ראיון עם מתן בר: "אני לא מגדל זקן, פשוט החלטתי לא להתגלח"

תוכן עניינים לצפיה בתוכן העניינים

היי מתן, בוא תספר לנו קצת על עצמך!

היי, נעים מאוד! אז אני מתן בר, בן 29 – כמעט 30 האמת, תכף מחליף קידומת. אמרו לי שזה אירוע חשוב, אבל אני אישית לא יודע. אני מראשון לציון, נשוי, עובד בחברת ביטוח, ובזמן הפנוי אני אחד המנהלים של הקהילה הכי גדולה בארץ של גברים מזוקנים.

חברת ביטוח?

כן, אני עובד באקסלנס – זה בית השקעות, חברת ביטוח, היום הכל התאחד.

ספר לנו על הקהילה של המזוקנים שאתה מנהל בה

בכיף. הקהילה נקראת: "972beards" והיא הוקמה לפני בערך 4 שנים על ידי טל ג'ונסון מהמספרה של ג'ונסון בחולון. כיום פעילים בה למעלה מ-2,000 גברים מזוקנים שמשתפים תמונות, טיפים, עצות וכל מה שקשור לזקנים. אחד הפעילים הבולטים בה הוא גלעד המזוקן – גם הוא מנהל בקבוצה, שהוא אפשר להגיד המזוקן הכי מפורסם בקרב המזוקנים בישראל. הקהילה כל הזמן גדלה ומתרחבת, ויש תכניות גדולות לגביה בעתיד.

נשמע ממש מגניב, אני מקווה לשמוע עליכם עוד בעתיד ולסקר אירועים שתעשו!

בכיף!

בוא נחזור אליך. כמה שנים אתה מגדל זקן?

האמת שכל החיים היה לי זקן צרפתי, וכשאני אומר כל החיים אני מתכוון מאז שהשתחררתי כמובן – מאז שבאמת הייתה לי אפשרות לגדל, כי בצבא זה היה פחות אפשרי. אחרי שהשתחררתי תמיד היו לי זיפים, ולא הייתי מתגלח כל הזמן, וכמובן היה לי זקן צרפתי.

ואז לפני שנתיים וחצי החלטתי להפטר לגמרי מסכין הגילוח ולגדל זקן באופן מלא.

מתן בר עם משקפי שמש

מגניב! מה הייתה הסיבה שהחלטת להיפתר מהסכין?

מתן צוחק ועונה: ניסיתי לגדל שיער ולא ממש הלך לי מסיבות כאלה ואחרות, אז אמרתי:  "זה מה שעוד נשאר לגדל!".

אבל אם ברצינות, אז האמת היא שכל החיים רציתי לגדל זקן, ותמיד חשבתי אם כן לעשות את זה או לא לעשות את זה. ניסיתי בשלב מסוים לגדל ואחרי כמה חודשים נשברתי והורדתי אותו, ואז לפני שנתיים וחצי ביום של החתונה אמרתי לעצמי: "טוב, אני כבר נשוי, אישתי לא תתגרש ממני בגלל זה… אז אפשר לגדל זקן!"

אני צוחק כן? בפועל יכולתי גם לפני כי לאשתי זה בכלל לא מפריע והיא אמרה לי: "תעשה מה שאתה רוצה".

אבל בכל אופן הפעם האחרונה שהתגלחתי הייתה ביום של החתונה שלי לפני שנתיים וחצי בנובמבר.

כיף לשמוע שהאישה תומכת, כמו שאומרים: “Happy Wife – Happy Life”

בדיוק!

אז מה הדבר שאתה הכי אוהב בלגדל זקן?

שאלה קשה! לעומת מזוקנים אחרים, אני דווקא אוהב את ההתעסקות – אני אוהב לסדר אותו בבוקר, בערב, במקלחת – אני מאוד אוהב את זה. מעבר לזה, אני אישית חושב שזה מאוד מחמיא לי.

בדיעבד אני מסתכל על תמונות שלי בלי זקן ואומר: "הייתי צריך לגדל קודם". אני אוהב את הצורה שהזקן נותן לפנים שלי, בין אם זה מבגר אותי או לא, זה מה שפחות מעניין אותי ואני לא מייחס לזה חשיבות.

העניין של ההתעסקות זה ממש תחביב בשבילי, בנוסף לתחביבים אחרים כמובן. אני אפילו מכין בעצמי את המוצרים שאני משתמש בהם ולא קונה אותם – אני ממש אוהב את זה.

איך הזקן שלך משפיע על חיי היום יום שלך?

