ביוטין: איך הוא תורם לגידול ובריאות הזקן?

מה זה בכלל ביוטין?

ביוטין הוא ויטמין מסיס במים, הידוע גם בשמות ויטמין H או ויטמין B7. ניתן למצוא אותו בקלות על מדפי החנויות לצד כל תוספי התזונה והבריאות האחרים.

הוא משווק כחומר חיוני לבריאות העור, השיער והציפורניים עקב התרומה המכרעת שלו לעידוד ייצור חלבון הקרטין בגוף- אבן הבניין העיקרית והחשובה של שלושה איברים אלה.

ביוטין מופק באופן טבעי בגוף בכמות די גבוהה שמספיקה מעל ומעבר להתחדשות וצמיחת התאים וחילוף חומרים תקין.

כיצד ביוטין יכול לתרום לגידול הזקן שלי?

אם לדבר בכנות, אז הוא לא ישפיע בצורה ממשית על מראה, בריאות וגידול הזקן שלכם. גברים שנטלו ביוטין כחלק ממשטר גידול הזקן שלהם לא דיווחו על תועלת ממשית או השפעה חיובית גלויה לעין. כמה הזכירו האטה מסוימת בנשירת שיער הזקן, אך אין מספיק ראיות חותכות שיתמכו  באופן חד משמעי בסגולה זאת של הביוטין.

כמובן שנטילת טבליות ביוטין יכולה רק להועיל לבריאותכם ולחזק אותה, כך שאין שום דבר פסול בצריכה של התוסף. ייתכן שהיתרונות הבריאותיים של הויטמין יעזרו לטפל בהפרעות שונות וחוסר איזון בעור ובשיער, במיוחד לסובלים מחוסר במרכיב חיוני זה.

מרבית האנשים שצורכים ביוטין שמים לב לשיפור ברור במצב הציפורניים שלהם, שמתרחש בערך לאחר שלושה חודשים לאחר תחילת השימוש בתוסף.

חשוב שתזכרו, כי מרבית השיטות לשיפור וחיזוק בריאות השיער והזקן יתחילו להשפיע בצורה נראית לעין רק לאחר כמה חודשים מרגע תחילת הטיפול. יוצא מהכלל הוא הטיפול בתמיסת מינוקסידיל להתקרחות ונשירת שיער, שיכול להשפיע באופן מיידי במקרים מסוימים.

באופן נקודתי, גברים  שצרכו ביוטין, תיארו ירידה מסוימת בהיקף וקצב נשירת שיער הזקן לאחר כמה שבועות של השימוש בויטמין. זה יכול להצביע על התרומה של הביוטין לחיזוק זקיקי השיער ושיפור בריאות הקרקפת. עם זאת, חשוב להדגיש שאין מחקרים מדעיים שמצאו ראיות קליניות להשפעה זאת של הויטמין. אנו נאלצים להסתמך רק על חוות הדעת והביקורות האישיות של האנשים שהתנסו בצריכת הויטמין ועל ההבטחות המפתות והכותרות המפוצצות של היצרנים שמוכרים תוספי ביוטין.

מעבר להשפעות החיוביות של הביוטין, חשוב שתשימו לב גם לתופעות לוואי אפשריות כתוצאה מנטילתו. הוא יכול לגרום באופן עקיף לאקנה, כך שתימנעו מצריכה מופרזת. הוא מתחרה עם ויטמין B5 ומפחית את רמתו בגוף, מה שיכול להביא להתפרצות אקנה ודלקות עור. למרות שבמרבית המקרים, המצב משתפר וחוזר לקדמותו די מהר, זה לא נכון באופן גורף עבור כולם.

בקיצור: בשורה התחתונה, אני מאמין שבמקרה הטוב, צריכת ביוטין משפיעה באופן חיובי על אנשים הסובלים ממחסור במרכיב זה. אבל כנראה שהוא לא יועיל באופן מהותי לאנשים בריאים. אל תצרכו ביוטין בתקווה שהוא יחולל פלאים עם מראה ובריאות שיער הזקן שלכם, אלא רק כאמצעי לשיפור בריאותכם הכללית. היעילות שלו בטיפוח הזקן מוטלת בספק רב ואין לה כל כיסוי מדעי.

ויטמינים חשובים שמומלץ לצרוך

בעוד שביוטין יכול לסייע לגברים מסוימים בטיפוח שיער הפנים שלהם, הוא לא יביא איתו בשורה ממשית לכולם. חשוב שתצרכו ויטמינים חיוניים אחרים שמרבית האוכלוסייה נוטה לפתח מחסור בהם. אורח החיים המודרני יכול להביא לחוסר תזונתי חמור שיכול להביא לשורה ארוכה של בעיות רפואיות הרבה יותר רציניות ומסוכנות מאשר שיער פנים פגום , דליל ובעייתי. תשקלו לצרוך תוספים תזונתיים איכותיים המכילים את הויטמינים D3, B12, ו- K2 שיעניקו לגופכם את כל מה שדרוש לו על מנת לשמור על תפקוד תקין.

אני ממליץ לקרוא בהרחבה על שלושת הויטמינים החיוניים האלה. הרבה יותר חשוב לשלב אותם בתפריט התזונתי שלכם מאשר לצרוך תוסף ביוטין. כמעט בלתי אפשרי לצרוך כמות מומלצת ומאוזנת שלהם ישירות מהמזון, ולכן חשוב להשלים את המחסור שלהם באמצעות תוספי תזונה ומולטי ויטמינים.

מוטי הגבר
מוטי הגבר

בסדר, בסדר! אז כולם כבר הבינו מזמן שמוטי הגבר הוא שם בדוי (של מישהו גבר רצח!) מבטיחים שבקרוב נחשוף את השם האמיתי של מוטי. בנתיים נאלץ להסתפק בתמונה של בחור ג'ינג'י ומזוקן.

דברו איתנו!

השאירו תגובה