסיק לדאוג שהוא ייכנס לכם לפה ויאבד את הצורה שהענקתם לו. רק תקפידו לעצב קודם כל את רעמת הזקן שלכם ורק אז לעבור לשפם, במיוחד אם אתם רוצים לעצב שפם מסולסל כלפי מעלה או כל סגנון אחר שבחרתם לעצמכם.

חשוב: שימו לב שזאת לא חובה למרוח את השפם בשמן לזקן לפני מריחת הווקס. הווקס מכיל שמנים גם ככה, אז אין צורך לדאוג לגבי זה. תוודאו שהשפם יהיה נקי ויבש, והווקס כבר יעשה את כל השאר. אם תעשו את זה, אתם תקבלו שפם צייתן שלא ישתולל במהלך היום, יפריע לכם לאכול, או יביך אתכם עם המראה המרושל והמבולגן שלו.

מוטי הגבר
מוטי הגבר

בסדר, בסדר! אז כולם כבר הבינו מזמן שמוטי הגבר הוא שם בדוי (של מישהו גבר רצח!) מבטיחים שבקרוב נחשוף את השם האמיתי של מוטי. בנתיים נאלץ להסתפק בתמונה של בחור ג'ינג'י ומזוקן.

דברו איתנו!

השאירו תגובה