מה שעולה לי בראש הוא שבעבר לפני שהיה לי זקן, הייתי קם בבוקר ומתלבש תוך 5 דקות והייתי מוכן. אז היום יש לי עוד 10 – 15 דקות שבהן אני מסדר את הזקן. גם המקלחת לוקחת קצת יותר זמן כי ישר אחרי זה אני מייבש אותו עם פן, פלוס קרמים ושמנים וכל מוצרי הטיפוח לזקן – לוקח יותר זמן.

ומה אנשים אומרים על הזקן שלך?

החברים מפרגנים ברור!

מה שכן, פעם היו תגובות של: "אהה דאע"ש!", "אהה תראו הנה הרצל!" וכל מיני שטויות כאלה, אבל היום זה לגמרי עובר לידי ואני מסנן את כל התגובות האלה.

דאע"ש? הרצל? דווקא הרצל נשמע כמו מחמאה לגבר מזוקן

תראה, יש לי זקן יחסית מאוד שחור, אז התגובות השליליות נעות בין "הרצל" שזה הרע במיעוטו, שאני מחליק לידי, לבין דעא"ש – שזאת תגובה מאוד מעצבנת שמפריעה לי ברמה האישית.

זה גם עניין של מי אומר את זה. כי אני יכול להבין למה מישהו שמכיר אותי בא ואומר לי "הרצל" בצחוק, אבל עם מישהו ברחוב בא וצועק לי "הרצל!" – זה פחות לעניין, כי ת'כלס, הוא לא מכיר אותי ואנחנו לא חברים, אז זה דיי לא קשור כשאדם זר בא וזורק לך הערות.

זה כמו שמישהו ילך עם קרחת ואני אצעק לו: "יוסי אבוקסיס!" – זה לא מתאים. אולי הבן אדם אוהב שיש לו קרחת ויזרום עם זה, ואולי הקרחת שלו היא לא מבחירה והוא יפגע מההערה.

ככה או ככה, מדובר באדם זר וזה לא במקום לצעוק הערות לאנשים זרים ברחוב!

מתן בר עם שיח ירוק מאחורה

כן, אתה צודק לגמרי. זה באמת לא קשור והערות כאלה עדיף לשמור לעצמך.

בדיוק. אם זה בעבודה או בין חברים קרובים שמכירים אותי אז חופשי, בכל חבורה יש כינויים וזה סבבה. אבל סתם מישהו ברחוב? אני פחות מקבל.

לגמרי, זה לא מתאים.

היה מישהו באחת העבודות הקודמות שלי שראה אותי בחוץ וצעק לי "דאע"ש!" וזה היה מאוד לא מתאים. מה עם הייתי ערבי והוא לא היה יודע את זה? ולקרוא לי ככה זה משהו ממש לא במקום.

וובה: האמת שיש סיפור מצחיק על זה: אחד החברים הכי טובים שלי עבד במפעל מאוד גדול בצפון, והיה שם עובד ערבי שכל החברים הערבים שעבדו איתו קראו לו דאע"ש בגלל שהיה לו זקן מאוד ארוך ושחור. יום אחד חבר שלי מתקשר אלי ואומר לי: "אחי תדליק טלוויזיה, אתה לא תאמין מה קרה".

אני מדליק טלוויזיה ורואה בחדשות שתפסו מישהו שניסה לעבור את הגבול ולהצטרף לדעא"ש, וחבר שלי אומר לי: "אחי זה הבחור מהמפעל שלנו שכולם היו קוראים לו דעא"ש בגלל הזקן!".

אז נראה שבמקרה שלו זאת הייתה נבואה שהגשימה את עצמה.

מתן צוחק: "כנראה שאמרו לו את זה כל כך הרבה פעמים שבסוף הוא אמר לעצמו טוב… אולי באמת יש פה משהו".

ממש ככה! אגב, יש לך סיפור מגניב שקשור לזקן שלך?

כן – השתתפתי בפרסומת של מילקי.

וואלה! מתי?

אמיתי אמיתי – לפני חצי שנה בערך.

האמת שגלעד המזוקן סידר לי את זה דרך הקבוצה של המזוקנים בפייסבוק. הוא שאל אם מישהו פנוי ורוצה להשתתף בפרסומת קצרה, ואני אמרתי שאני רוצה. זאת לא הייתה פרסומת דיבור וכאלה, אלא פרסומת סטילס. זה היה צילום של המון סוגים של אנשים: היפסטר, מבוגר, צעיר וכו', ואני נפלתי על הקטגוריה של ההיפסטר…

נו ברור…

כן! אז השתתפתי בפרסומת ויש לי את הפרסומת שמורה, את הסטילס והכל שמור והיה ממש כיף.

חזק מאוד! וזה שודר בטלוויזיה?

כן, זה שודר בטלוויזיה, בעיתונות, בכל מקום.

מתן בר מטייל עם הכלב בחוץ

מאיפה קיבלת את ההשראה לגידול הזקן שלך?

אני לא יכול להגיד שיש איזה מישהו ספציפי שממנו קיבלתי השראה לגדל זקן, אולי מהרצל… סתם אני צוחק! לא באמת.

אין מישהו ספציפי, זה פשוט משהו שתמיד רציתי לנסות. הייתי רואה אנשים שהולכים עם זקן והייתי חושב לעצמי: "וואו! בא לי גם לנסות! בא לי לראות כמה אני יכול לגדל!" אבל לא הייתה לי דמות ספציפית עם זקן שהסתכלתי עליה ואמרתי לעצמי: "כזה זקן אני רוצה!"

הבנתי. אז בוא ספר לנו על הרוטינה של טיפוח הזקן שלך!

אוקיי: אני קם בבוקר בבוקר ומסרק אותו עם 2 מסרקים כי הזקן שלי מאוד צפוף, אז אני מסרק אותו עם מסרק שיש בו שיניים עבות ואז עם מסרק אחר שיש בו שיניים קצת יותר צפופות כדי לסדר אותו כמו שצריך. כי כשאתה ישן עליו כל הלילה אז הוא קצת נמחץ ומאבד את הצורה שלו.

אחרי זה אני שם חמאת זקן שאני מכין בעצמי, אחרי זה אני עוד פעם מסדר אותו עם הידיים כדי לתת לו צורה בסיסית, ואז עוד הפעם עובר עליו עם מסרק לזקן כדי לתת לו את הצורה הסופית.

כל זה פלוס מינוס לוקח לי 10 דקות.

ויש עוד משהו שאתה עושה, או שזה הכל?

אז זהו, זה מה שאני עושה בבוקר. בערב אחרי המקלחת אני עושה בדיוק את אותו הדבר, רק שאחרי המקלחת אני גם מייבש אותו עם פן.

אז 10 דקות בבוקר, 10 דקות בערב, פלוס פן אחרי המקלחת?

בדיוק.

קיבלתי! ואיזה טיפים יש לך לקוראים שלנו שרוצים לגדל זקן?

תגדלו!

מתן צוחק וממשיך: זה נשמע מצחיק אבל זאת האמת! תשמע, יש המון טיפים: איך לגדל? איך לשים את השמן – לשים אותו מהשורש של השיערה? מתחת לשיערה? לסדר את זה כלפי מטה או כלפי מעלה? ואיזה מוצר עדיף – שמן? חמאה? באלם? ומתי ללכת לספר? בקיצור – יש 1001 טיפים, ואני קראתי את כל המדריכים שיש בעברית ובאנגלית.

ותכלס? אני חושב שהבעיה של רוב הגברים היא שהם מחפשים סוד כלשהו בהתחלה, במקום פשוט לגדל.

והעצה היחידה שלי לפחות לחבר'ה שרק מתחילים לגדל, היא לא לגעת בזקן.

הרבה עושים את הטעות של לגדל ואז אחרי 3-4 חודשים הם מורידים אותו. אגב, אני עשיתי בדיוק את אותה הטעות! לכן כל מי ששואל אותי, אני אומר לו: "תגדל, ואל תיגע בו לפחות חצי שנה". כי ללכת לספר אחרי 3-4 חודשים יכול להרוג את הפוטנציאל של הזקן שלך.

עכשיו זאת העצה שלי למי שרוצה לגדל, לא למי שאומר לי: "אני רק רוצה קצת זיפים ושיהיה מסודר". מי שרוצה לגדל זקן אמיתי ומלא ולא זיפים קצרים – לא לגעת בו לפחות חצי שנה, ואחרי זה לראות מה אפשר לעשות איתו, זאת העצה שלי.

הבנתי. אז חצי שנה לא להתעסק עם הזקן, לא לגעת בו, לא לקצץ אותו, לא לעשות כלום.

בדיוק!

אחלה מתן! יש לך משהו אחרון לסיום שתרצה להוסיף?

אחלה יום לכולם, ותמשיכו להזקין!

מתן בר עם חולצה של הרצל
 
אלכס פלדמן
אלכס פלדמן

יזם, מזוקן, יועץ עסקי והעורך הראשי של המגזין לגבר המזוקן. שותף במספר חברות בארץ ובחו"ל ומייעץ בתחום העסקים, השיווק והמכירות.

דברו איתנו!

השאירו תגובה